Μενού
  • Α-
  • Α+

Αισιόδοξος για την ελληνική οικονομία και μάλιστα για πρώτη φορά μετά από χρόνια, δήλωσε από τη Βουλή, μιλώντας για τον προϋπολογισμό του 2022, ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, περιγράφοντας γλαφυρά την Ελλάδα με ένα όμορφο δικάταρτο ιστιοφόρο το οποίο πέρασε από χίλια κύματα. Παράλληλα, ανακοίνωσε πως η χώρα μας θα απευθύνει νέο αίτημα χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης έως τις 29 Δεκεμβρίου και διαβεβαίωσε πως το Υπουργείο Οικονομικών θα στηρίξει για όσο χρειαστεί το ΕΣΥ για την αντιμετώπιση της πανδημίας αν και εκτίμησε ότι το 2022 θα είναι έτος - τέλος της πανδημίας.

Διαβάστε ακόμη: Παναγιώτης Κουρουμπλής: Πρώτη φορά ενεργοποιείται το μέτρο ισχυρής ηθικής απαξίας - Μομφή από τον Τασούλα

Το καράβι Ελλάδα - ο καπετάνιος ΣΥΡΙΖΑ και ο ύφαλος…

«Σκεφθείτε την Ελλάδα σαν ένα όμορφο δικάταρτο ιστιοφόρο με μια παλιά μηχανή. Πριν από επτά χρόνια το καράβι το ανέλαβε ο προηγούμενος καπετάνιος,  ανεμοδαρμένο αλλά πλώιμο. Αντί όμως να το πάει στον  ούριο άνεμο το πήγαιναν προς τον ύφαλο. Και μάλιστα φώναξε και  το πλήρωμα να χορεύουν στο κατάστρωμα πηγαίνοντας προς τον ύφαλο. Στην τελευταία στροφή ευτυχώς άλλαξε πορεία, έστριψε αλλά έσκισε  τα πανιά. Τα 100 δις ευρώ που λένε οι εταίροι μας. Εκεί σε αυτούς που έκαναν τις πιο σημαντικές δουλειές έκοψε τις μερίδες  στο μισό και αυτοί όπως θυμόμαστε  αντέδρασαν. Το καράβι άρχισε να κουτσοταξιδεύει  με ταχύτητα κοντά στο μηδέν», ανέφερε αρχικά ο κ. Σκυλακάκης, ασκώντας δριμεία κριτική στην οικονομική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ ότι επέλεξε να κάνει υπερπλεονάσματα και να βάλει την υπεροφορολόγηση στο μαξιλάρι αντί να ενισχύσει το Σύστημα Υγείας.

Συνεχίζοντας την πρωτότυπη παρομοίωση του με το καράβι, για να επισημάνει την αλλαγή πορείας του με την κυβέρνηση της ΝΔ, ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, πρόσθεσε: «το πλήρωμα είδε κι απόειδε κι άλλαξε καπετάνιο και αυτή τη στιγμή έχουμε νέα κυβέρνηση, η οποία πέρασε δυο χρόνια  με τις μεγαλύτερες φουρτούνες που μπορεί να βρει. Δεν υπάρχουν πιο σκληρές στιγμές από αυτές που περάσαμε. Στιγμές δύσκολες με αποφάσεις ζωής για τους ανθρώπους. Σας βεβαιώνω ότι από πλευράς οικονομικής μόλις βρούμε λίγο καλό  καιρό το καράβι θα τιναχτεί με ορμή μπροστά και θα αρχίσει να σκίζει ξανά τον άνεμο. Για πρώτη φορά μετά από χρόνια είμαι αισιόδοξος για την ελληνική οικονομία και για την Ελλάδα».

Κόντρα με Ραγκούση

Έντονα αντέδρασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Ραγκούσης, ο οποίος σημείωσε πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έβγαλε τη χώρα από τα Μνημόνια, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχει περιορισμούς. «Είστε βαθιά νυχτωμένος. Δεν έχετε ιδέα αν πιστεύετε πως όταν κάποιος δανείζεται από τις αγορές δεν έχει περιορισμούς», αντέτεινε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης.

Νέο αίτημα χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης

Ο κ. Σκυλακάκης ανακοίνωσε επίσης ότι η κυβέρνηση θα υποβάλλει το επόμενο αίτημα πληρωμής από το Ταμείο Ανάκαμψης μέχρι τις 28 - 29 Δεκεμβρίου. «Και πιστεύω ότι παρά τις δυσκολίες θα πετύχουμε μεγάλες απορροφήσεις», σημείωσε. Ανέφερε, παράλληλα, ότι την προσεχή εβδομάδα το Υπουργείο Οικονομικών θα υπογράψει με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, συμβάσεις για την εκταμίευση 1,4 δις ευρώ που θα αποτελέσουν χρηματοδοτικά εργαλεία επενδύσεων.

Μέτρα για τις ανατιμήσεις στην ενέργεια

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών επισήμανε ως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το υπουργείο την ενεργειακή κρίση και τη συνεπαγόμενη ακρίβεια που προκαλεί, τονίζοντας ότι το πρόβλημα εντοπίζεται στις αυξήσεις της τιμής του φυσικού αερίου και διαβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Απέρριψε, δε, την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για κατάργηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο, υποστηρίζοντας πως κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε απώλεια 600 εκατομμυρίων ευρώ από τη βενζίνη, 190 από το πετρέλαιο θέρμανσης, 160 από το πετρέλαιο κίνησης και μόλις 4 εκατομμύρια ευρώ από το φυσικό αέριο.

«Το πρόβλημα είναι το φυσικό αέριο και μας ζητούν να βγάλουμε πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ από τη βενζίνη. Και τι θα καταφέρναμε; 3,3 εκατομμύρια συμπολίτες μας δεν έχουν ή έχουν ένα αυτοκίνητο ενώ 1 εκατομμύριο  συμπολίτες μας έχουν 2 - 3 αυτοκίνητα. Όταν κάνεις μείωση φόρου βενζίνης ποιος παίρνει τα λεφτά; Μας προτείνετε να κάνουμε κοινωνική πολιτική ευνοώντας τους πλουσιότερους;» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA