Μενού
  • Α-
  • Α+

Δυστυχώς κάθε μέρα έχει μόνο 24 ώρες και συχνά νιώθουμε ότι δεν είναι αρκετές. Πολλές φορές έχουμε ένα σωρό σχέδια κι ένα σωρό πράγματα που θέλουμε να κάνουμε και στο τέλος της ημέρας συνειδητοποιούμε ότι δεν έχουμε κάνει ούτε τα μισά. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι γύρω μας που δείχνουν λες και έχουν τον διπλάσιο χρόνο από εμάς. Ποιο είναι το μυστικό τους;

Ο καθηγητής του ΜΙΤ, Robert Pozen, προσπάθησε να βοηθήσει τους επαγγελματίες να μάθουν πόσο παραγωγικοί είναι πραγματικά. Έτσι σχεδίασε και διεξήγαγε ένα μεγάλο τεστ παραγωγικότητας. Ονομάζεται «Pozen Productivity Test» και είναι μια έρευνα 21 ερωτήσεων που βασίζεται σε επτά συνήθειες παραγωγικότητας: ανάπτυξη καθημερινών ρουτινών, οργάνωση προγράμματος, διαχείριση εισερχομένων μηνυμάτων, multitasking, διαχείριση αποτελεσματικών meetings, βελτίωση επικοινωνιακών δεξιοτήτων και ανάθεση εργασιών σε άλλους.

Σε αυτό το τεστ πήραν μέρος συνολικά περίπου 20.000 άτομα και τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο Harvard Business Review.

Ένα από τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν είναι ότι δεν χρειάζεται να δουλεύουμε περισσότερο- αυτό που χρειάζεται είναι να δουλεύουμε πιο έξυπνα.

Ιδού τα τρία πράγματα που κάνουν καλά οι πιο παραγωγικοί άνθρωποι:

Προτεραιότητες και συγκεκριμένοι στόχοι

Το ξέρουμε όλοι ότι πρέπει να βάζουμε σε σειρά τις προτεραιότητές μας, αλλά στην πράξη τα πράγματα δυσκολεύουν. Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να τσεκάρετε το πρόγραμμά σας από το προηγούμενο βράδυ για να βεβαιωθείτε ότι εστιάζει στις top προτεραιότητές σας. Επίσης, πολύ χρήσιμο είναι να σημειώνετε τους στόχους σας δίπλα σε καθετί που έχετε στη λίστα σας.

Διαχείριση του όγκου εργασιών

Ο Pozen προτείνει να κάνετε ρουτίνα κάποιες καθημερινές διαδικασίες (όπως, για παράδειγμα, το να ντυθείτε ή να φάτε πρωινό) έτσι ώστε να μην σπαταλάτε σκέψη σε αυτές. Η τυποποίηση ορισμένων πραγμάτων χαμηλής σημασίας ελευθερώνει χώρο στο μυαλό για πιο σημαντικές αποφάσεις και εργασίες. Καλό είναι να αφήνετε και κάποια κενά διαστήματα μέσα στην ημέρα, έτσι ώστε να μπορείτε να αντιμετωπίσετε μια έκτακτη κατάσταση που ίσως προκύψει. Αν έχετε μεγάλα tasks να ολοκληρώσετε, καλύτερα σπάστε τα σε μικρότερα κομμάτια. Μία ακόμα σημαντική συμβουλή του Pozen είναι να τσεκάρετε τα social media μόνο μία φορά την ώρα.

Παραγωγικά meetings

Έχετε σκεφτεί πόσο χρόνο σπαταλάτε σε ανούσια meetings; Σύμφωνα με τον Pozen, ένα meeting δεν πρέπει να διαρκεί πάνω από 90 λεπτά. Και στο τέλος κάθε συνάντησης πρέπει να καθορίζονται ξεκάθαρα τα επόμενα βήματα. Επίσης, όπως υποστηρίζει ο Pozen, το να μην υπάρχουν σαφείς στόχοι και κριτήρια επιτυχίας είναι ό,τι πιο αντιπαραγωγικό για μια ομάδα. Αν είστε ο leader μιας ομάδας, σιγουρευτείτε ότι έχετε βάλει ξεκάθαρους στόχους.

Με πληροφορίες από Inc.com

Διαβάστε ακόμα

Τα σημάδια που δείχνουν ότι είστε πιο έξυπνοι από όσο νομίζετε

Το κυνήγι της ευτυχίας μέσα σε 5 απλά βήματα

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA