Η ταινία που σημάδεψε την κινηματογραφική διαδρομή του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, η ταινία που μας χάρισε την απόλυτη ανατροπή στο φινάλε, αυτήν που ακόμα κι αν έχουν περάσει 25 χρόνια από την πρεμιέρα της, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ σε κανέναν, η «Έκτη Αίσθηση», είχε μια ιδιαίτερα επεισοδιακή διαδρομή, ως προς την υλοποίηση της.
Το σενάριο και ο βασικός πρωταγωνιστής
Ο Ντέιβιντ Βόγκελ, πρόεδρος του τμήματος κινηματογραφικών παραγωγών της Disney, είχε ξεχωρίσει εύκολα το σενάριο του ανερχόμενου τότε, Ινδοαμερικάνου δημιουργού, τον οποίο και θα πλαισίωνε με έμπειρους κινηματογραφιστές, όπως ο διευθυντής φωτογραφίας Τακ Φουτζιμότο (Philadelphia, Ferris Bueller, Badlands, Pretty in Pink).
Αναζητούσε όμως και τους κατάλληλους πρωταγωνιστές για να ενσαρκώσουν τους ήρωες της ιστορίας. Έπρεπε καταρχήν, να βρεθεί ένας νεαρός, προέφηβος ηθοποιός, που θα είχε έντονη, σχεδόν «ενήλικη» ματιά που θα διείσδυε στις υπάρξεις των γύρω του.
Ο Μάικλ Σέρα ήταν ένας από τους φιναλίστ, αλλά δεν τα κατάφερε. Ο Χάλεϊ Τζόελ Όσμεντ, ένα παιδί-θαύμα (διάβαζε με άνεση από την ηλικία των τριών ετών), με θητεία σε οικογενειακές τηλεοπτικές σειρές, κατάφερε να πάρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Πώς εμφανίστηκε ο Μπρους Γουίλις
Μετά το Pulp Fiction, ο Μπρους Γουίλις προσπαθούσε να βρει τον βηματισμό του στο αμερικάνικο σινεμά. Δεν μπορούσε όμως να βρει κάποιο πραγματικά καλό σενάριο.
Όταν έφτασε στα χέρια του το Broadway Bawler, μια ρομαντική κομεντί με πρωταγωνιστή έναν βετεράνο παίκτη του χόκεϊ, που θύμιζε πάρα πολύ το Jerry Maguire του Τομ Κρουζ, απόφάσισε να παίξει, αλλά και να χρηματοδοτήσει την παραγωγή, συνεργαζόμενος με την Disney. Το εγχείρημα αυτό αποδείχθηκε φιάσκο!
Πέρασαν δύο σκηνοθέτες από την παραγωγή, και οι δύο αποχώρησαν με βαριά καρδιά, κατηγορώντας τον Γουίλις πως προσπαθούσε να τους «καπελώσει» τη δουλειά. Η παραγωγή του Bawler γρήγορα μεταβλήθηκε σε ένα χάος, και πριν περάσει ένας μήνας γυρισμάτων, διακόπηκε οριστικά.
Τότε, ο Γουίλις βρέθηκε εκτεθειμένος απέναντι στη Disney, χρωστώντας χρήματα από μια ταινία που δεν είχε παραχθεί ποτέ.
Η λύση βρέθηκε με έναν αρκετά πρωτότυπο συμψηφισμό. Ο Γουίλις κλήθηκε να πρωταγωνιστήσει σε τρεις ταινίες της Disney, ως μια κίνηση επανόρθωσης για τα χαμένα λεφτά του Bawler. Του δόθηκε και η δυνατότητα να διαβάσει τα σενάρια των ταινιών που βρίσκονταν υπό υλοποίηση από τη Disney και να αποφασίσει πού θα ήθελε να πρωταγωνιστήσει.
Όταν ο μάνατζερ του έστειλε το σενάριο της Έκτης Αίσθησης και το ρόλο του Μάλκολμ Κρόου, ο Γουίλις το διάβασε μονορούφι και του έστειλε το εξής μήνυμα: «Αυτή είναι η ταινία μας!».
Ύστερα, σε μια εντυπωσιακή αλλαγή των γεγονότων, ο 44χρονος τότε, ηθοποιός, όχι μόνο άφησε πίσω του τις συμπεριφορές «ντίβας», αλλά βοήθησε και στην ολοκλήρωση του casting, καθώς στήριξε με πάθος την επιλογή της Τόνι Κολέτ, στον ρόλο της Άννα, της συντρόφου του στην ταινία.
Το ασύλληπτο ρεκόρ της Έκτης Αίσθησης
Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις ΉΠΑ στις 6 Αυγούστου 1999, και με τη βοήθεια της διάδοσης «από στόμα σε στόμα» γι' αυτό το ασύλληπτο φινάλε, κατάφερε να βρει το κοινό της.
Όταν η Έκτη Αίσθηση κυκλοφόρησε στα βίντεο κλαμπ, έγινε ο κορυφαίος τίτλος ενοικιάσεων για το 2000, και ο δεύτερος πιο εμπορικός τίτλος ενοικιάσεων DVD και VHS στην ιστορία των αμερικάνικων βίντεο κλαμπ (κάτι παρόμοιο συνέβη και στα ελληνικά, αν και δεν έχουμε τα δεδομένα για να στηρίξουμε τον ισχυρισμό), με εισπράξεις που ξεπέρασαν τα 173 εκατομμύρια δολάρια!
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.