Σε φιλικό διακανονισμό για νέες επενδύσεις στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, ύψους 230 εκατ. ευρώ, κατέληξαν αργά το απόγευμα και έπειτα από πολυήμερες διαβουλεύσεις, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (OΛΠ) και ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ-COSCO).

Με βάση το πρακτικό της συμφωνίας που υπέγραψαν οι δύο πλευρές, ο ΣΕΠ Α.Ε. αναλαμβάνει να κατασκευάσει το δυτικό τμήμα του Προβλήτα ΙΙΙ, να κατασκευάσει για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. το νέο τερματικό σταθμό Προβλητών Πετρελαιοειδών και τα δίκτυα του, να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ με 12 μηχανήματα ανύψωσης E-RTG's, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητά του, και να αναβαθμίσει τον Ανατολικό και τον Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ με εξοπλισμό, κατ' ελάχιστον με επτά γερανογέφυρες Super Post Panamax και 16 μηχανήματα ανύψωσης κοντέινερ RMG's, ώστε να δέχεται τα νέας γενιάς πλοία.

Eπίσης, θα χρηματοδοτήσει όλα τα πιο πάνω έργα με ποσά ύψους 230 εκατ. ευρώ και θα συνεχίσει να καταβάλλει στον ΟΛΠ Α.Ε. τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Παραχώρησης ετήσια οικονομικά ανταλλάγματα.

Παράλληλα, το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που καταβάλλει κάθε χρόνο ο ΣΕΠ στον ΟΛΠ δεν καταργείται αλλά προσαρμόζεται βάσει οικονομικών δεικτών του ΑΕΠ, λόγω της μεταβολής των οικονομικών δεδομένων στη σύνθεση των φορτίων της αρχικής σύμβασης.

Ακόμα, ο ΣΕΠ (COSCO) θα πρέπει να προσκομίσει ή να επεκτείνει τις εγγυητικές επιστολές για την κάλυψη της κατασκευής του έργου του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ και με τα πιο πάνω έργα και να αυξήσει τη δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ/ΣΕΠ ετησίως από 3.700.000 TEU's σε 6.200.000 TEU's.

Η διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης παραμένει αμετάβλητη για όλα τα έργα (μέχρι το 2044), ενώ ο νέος δυτικός Προβλήτας ΙΙΙ θα είναι λειτουργικά έτοιμος το 2020.

Η συμφωνία του φιλικού διακανονισμού αναμένεται να τεθεί υπόψη των Γενικών Συνελεύσεων των μετόχων των δύο εταιρειών, του Ελεγκτικού Συνεδρίου, να παρασχεθούν πληροφορίες στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα και φυσικά να κατατεθεί στη Βουλή, αφού προηγουμένως συνδιαμορφωθεί ως ιδιωτικό συμφωνητικό τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης από τους νομικούς συμβούλους των δύο πλευρών τις επόμενες ημέρες.

Και οι δύο πλευρές εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για τη νέα επένδυση και τη διαμόρφωση της Σύμβασης Παραχώρησης μέσω φιλικού διακανονισμού, η οποία μετατρέπει το λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης.

Εντολή για άμεση αποκρατικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά έδωσε ο Σαμαράς

Η βούληση της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού είναι να προχωρήσει άμεσα η αποκρατικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, χωρίς χρονοκαθυστερήσεις, τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος σήμερα επισκέπτεται τη Μυτιλήνη για το θέμα της λαθρομετανάστευσης.

Προτεραιότητά μας και σημείο που δίνουμε έμφαση, είναι η εισροή εσόδων στα δημόσια ταμεία και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, πρόσθεσε ο υπουργός.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο πρωθυπουργός, την περασμένη Τετάρτη, είχε συνομιλίες με τον υπουργό Ναυτιλίας, στον οποίο ανέθεσε να καταρτίσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αξιοποίηση του λιμανιού το οποίο, πριν ανακοινωθεί εντός της επόμενης εβδομάδας, θα εγκριθεί και από το Μέγαρο Μαξίμου.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι, μετά την παραίτηση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, Στέλιου Σταυρίδη και τη μεγάλη δυστοκία που παρατηρήθηκε στη λήψη σχετικής απόφασης, η οποία έθεσε σε κίνδυνο τη συμφωνία του φιλικού διακανονισμού ανάμεσα στον ΟΛΠ και τον ΣΕΠ (COSCO), ο πρωθυπουργός ζήτησε από τον υπουργό Ναυτιλίας να πάρει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και χωρίς καθυστερήσεις.

Σημειώνεται ότι η COSCO έχει δεσμευθεί μέσω του τέως επικεφαλής της, κάπτεν Γουέι Τζιαφού, κατά την επίσκεψή του τον Ιούλιο στην Ελλάδα, ότι ο κινεζικός κολοσσός ενδιαφέρεται να πάρει μέρος σε διαγωνισμό για το λιμάνι του Πειραιά.

Αν και επισήμως δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό κατά πόσον η στρατηγική αξιοποίησης του ΟΛΠ θα γίνει με πώληση μετοχών ή παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων, πληροφορίες κάνουν λόγο ότι ο «κύβος ερρίφθη» για πλήρη πώληση μετοχών, εντός του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, κάτι που επιθυμούν και οι υποψήφιοι επενδυτές.

Το υπουργείο προσδοκά από τους υποψήφιους επενδυτές όχι μόνο εγγυήσεις σε ρευστότητα, αλλά και επενδύσεις που θα ενισχύσουν επιπλέον την απασχόληση.

ΣΥΡΙΖΑ: Το άσπρο, μαύρο παρουσιάζει η κυβέρνηση

Αναφορικά με την ανακοίνωση τύπου με την οποία δόθηκε στη δημοσιότητα το πρακτικό συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ A.E. με τίτλο «Πρακτικό Συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. για νέες επενδύσεις στο Εμπορικό Λιμάνι του Πειραιά ύψους 230 εκ. ευρώ» ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Το «Πρακτικό Διαδικασίας Φιλικής (!) Διευθέτησης» που ανακοίνωσαν πριν από λίγο η ΟΛΠ ΑΕ και η ΣΕΠ ΑΕ (COSCO) επιχειρεί να παρουσιάσει το άσπρο μαύρο και να παραπλανήσει την ελληνική κοινωνία.

Στην πραγματικότητα πρόκειται για ανοιχτή ανατροπή ακόμα και της ήδη χαριστικής σύμβασης με την οποία η COSCO εγκαταστάθηκε στο λιμάνι του Πειραιά. Η νέα επένδυση της COSCO όπως και η παλιά ωφελεί κατά προκλητικό τρόπο την ίδια και ελάχιστα συνεισφέρει σε προστιθέμενη αξία και σε θέσεις εργασίας την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Είναι δε πλέον προφανής η μονοπωλιακού χαρακτήρα εκμετάλλευση του εμπορικού λιμένα Πειραιά.

Αν κάτι τέλος επιβεβαιώνεται για μια ακόμα φορά είναι οι τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες που έχει το λιμάνι του Πειραιά ως πύλη διαμετακομιστικού εμπορίου προς την Ευρώπη, δυνατότητα που υπό δημόσιο έλεγχο θα μπορούσε να προσφέρει πραγματικά οφέλη στη χώρα μας και στον ελληνικό λαό.

Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αποδέχεται τέτοιες χαριστικές συμφωνίες και πολύ πιο αναλυτικά τις επόμενες μέρες θα δώσουμε αναλυτικότερη τεκμηρίωση. Έτσι κι αλλιώς όμως, πρόκειται για νέα σύμβαση και μάλιστα χωρίς διεθνή διαγωνισμό την οποία η κυβέρνηση οφείλει υποχρεωτικά να φέρει στη Βουλή προς έγκριση»