Μενού
Μότσαρτ
Παράσταση Μότσαρτ | Pelop.gr
  • Α-
  • Α+

Οργισμένοι εμφανίζονται τις τελευταίες ημέρες ορισμένοι γονείς στην Πάτρα, εξαιτίας της παράστασης μπαλέτου «Μότσαρτ», στην οποία τον ομώνυμο ρόλο τον έχει γυναίκα. Η χορεύτρια ως «Μότσαρτ» παντρεύεται μία άλλη γυναίκα, τη φιλάει, ανταλλάσσοντας όρκους αγάπης. Αυτό ήταν που προκάλεσε αντιδράσεις και συζητήσεις μεταξύ των θεατών. Η παράσταση αυτή την περίοδο ανεβαίνει καθημερινά στον «Απόλλωνα» αποκλειστικά για σχολεία από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, με τον καλλιτεχνικό διευθυντή, Λουκά Θάνου, να έχει αναθέσει σε γυναίκα τον βασικό ρόλο του μουσουργού Μότσαρτ.

Καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ δήλωσε: «Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ομοφυλοφιλία, αλλά έχω μεγάλο πρόβλημα να την προκρίνω»

Ρεπορτάζ της εφημερίδας «Πελοπόννησος» αναφέρει ότι γονείς αντέδρασαν έντονα με αποτέλεσμα διευθυντές σχολείων να αποφασίσουν οι τάξεις να μην παρακολουθήσουν τις παραστάσεις της παιδικής σκηνής. Μάλιστα, υπήρξαν και εκπαιδευτικοί που διαφωνούν με την επιλογή γυναίκας στον ρόλο του Μότσαρτ. Διευθυντής σχολικού συγκροτήματος της Πάτρας, διατηρώντας την ανωνυμία του, ανέφερε στην εφημερίδα: «Μας τηλεφωνούν μαμάδες και μας ρωτούν με αγωνία και ενόχληση, τι θα πρέπει να απαντήσουν στα παιδιά τους που έχουν δει την παράσταση, όταν τους ρωτούν «γιατί ο Μότσαρτ, είναι γυναίκα;» και «πώς γίνεται μία γυναίκα, να παντρεύεται μια άλλη γυναίκα;».

Έχουμε έρθει σε πολύ δύσκολη και αμήχανη θέση. Και πώς μπορείς να δώσεις μια κατάλληλη εξήγηση για το ευαίσθητο αυτό θέμα, σε παιδιά ηλικίας 6 και 8 χρόνων; Όπως καταλαβαίνετε, άλλο είναι το μοντέλο της οικογένειας που έχουν ως πρότυπο τα παιδιά. Εκτός κι αν γίνεται εσκεμμένα, ακριβώς για να αλλάξουν στα μάτια και την συνείδηση των παιδιών, αυτά τα πρότυπα, στο όνομα της αμφισεξουαλικότητας και της ομοφυλοφιλίας…».

Αντιδράσεις για τον καλλιτεχνικό διευθυντή ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

Μιλώντας στην «Πελοπόννησο», ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Λουκάς Θάνος ανέφερε ότι η επιλογή γυναίκας στον ρόλο δεν έχει σκοπιμότητα, ενώ δήλωσε ότι δεν μπορούσε να βρει άνδρα χορευτή. «Η επιλογή μου να βάλω γυναίκα στον ρόλο του Μότσαρτ, δεν είχε καμία απολύτως σκοπιμότητα. Έγινε απλά και μόνο, διότι δεν μπορούσα να βρω άνδρα χορευτή, με τη μικροσκοπική σωματοδομή και την παιδικότητα στην όψη που απαιτείται να έχει κάποιος για να αναπαραστήσει πειστικά τον Μότσαρτ, ο οποίος ήταν στην πραγματικότητα μικροσκοπικός. Φυσικά άνδρα θα διάλεγα για τον ρόλο, αλλά δεν είχα χορευτή, με αυτές τις προδιαγραφές. Προσπάθησα να φέρω κάποιους από την Αθήνα, αλλά δεν μπορούσαν», είπε.

Αναφορικά με τις αντιδράσεις των γονιών, ο κ. Θάνος σχολίασε: «Καταλαβαίνω τις αντιδράσεις των γονέων! Έχουν ένα δίκιο! Γιατί πραγματικά σας λέω, δεν ήταν πρόθεσή μου να βάλω μια γυναίκα, να κάνει τον Μότσαρτ. Δεν βρήκα όμως κατάλληλο άνδρα. Φυσικό είναι να αντιδράσουν έτσι κάποιοι γονείς. Καταλαβαίνω ότι κάποιους ανθρώπους τούς ενοχλεί. Ειδικά στη σκηνή εκείνη του γάμου, που η Μαρία Κίκινα, ως Μότσαρτ, κάνει χειροφίλημα στη σύζυγό της. Όμως δεν ήθελα να προκαλέσω. Και δεν θα το έκανα ούτε σε πειραματική σκηνή, πόσω μάλλον σε μία παράσταση που απευθύνεται σε παιδιά».

«Αγοράσαμε περούκες για τους χορευτές, οπότε σε αυτή την περίπτωση και η εικόνα της Μαρίας Κίκινα ως Μότσαρτ, θα ήταν εντελώς διαφορετική. Θα είχε μεταμορφωθεί σε αγοράκι. Αλλά την ‘‘πατήσαμε’’, γιατί δυστυχώς, τεχνικά δεν ήταν δυνατόν να χρησιμοποιηθούν οι περούκες. Και αυτό, γιατί με τη διαρκή κίνησή των χορευτών στη σκηνή, έπεφταν συνεχώς από τα κεφάλια τους! Μας έχουν μείνει οι περούκες στο θέατρο!», πρόσθεσε.

Καταλήγοντας ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ δήλωσε: «Δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ομοφυλοφιλία, αλλά έχω μεγάλο πρόβλημα να την προκρίνω. Το να παροτρύνεις και να πιέζεις ένα άτομο να γίνει ομοφυλόφιλο, επειδή ίσως είναι της μόδας, έχει μεγάλη απόσταση και σε καμία περίπτωση δεν με βρίσκει σύμφωνο. Εγώ έχω ανάγκη να βλέπω ξεχωριστά τα φύλα στη σκηνή και δεν έχω ποτέ άνδρες χορευτές θηλυπρεπείς».