Μενού
  • Α-
  • Α+

Απαντήσεις αναφορικά με το ατύχημα που σημειώθηκε το Σάββατο (10/9) στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» από το υπουργικό όχημα του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, έδωσε η κυβέρνηση, έπειτα από και από τις ερωτήσεις του ΣΥΡΙΖΑ προς τον υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Καραμανλή. Στο ενημερωτικό σημείωμα για το περιστατικό αναφέρεται χαρακτηριστικά πως τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα για τον τραυματία οδηγό οχήματος «Flollow Me», αλλά και οι άμεσες κινήσεις του ίδιου του κ. Δένδια με επικοινωνία που είχε με το θύμα στο νοσοκομείο

Διαβάστε ακόμη: Βασίλισσα Ελισάβετ: Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου απέτισε φόρο τιμής

Σχετικά με την ερώτηση των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ κ.κ. Ν. Παππά και Χρ. Γιαννούλη, περί δήθεν «σοβαρού» τραυματισμού υπαλλήλου του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, σε ό,τι αφορά τον υπουργό Εξωτερικών κ. Νίκο Δένδια, πηγές του Υπουργείου Εξωτερικών  διευκρινίζουν τα εξής:

Κατά την άφιξη της πτήσης με την οποία μετέβη ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να παραστεί στις εκδηλώσεις της ΔΕΘ, το Σάββατο 10/9/2022, είχε προγραμματισθεί η μεταφορά του από υπηρεσιακό αυτοκίνητο το οποίο θα εισερχόταν στον χώρο της πίστας, όπως είχε ενημερωθεί η διοίκηση του Αεροδρομίου, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία. 

Ενώ το υπηρεσιακό αυτοκίνητο εκινείτο  προς τον χώρο προσγείωσης του αεροσκάφους, σύμφωνα με τις οδηγίες των υπαλλήλων της Fraport, σημειώθηκε ατύχημα, από το οποίο τραυματίσθηκε ελαφρά ο οδηγός του οχήματος ''Follow me'' του αεροδρομίου. Ο οδηγός μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» της Θεσσαλονίκης, από το οποίο  εξήλθε αυθημερόν, μετά τη διάγνωση για θλάση στον ώμο, χωρίς να χρειαστεί η νοσηλεία του.       

Με την άφιξή του στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, ενημερώθηκε για το περιστατικό που είχε προηγηθεί. Έδωσε εντολή να μεταβεί άμεσα στο Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» ο υπεύθυνος της προσωπικής του ασφάλειας και επικοινώνησε ο ίδιος με τον εργαζόμενο που τραυματίστηκε, για να πληροφορηθεί την κατάσταση της υγείας του, εκφράζοντας παράλληλα τη συμπάθειά του. Ο εργαζόμενος τον ευχαρίστησε θερμά για το ενδιαφέρον του και τον ενημέρωσε ότι δεν τραυματίσθηκε σοβαρά. Συνεπώς, καλό είναι στον βωμό της πολιτικής αντιπαράθεσης να μη θυσιάζεται η αλήθεια, με τη διαστρέβλωση των πραγματικών γεγονότων».

Ερώτηση Γιαννούλη - Παππά για το ατύχημα 

Νωρίτερα, ερώτηση για ατύχημα που σημειώθηκε στην πίστα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης με εμπλοκή του υπουργικού αυτοκινήτου του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, κατέθεσαν οι τομεάρχες Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης. Οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ  μάλιστα σημείωναν ότι ο τραυματισμός παραμένει χωρίς διερεύνηση αν και το γεγονός ότι το περιστατικό συνέβη το Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου. Όπως επισήμαναν οι δύο βουλευτές στο κείμενο της ερώτησης, η οποία απευθύνεται στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, το ατύχημα σημειώθηκε κατά την άφιξη του υπουργού Εξωτερικών στη Θεσσαλονίκη ενόψει της ομιλίας του κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ.

Πιο συγκεκριμένα, τονίζουν: «Κατά την άφιξη του αεροσκάφους, μετέβησαν δυο υπουργικές λιμουζίνες συνοδεία οχήματος Follow-Me του ιδιώτη διαχειριστή του αερολιμένα Fraport στη σκάλα του αεροσκάφους, εντός του πεδίου στάθμευσης αεροσκαφών, για να παραλάβουν τον υπουργό. Όταν σταμάτησε το όχημα Follow Me της Fraport, ο οδηγός του, υπάλληλος (airside supervisor) της Fraport-Greece κατέβηκε από το όχημα και κατόπιν ο οδηγός της μιας λιμουζίνας, κατά την προσπάθειά του να πλησιάσει ακόμα περισσότερο τη σκάλα του αεροσκάφους, πιθανότατα από υπερβάλλοντα ζήλο, κινήθηκε αυτόβουλα και ανεξέλεγκτα με αποτέλεσμα να συγκρουστεί και να εκτινάξει τον υπάλληλο (airside supervisor) της Fraport-Greece και να τον τραυματίσει σοβαρά».

Οι δύο βουλευτές κάνουν λόγο για σειρά παρατυπιών κατά τη διαδικασία προσέγγισης του αεροσκάφους από τα υπουργικά οχήματα και κατά την ενημέρωση που όφειλαν να παράσχουν στο Γραφείο Αερολιμενικού Ελέγχου αρμόδιοι φορείς, όπως η Fraport και επισημαίνουν ότι έχουν περάσει αρκετές ημέρες από το συμβάν, χωρίς εκπρόσωποι της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) από την Αθήνα να έχουν βρεθεί στον χώρο του ατυχήματος, ενώ όπως είναι φυσικό τα εμπλεκόμενα οχήματα έχουν αποχωρήσει και προανακριτικό υλικό, όπως φωτογραφίες κ.ά., δεν φαίνεται να έχει συλλεγεί.

Αναλυτικά τονίζουν ότι το ατύχημα συνέβη στην πίστα στάθμευσης αεροσκαφών του αερολιμένα, χωρίς το Γραφείο Αερολιμενικού Ελέγχου να έχει λάβει ενημέρωση από κάποιον αρμόδιο φορέα (Fraport, Τροχαία, κ.ά.) παρά μόνο από την Αερολιμενάρχη, στις 18:20 τοπική ώρα της ίδιας ημέρας. Η δε Αερολιμενάρχης ενημερώθηκε από τον Διευθυντή της Fraport-Greece στον Αερολιμένα, μόνο όταν η Διεύθυνση Αστυνόμευσης Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης (ΔΑΚΑΘ) ζήτησε συνδρομή από την ΥΠΑ λόγω της αρμοδιότητάς της.

Ύστερα από αρκετές διαβουλεύσεις, οι Αερολιμενικοί βάρδιας επικοινώνησαν με την Διοικητή του Τμήματος Τροχαίας της ΔΑΚΑΘ και την ενημέρωσαν ότι η νομοθεσία έχει τροποποιηθεί και πλέον οι προανακριτικές αρμοδιότητες σε αερολιμένες ασκούνται αποκλειστικά από την Αρχή Πολιτική Αεροπορίας (ΑΠΑ), με έδρα την Αθήνα. Εκείνη με την σειρά της επικοινώνησε με την ΑΠΑ στην Αθήνα και ο Προϊστάμενος Εποπτείας Αεροναυτιλίας και Αεροδρομίων την διαβεβαίωσε ότι θα προβεί σε προανάκριση για το συμβάν. Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν οι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μέχρι την κατάθεση της ερώτησης, στο χώρο του ατυχήματος δεν είχαν φτάσει εκπρόσωποι της ΑΠΑ από την Αθήνα.

Για τους λόγους αυτούς ρωτούν τον κ. Καραμανλή:

  1. Οι ενέργειες της Fraport, στη διαχείριση του συγκεκριμένου ατυχήματος ήταν σύμφωνες με τον Εθνικό Κανονισμό Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας;
  2. Είναι ασφαλισμένες οι λιμουζίνες για ατυχήματα εντός του ελεγχόμενου χώρου του αερολιμένα;
  3. Πως επετράπη να κινούνται σε ελεγχόμενο χώρο δύο πολυτελείς λιμουζίνες;
  4. Ποια είναι η Κρατική Αρχή του αερολιμένα, που ελέγχει τυχόν αυθαιρεσίες και επιβάλλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα και σε τι ποσό ανέρχονται αυτά;
  5. Πως μπορεί να διενεργηθεί ουσιαστική προανάκριση για το συμβάν χωρίς την άμεση συγκέντρωση προανακριτικού υλικού από τον τόπο του συμβάντος;
  6. Πόσο αξιόπιστη μπορεί να είναι μια προανακριτική διαδικασία από την Αθήνα, αφού τρεις ημέρες μετά το συμβάν, η προανακριτική αρχή δεν έχει παρουσία στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης;
  7. Ποια διαδικασία θα έπρεπε να ακολουθήσει ο φορέας λειτουργίας του αεροδρομίου στην περίπτωση αυτή;
  8. Έχουν ενημερωθεί τα αστυνομικά τμήματα αεροδρομίων, ότι προανάκριση για οποιοδήποτε συμβάν θα διενεργείται από την ΑΠΑ με έδρα την Αθήνα;
  9. Τι γίνεται με τα ατυχήματα που συμβαίνουν κατά την περίοδο γιορτών και διακοπών;
  10. Γνωρίζει η Fraport, ότι συνδρομή θα πρέπει να ζητείται μόνο από την ΑΠΑ;
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA