Μενού
  • Α-
  • Α+

Τα θερμά του συγχαρητήρια στις ηγεσίες των υπουργείων Εργασίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το έργο που έφεραν εις πέρας, έδωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση του υπουργείου Εργασίας για την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών, από τις υπηρεσίες και τους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και Απασχόλησης.

«Τελικά ο ορισμός της προόδου είναι σχετικά απλός. Πρόοδος στο δικό μου το μυαλό είναι να μη συμβιβάζεσαι με την κατεστημένη λογική ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει σε αυτή τη χώρα. Αυτό αποδείξαμε και κάναμε πράξη αυτούς τους 33 μήνες με πρωτεργάτη το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αλλά και σε συνεργασία με όλα τα υπουργεία», υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στην εκδήλωση του Υπουργείου Εργασίας στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Προς ένα 1555 για όλο το κράτος

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύτηκε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να εκσυγχρονίζει το κράτος μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, προαναγγέλλοντας τη δημιουργία ενός ενιαίου κέντρου στα πρότυπα του 1555 για όλο το κράτος. «Αναφέρθηκε και ο Κυριάκος Πιερρακάκης στην ιδέα ενός κεντρικού συστήματος εξυπηρέτησης πελατών εν προκειμένου πολιτών, μέσα από μία κεντρική πύλη εισόδου. Φανταστείτε ένα 1555 για όλο το κράτος», σημείωσε.

Αναφερόμενος στην αναβάθμιση των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ, με στόχο να μπει τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών, ο Πρωθυπουργός ανήγαγε τη βελτίωση εξυπηρέτησης του πολίτη σε άσκηση ενδυνάμωσης της Δημοκρατίας, θέτοντας ως προτεραιότητα την εξυπηρέτηση του πολίτη.  

Ποιοτική εξυπηρέτησή του πολίτη από ένα ακομμάτιστο κράτος

«Όταν μας έλεγαν οι πολίτες προεκλογικά αλλάξτε το κράτος. Αυτό ακριβώς κάνουμε καθημερινά στην πράξη, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία  ως εργαλείο κι όχι ως αυτοσκοπό. Γιατί πρώτα και πάνω απ’ όλα είναι ο πολίτης και η εξυπηρέτησή του και ο σεβασμός απέναντί του. Γιατί όλοι θυμάστε και είδαμε τις εικόνες απόλυτης απαξίωσης που αντιμετώπιζαν οι πολίτες όταν πήγαιναν ας πούμε στα γραφεία του ΕΦΚΑ. Και αυτή η περιφρόνηση του πολίτη από το κράτος αποτέλεσε καταλυτικό παράγοντα της ρήξης της σχέσης εμπιστοσύνης του πολίτη με το κράτος.  Αν ο πολίτης αισθάνεται ότι πληρώνει τους φόρους του αλλά το κράτος τον περιφρονεί και δεν τον σέβεται, θα ακούσει πολύ πιο εύκολα λαϊκιστικές φωνές που θα του παρουσιάζουν απλοϊκές λύσεις σε σύνθετα προβλήματα. Άρα όλη αυτή η μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε στον πυρήνα της είναι και μια άσκηση ενδυνάμωσης της ίδιας της Δημοκρατίας και των θεσμών μας. Διότι με αυτό τον τρόπο χτίζονται τελικά σχέσεις εμπιστοσύνης, οι οποίες μας επιτρέπουν σε δύσκολες στιγμές να ριζώσει ακόμα περισσότερο η Δημοκρατία μας και οι θεσμοί να αποκτήσουν μεγαλύτερο περιεχόμενο για τον πολίτη», επισήμανε ο κ. Μητσοτάκης.

Κάνοντας ειδική μνεία στις υπηρεσίες που μπορούν να απολαμβάνουν πλέον οι πολίτες ηλεκτρονικά χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία και η μετακίνησή τους και με αφορμή την εμπειρία που μοιράστηκε με τους παριστάμενους μία ογκολογική ασθενής που χρησιμοποίησε την εφαρμογή myOAEDlive, πρόσθεσε: «Όλα αυτά κατατείνουν τελικά σε ένα αποτέλεσμα το οποίο εκτιμούν οι πολίτες ανεξαρτήτως του τι ψηφίζουν. Γιατί ένα πραγματικά ακομμάτιστο κράτος δεν ξεχωρίζει τους πολίτες, τους βλέπει όλους από την ίδια ματιά οφείλει όμως να δείχνει ειδική πρόνοια στους πιο αδύναμους. Και πράγματι η τεχνολογία εδώ βοηθάει τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας, που αντιλαμβάνονται ότι μπορούν μέσα από το σπίτι τους να επικοινωνήσουν με έναν δημόσιο υπάλληλο που μπορεί να τους εξυπηρετήσεις. Γιατί οι πιο αδύναμοι είναι συχνά τα μεγαλύτερα θύματα της γραφειοκρατίας και συχνά της αδιαφάνειας».

Ο Πρωθυπουργός επισήμανε πως όλα αυτά δεν ήταν αυτονόητα. «Μπορεί να ήταν αυτονόητο για τον πολίτη ότι το κράτος πρέπει να τον σέβεται και ότι η εξυπηρέτηση πρέπει να είναι φιλική. Αλλά εργάστηκαν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι για να γίνει αυτό και πολλά είχαν τεχνικά προβλήματα», είπε.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA