Μενού
  • Α-
  • Α+

Σαφείς απαντήσεις από τον Πρωθυπουργό στη Βουλή αναφορικά με την ανασύνταξη της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας και την τύχη των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, ζητάει η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, με ερώτησή που κατέθεσε η ίδια και έξι βουλευτές του κόμματός της στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Διαβάστε επίσης: Σκυλακάκης: Το lockdown δεν μπορεί να είναι λύση όταν υπάρχει ο εμβολιασμός

«Τα ναυπηγεία της χώρας, του Σκαραμαγκά αλλά και της Ελευσίνας, θα μπορούσαν να αποτελέσουν έναν ουσιαστικό οικονομικό πνεύμονα για τη χώρα, αφού βρίσκονται στο πλέον στρατηγικό σημείο της Μεσογείου. Ωστόσο, τα επαναλαμβανόμενα λάθη, που συνεχίζονται και σήμερα, κατάφεραν το ακατόρθωτο, να κινδυνεύουν σήμερα και τα δύο ναυπηγεία να βρεθούν στα όρια της ολικής απαξίωσης, που αν συμβεί, θα σημαίνει τον οριστικό θάνατο της βαριάς βιομηχανίας στον τομέα της ναυτιλίας», επισημαίνει η Φώφη Γεννηματά.

Η ίδια υπογραμμίζει ότι τα ναυπηγεία μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας και την ανεργία, λειτουργώντας ως καταλύτης στην ισχυροποίηση της θέσης της χώρας μας στην ευρύτερη περιοχή μας, σε γεωπολιτικό επίπεδο και ενισχυτής της μαχητικής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων.

Η Πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ σημειώνει πως δεδομένου ότι:

  • Δεν έχει παρουσιαστεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τη ναυπηγική βιομηχανία η κατάσταση φαίνεται ότι έχει αφεθεί από την κυβέρνηση στην τύχη της με την αβεβαιότητα να αυξάνεται για το μέλλον των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, και των εργαζομένων τους.
  • Η συμβολή των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. στην ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας και κυρίως στην επιτυχή ολοκλήρωση του αμυντικού εξοπλιστικού προγράμματος της χώρας μας είναι αποφασιστικής σημασίας,
  • Ο τρόπος με τον οποίο εκποιούνται ο χώρος, οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. δεν διασφαλίζει τη βιωσιμότητά του και τη συνέχιση λειτουργίας του τουλάχιστον ως ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα, αλλά ούτε τα δικαιώματα των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των θέσεων εργασίας και των δεδουλευμένων τους, ενώ εκκρεμούν ακόμη τα ένσημα και οι αποζημιώσεις του 18μηνου
  • Αφενός μεγάλο μέρος του επικείμενου προγράμματος ναυπήγησης πολεμικών πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας μας δύναται να πραγματοποιηθεί σε ελληνικά ναυπηγεία και αφετέρου ότι σύντομα επίκειται η άρση περιορισμού ναυπήγησης εμπορικών πλοίων από τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε., αυξάνουν την προσδοκώμενη αξία και προοπτική τους, πολλαπλάσια τουλάχιστον σε σχέση με την κυβερνητική αντίληψη, όπως έχει μετουσιωθεί μέσω των εν εξελίξει διαγωνισμών,
  • Δεν έχει κατατεθεί έως σήμερα το σχέδιο εξυγίανσης για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και δεν υπάρχει δεσμευτικός προγραμματισμός για τον χρόνο υποβολής του, για να προχωρήσει η πορεία στο ειδικό δικαστήριο, σύμφωνα με τα άρθρο 106 των παρ.(β) και (δ) του πτωχευτικού κώδικα. Η αβεβαιότητα συνεχίζεται και εντείνεται προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες και να διαπιστωθεί η βούληση των πιστωτών να συμφωνήσουν με το σχέδιο εξυγίανσης  των Ναυπηγείων Ελευσίνας και κυρίως η βούληση του ΥΕΘΑ και της Κυβέρνησης συνολικά για να συμμετάσχει σε «κούρεμα» του χρέους των Ναυπηγείων προς το δημόσιο ώστε να ρυθμιστεί τελικά το χρέος
  • Ήδη οφείλονται πάνω από 34 εκ. € δεδουλευμένα προς τους 600 εργαζόμενους των Ναυπηγείων Ελευσίνας και  συνεχίζεται η συσσώρευση οφειλόμενων προς αυτούς λόγω της μη καταβολής του 30% σύμφωνα με τη συμφωνία 2016.

Κατόπιν τούτων ερωτά τον Πρωθυπουργό:

 1.  Γιατί 2 χρόνια τώρα, δεν έχετε εκπονήσει Εθνικό Σχέδιο επανεκκίνησης της ανάπτυξης της ναυπηγικής Βιομηχανίας της χώρας μας όπως είχατε δεσμευτεί προεκλογικά;

 2. Ποια είναι η βούληση σας ώστε τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και  Σκαραμαγκά να επανακινήσουν, με δραστηριότητες τόσο στον εμπορικό τομέα, όσο και στην εμπλοκή τους στα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού; Υπάρχει σκέψη για ενσωμάτωση των δύο Ναυπηγείων σε ένα, σε συνδυασμό και με την προμήθεια των νέων Φ/Γ;

3. Προτίθεστε να προσθέσετε στους όρους  πώλησης των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. και σε ποιο στάδιο, αφού δεν το πράξατε μέχρι τώρα,  συγκεκριμένες προϋποθέσεις που αφορούν στη διασφάλιση λειτουργίας τους, ως ναυπηγική Βιομηχανία, και για τα τρία τμήματα των Ναυπηγείων, θέτοντας ελάχιστο εύλογο τίμημα, εχέγγυα τεχνογνωσίας, αξιοπιστίας και πιστοληπτικής ικανότητας των υποψήφιων αγοραστών, διασφαλίζοντας παράλληλα την συνέχιση της συνεργασίας του νέου ιδιοκτήτη με τους εργαζόμενους, τα δικαιώματα τους και την καταβολή των οφειλόμενων και δεδουλευμένων τους;

4. Με δεδομένη την αποτυχία του αρχικού διαγωνισμού εξετάζετε την διατήρηση του τμήματος των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. που ασχολείται αποκλειστικά με την κατασκευή και συντήρηση πολεμικών πλοίων και εξοπλισμού με ειδικό φορέα, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική και με το ευρωπαϊκό κεκτημένο (όπως συμβαίνει σε μεγάλα ναυπηγεία κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης), λαμβάνοντας μεταξύ άλλων υπόψη και το πρόσφατο επιτυχημένο παράδειγμα ναυπήγησης υποβρυχίων υπό τη διαχείριση του Πολεμικού Ναυτικού;

5. Πότε θα κατατεθεί τελικά το σχέδιο εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας;  Έχουν εξασφαλιστεί οι προϋποθέσεις υποβολής του, όπως είχε δεσμευτεί ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Α. Γεωργιάδη; Θα περιλαμβάνει τη συνέχιση της εργασίας και τη πληρωμή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους; Η απόφαση της κυβέρνησης ως προς την προμήθεια των νέων Φ/Γ για ανάληψη κατασκευαστικού έργου από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, συνδέεται με τον χρόνο υποβολής του σχεδίου εξυγίανσης από το νέο επενδυτή;

Η σύμπραξη των Ναυπηγείων με την DFC, μέσω χρηματοδότησης, είχε υπολογιστεί, ως προϋπόθεση, με βάση την επιλογή των Αμερικανικών Φ/Γ; ή προτίθεστε να προωθήσετε την συμμετοχή των Ναυπηγείων στην κατασκευή τους και με Φ/Γ άλλης προέλευσης εφόσον αυτές επιλεγούν;

6. Το Ελληνικό Δημόσιο (Υπουργεία Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων) προτίθεται να συμμετέχει θετικά στο σχέδιο εξυγίανσης με αποδοχή κουρέματος ενός ποσοστού ή κάποιο από τα Υπουργεία επικαλείται κωλύματα και ποια;

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA