Πολιτική
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Καραμανλής για Γραμμή 4 του Μετρό: Το έργο ξεκινά - Θα εξυπηρετούνται 340.000 επιβάτες ημερησίως

Εντός του καλοκαιριού αναμένεται η εκκίνηση των πρόδρομων εργασιών στη Γραμμή 4 του ΜΕΤΡΟ «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ο οποίος επικαλέστηκε μελέτες για ημερήσια μείωση της κίνησης των Ι.Χ. κατά 60.000

Σταθμός του Μετρό (πηγή: Eurokinissi)
Σταθμός του Μετρό (πηγή: Eurokinissi)

Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες για το έργο της Γραμμής 4 του Μετρό «ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ – ΓΟΥΔΗ», σύμφωνα με την ενημέρωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Ο Κώστας Καραμανλής χαρακτήρισε το έργο ως το σημαντικότερο των τελευταίων 20 ετών μετά την Αττική Οδό, υπογραμμίζοντας πως με το έργο αναμένεται αφενός να αποσυμφορηθούν οι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό, αφετέρου να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πολιτών σε βασικά σημεία όπως είναι δικαστήρια, νοσοκομεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα. Επισήμανε, δε, ότι αυξάνεται η δικτύωση των υφιστάμενων γραμμών του Μετρό, με δύο σταθμούς ανταπόκρισης στο Πανεπιστήμιο και τον Ευαγγελισμό.

Εξυπηρέτηση 340.000 επιβατών ημερησίως

Ενδιαφέρον είχαν οι μελέτες που επικαλέστηκε ο υπουργός, αναφορικά με τα πολλαπλά οφέλη της Γραμμής 4, καθώς προκύπτει ότι αυτή θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 επιβάτες, επιφέροντας παράλληλα μείωση κατά 60.000 των Ι.Χ που μετακινούνται ημερησίως στην Αθήνα και μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια 1.216 μεγαβατώρες και μέση ημερήσια μείωση του διοξειδίου του άνθρακα 318 τόνων.

Οι επεκτάσεις της Γραμμής 4

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στις επεκτάσεις της Γραμμής 4 του Μετρό: «Για να γίνει η γραμμή τελικά -αυτό το μεγάλο U που λέμε- να επεκταθεί από το Άλσος Βεΐκου προς Πετρούπολη με 6 σταθμούς. Αυτό είναι ένα έργο που είναι σχετικά ώριμο, μετά από Ευαγγελισμό προς Ηλιούπολη τρεις σταθμούς και από Γουδή προς Μαρούσι και Εθνικό Οδό με έντεκα σταθμούς.

Έργα που δεν είναι ακόμα μελετητικά ώριμα, αλλά το πρώτο κομμάτι των έργων που έχει να κάνει, αν θέλετε μέχρι τον Περισσό και την Πετρούπολη -το οποίο κοστολογείται, αν δεν με απατά η μνήμη μου, γύρω στα 300 εκατομμύρια- είναι ένα έργο σχετικά ώριμο και είναι η επέκταση της γραμμής 4 η οποία νομίζω ότι θα πρέπει να ξεκινήσει και θα ξεκινήσει σχετικά σύντομα, αφού θα εξασφαλίσουμε βεβαίως την απαιτούμενη χρηματοδότηση», ανέφερε.

Το 2022 έτοιμη η επέκταση Μετρό στον Πειραιά

Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών σχετικά με την επέκταση του Μετρό και σε άλλες περιοχές, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, διαβεβαίωσε εκ νέου πως το έργο Μανιάτικα - Πειραιάς - Δημοτικό Θέατρο θα είναι έτοιμο μέσα στο 2022.

«Υπάρχει μία μικρή καθυστέρηση, για πολλούς και διάφορους λόγους, η οποία οφείλεται και στο γεγονός ότι τα τελευταία δέκα χρόνια η χώρα πέρασε αυτά που πέρασε. Νομίζω ότι όλοι το καταλαβαίνουμε αυτό. Επίσης, οφείλεται και στο γεγονός ότι και τεχνικά ο σταθμός ειδικά στον Πειραιά, είναι κάτω από τη θάλασσα. Επομένως, είναι τεχνικά ένα πολύ δύσκολο έργο και η καθυστέρηση αυτή είναι μια καθυστέρηση, η οποία νομίζω ότι δεν είναι πολύ μεγάλη, για τη συνθετότητα ενός τόσο μεγάλου έργου», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Υπογειοποίηση στο τμήμα Φάληρο - Πειραιάς

Ως προς την υπογειοποίηση της υφιστάμενης γραμμής στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς, ο υπουργός είπε ότι επικαιροποιούνται οι μελέτες και εξελίσσεται μία προσπάθεια επιτάχυνσης των διαδικασιών στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

«Μιλάμε για έναν σταθμό, μιλάμε για ένα έργο 130 εκατομμυρίων και μήκους 1,4 χιλιομέτρων. Ένα έργο, το οποίο, πραγματικά, θα δώσει πίσω την πόλη στον Πειραιά, ένα έργο, το οποίο θα βοηθήσει πολύ την ανάπλαση και μαζί με το Τραμ, το οποίο θα ξεκινήσει άμεσα και μαζί και με τους τρεις σταθμούς, που θα δοθούν στη λειτουργία και θα δοθούν στο επιβατικό κοινό μέσα στο 2022, έχω την εντύπωση ότι, πλέον, το λιμάνι του Πειραιά θα μπορεί να είναι ένα από τα πιο σύγχρονα λιμάνια στην Ευρώπη και θα μπορεί να συνδέεται και με το αεροδρόμιο και θα μπορεί να συνδέεται με έναν τρόπο και με το κέντρο της Αθήνας, με μέσο μεταφοράς, υπόγειο σιδηρόδρομο και σιδηρόδρομο, πράγμα το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό, κατά την άποψή μου».

Για την επέκταση στην Δυτική Αττική τέλος ο Κώστας Καραμανλής, σημείωσε πως θα προκηρυχθούν οι μελέτες εντός του 2022 και τώρα επισήμανε μιλάμε για τις επεκτάσεις στο Ίλιον, στον Άγιο Νικόλαο, και στην Παλατιανή.

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

TAGS
#Κώστας Καραμανλής #υπουργείο μεταφορών #Μετρό #Βουλή

Best of Internet