4 startups που έγραψαν το δικό τους success story

4 startups που έγραψαν το δικό τους success story

Οι νεο-επιχειρηματίες που έκαναν την ιδέα τους πράξη μιλούν στο Reader.gr και μας κάνουν να αναζητούμε τη δική μας ιδέα που θα μπορούσε να κάνει την αλλαγή. 

Φωνή στους νέους. Φώτα στους νέους. Προσοχή στους νέους. Πριν από μία δεκαετία, ίσως και λίγο παραπάνω, οι τρεις αυτές προτάσεις δεν ήταν παρά ωραίες να τις μνημονεύουμε σε ομιλίες, σε βαρύγδουπες δηλώσεις, κ.ο.κ.. Σήμερα, με τη στήριξη πολλών όπως για παράδειγμα της NN Hellas και του Orange Grove, που πίστεψαν πραγματικά ότι οι ιδέες των νέων μπορούν ουσιαστικά να αλλάξουν τον κόσμο οι παραπάνω προτάσεις δεν απλές λεζάντες. Είναι πραγματικότητα. 

Το Reader.gr μίλησε με τέσσερις επιτυχημένες νεοφυείς επιχειρήσεις που στήθηκαν υπό την αιγίδα του Orange Grove και σήμερα, έχουν το δικό τους λόγο στον επιχειρηματικό κόσμο. Πριν περάσουμε στις συνεντεύξεις, αξίζει να αναφέρουμε ότι μπορεί σε μερικά χρόνια από τώρα να είσαι εσύ και η ομάδα σου να είστε οι επόμενοι που θα τους ζητήσουμε να μας μιλήσουν για την επιτυχία της ιδέας του. Μην γελάς, είναι πέρα για πέρα αλήθεια. Το έχουμε δει να γίνεται και θα το δούμε και τώρα. 

Ο διαγωνισμός επιχειρηματικότητας στους τομείς Τεχνολογίας Υγείας, Πρόληψης και Ευεξίας «Ideas That Change Us» της NN Hellas και του Orange Grove στήθηκε γι αυτόν ακριβώς το σκοπό: Για να στηρίξει τις νέες ιδέες, να τις αναδείξει σε στελέχη της ΝΝ Hellas, άλλων εταιρειών, καθώς και σε Έλληνες και ξένους επενδυτές, και να τις υλοποιήσει στον καλύτερο βαθμό και να βοηθήσει τους εμπνευστές της να εξελιχθούν στον επιχειρηματικό κόσμο.

Αρκεί να πούμε ότι θα γνωρίσετε μέντορες υψηλού επιπέδου, οι οποίοι εργάζονται σε τοπικό ή και σε παγκόσμιο επίπεδο. Θα έχετε, εξάλλου, την ευκαιρία να εκτεθείτε στα ΜΜΕ και να αποκτήσετε ευκαιρίες δικτύωσης. Εκτός αυτού, θα γνωρίσετε και άλλες ομάδες ή start-ups που εργάζονται στον ίδιο τομέα, αντιμετωπίζουν τις ίδιες προκλήσεις και ανταλλάσσουν συμβουλές για να επιλύσουν τα προβλήματά τους.  Όλα αυτά θα γίνουν στο πρώτο σας «γραφείο» στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Orange Grove.
Όταν ολοκληρώσετε το πρόγραμμα, θα έχετε γίνει αποδέκτες πλήρους υποστήριξης μέσω της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας των σωστών ανθρώπων.
Θα έχετε εκθέσει τις ιδέες σας σε πιθανώς ενδιαφερόμενα μέρη. 
Επιπλέον, θα συναντήσετε τους πρώτους σας πιθανούς επενδυτές, που μπορεί να ενδιαφερθούν να επενδύσουν στην ιδέα σας.

Εάν λοιπόν είστε ομάδα ή νέα start-up, αφοσιωμένη στους στόχους σας, δεν έχετε παρά να υποβάλετε την αίτησή σας σήμερα για να έχετε την ευκαιρία να λάβετε την καλύτερη επιχειρηματική & τεχνική υποστήριξη, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, από ειδικούς του σχετικού τομέα, μέσω προγράμματος acceleration, διάρκειας 3 μηνών! 

Eyesphere: «Οι χρήστες μας βιώνουν ένα προϊόν ή υπηρεσία πριν προχωρήσουν στην αγορά τους»

Eyesphere: «Οι χρήστες μας βιώνουν ένα προϊόν ή υπηρεσία πριν προχωρήσουν στην αγορά τους»

Τι διαφορετικό μπορεί να προσφέρει η Eyesphere στην προβολή των επιχειρήσεων που θα απευθυνθούν σε αυτή; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των νέων τεχνολογιών που εσείς χρησιμοποιείτε;

Τα πλεονεκτήματα βρίσκονται στην καλύτερη οπτικοποίηση των υπηρεσιών/προϊόντων μιας επιχείρησης και στην αύξηση της δεσμευτικότητας των πελατών της με το brand. Συγκεκριμένα, η διαφορά μας με τα παραδοσιακά μέσα βρίσκεται στο ότι μπορούμε να μεταδώσουμε το μήνυμα ενός brand μέσα από μια διαδραστική εμπειρία όπου οι χρήστες μπορούν να βιώσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία προτού προχωρήσουν στην αγορά τους, έχοντας μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα για αυτά.

Πώς προέκυψε η ιδέα και πόσα άτομα απασχολεί σήμερα η επιχείρηση;

Η ιδέα προέκυψε από το πάθος μας για τις νέες τεχνολογίες, καθώς και από την επιθυμία μας να δημιουργήσουμε μία επιχείρηση με καινοτόμες υπηρεσίες. Η απόφασή μας να αφοσιωθούμε ολοκληρωτικά σε αυτή την επιχείρηση ήρθε μέσα από την πολύ θετική ανταπόκριση που λάβαμε έπειτα από τη δημοσιεύση κάποιων έργων μας. Ο πυρήνας της ομάδας μας αποτελείται από δύο άτομα, ενώ παράλληλα έχουμε ένα δίκτυο εξωτερικών συνεργατών τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. 

Σε ποιες επιχειρήσεις ή κλάδους έχουν την καλύτερη δυνατή εφαρμογή τα προϊόντα σας; 

Οι υπηρεσίες μας απευθύνονται σε μεγάλο εύρος βιομηχανιών, ωστόσο το μεγαλύτερο ενδιαφέρον που έχουμε λάβει μέχρι στιγμής προέρχεται από επιχειρήσεις στο χώρο του τουρισμού, του πολιτισμού, της εμπορίας και της διαφήμισης.

Ποιο είναι το εύρος τιμής για τέτοιου είδους προβολή;

Οι τιμές μας διαμορφώνονται με βάση τις απαιτήσεις κάθε ξεχωριστού project. Ενδεικτικά, μία απλή εμπειρία εικονικής/επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να ξεκινήσει από 1500-2000 ευρώ, ενώ ένα απαιτητικό και περίπλοκο project μπορεί να φτάσει μέχρι και δεκάδες χιλιάδες ευρώ.

Τα προηγούμενα χρόνια ειδικοί της αγοράς τόνιζαν ότι «εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα θα σαγηνεύσουν το κοινό και θα κατακτήσουν το τεχνολογικό μέλλον». Πόσο κατά την γνώμη σας είναι εξοικειωμένο/δεκτικό σήμερα το ελληνικό και το παγκόσμιο κοινό με αυτές τις τεχνολογίες;

Είναι αλήθεια ότι η σημερινή κατάσταση της αγοράς αυτής δεν ανταπεξέρχεται ακόμα στις προσδοκίες των προηγούμενων ετών, και αυτό οφείλεται τόσο σε υπερεκτιμημένες προβλέψεις από ανθρώπους εκτός του χώρου, όσο και στη δυσκολία που παρουσιάζει πάντα η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών από το ευρύ κοινό. Για αυτό ακριβώς το λόγο εταιρίες όπως η Apple και η Google κυκλοφόρησαν τα δικά τους εργαλεία ανάπτυξης AR εφαρμογών ώστε να τρέχουν σε φορητές συσκευές με τις οποίες ο περισσότερος κόσμος είναι εξοικειωμένος, αντί για ακριβά και περίπλοκα μηχανήματα που μπορούν να αποτρέψουν πολλούς από το να τα υιοθετήσουν. Αντίστοιχα, Facebook και HTC στρέφονται σε φορητές συσκευές VR οι οποίες δεν απαιτούν πλέον σύνδεση με υπολογιστές υψηλών προδιαγραφών. Σε ό,τι αφορά το σημερινό βαθμό εξοικείωσης του κοινού με αυτές τις τεχνολογίες, θεωρούμε πως είναι αρκετά αυξημένος σε σχέση με τα 2-3 προηγούμενα έτη (τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς), και θα συνεχίσει να αυξάνεται όσο οι εταιρίες στρέφονται στη χρήση των τεχνολογιών αυτών . Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων χρησιμοποιεί ήδη εφαρμογές που κάνουν χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (Snapchat, Instagram Filters, Pokemon Go), χωρίς να γνωρίζουν απαραίτητα την ορολογία. 

Πού βλέπετε τον εαυτό σας τα επόμενα χρόνια;

Μέσα στα επόμενα χρόνια στοχεύουμε να κατοχυρώσουμε την θέση μας στην εγχώρια και διεθνή αγορά και να προσφέρουμε ακόμα καλύτερες εμπειρίες σε όλους τους χρήστες ανεξαρτήτως ηλικίας. Σκοπός μας είναι να χτίσουμε μια μεγαλύτερη ομάδα με κοινό όραμα σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση αυτών των τεχνολογιών, να αναπτύξουμε νέες συνεργασίες, καθώς και να επεκταθούμε σε άλλους τομείς όπως οι τέχνες, η ιατρική, η εκπαίδευση, κα.

Η ομάδα της Eyesphere αποτελείται από τους Νικόλα Σπαρασέλλο και Αλέξανδρο Ανανιάδη.

Clio Muse: «Οι ταξιδιώτες μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε πολλαπλές self-guided θεματικές ξεναγήσεις στο δικό τους χρόνο με χαμηλό κόστος»

Clio Muse: «Οι ταξιδιώτες μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε πολλαπλές self-guided θεματικές ξεναγήσεις στο δικό τους χρόνο με χαμηλό κόστος»

Πώς προέκυψε η ιδέα για audio tours σε προορισμούς και πως ακριβώς λειτουργεί; 

Η ιδέα ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2012, σε ένα σεμινάριο επιχειρηματικότητας όπου βρεθήκαμε οι 3 συνιδρυτές της Clio Muse, ο Ανδρέας Φατούρος, Συντηρητής Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης, ο Γιάννης Νικολόπουλος, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και η Δάφνη Τσεβρένη, Οικονομολόγος. Τότε ξεκινήσαμε με το όραμα να φέρουμε τον κόσμο ξανά μέσα στα μουσεία. Μετά από έρευνα, καταλήξαμε πως αυτό που έλειπε ήταν η πιο προσιτή και ελκυστική απόδοση του πολιτιστικού περιεχομένου από τους χώρους πολιτισμού. Έτσι αναπτύξαμε την μεθοδολογία αφήγησης των ιστοριών για την οποία έχουμε βραβευθεί και αναδειχθεί σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ξεκινώντας από μία εφαρμογή ξεναγησης για Μουσεία, εξελιχθήκαμε σε μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης και δημοσίευσης θεματικών ψηφιακών ξεναγήσεων για εκθέσεις, πολιτιστικά δρώμενα αλλά και περιπάτους στην πόλη και οδικές διαδρομές. Πλέον, η πλατφόρμα μας αποτελείται από το συγγραφικό εργαλείο Clio Muse CREATE, από το cliomusetours.com και την εφαρμογή Clio Muse. Μέσα από το Clio Muse CREATE, επαγγελματίες από τον χώρο του Πολιτισμού και Τουρισμού (ξεναγοί, ιστορικοί, αρχαιολόγοι κλπ.) αποκτούν πρόσβαση για να ανεβάσουν εύκολα και χωρίς γνώσεις προγραμματισμού την ξενάγησή τους, ακολουθώντας τις προδιαγραφές της μεθοδολογίας μας που υποδεικνύονται από την πλατφόρμα. Μετά τον τελικό της έλεγχο από εμάς, η ξενάγηση δημοσιεύεται στην εφαρμογή μας για Android και iOS συσκευές και αντίστοιχα προστίθεται στο site μας, όπου μπορούν να μάθουν περισσότερα ή να αγοράσουν την ξενάγηση οι ταξιδιώτες.  

Πόσο διαφορετική είναι η εμπειρία που προσφέρει στον τουρίστα μια τέτοιου είδους ξενάγηση, ποια δηλαδή τα πλεονεκτήματά της σε σχέση με τις παραδοσιακές μορφές που γνωρίζαμε μέχρι χθες;

Με την εφαρμογή Clio Muse, οι ταξιδιώτες μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε πολλαπλές self-guided θεματικές ξεναγήσεις και να κάνουν την ξενάγηση στο δικό τους χρόνο με χαμηλό κόστος. Το περιεχόμενο των ξεναγήσεων είναι υψηλής ποιότητας καθώς προκύπτει από εκτεταμένη έρευνα από επαγγελματίες που ειδικεύονται στο θέμα της ξενάγησης, είναι διαθέσιμο σε 15 γλώσσες, σε μορφή κειμένου, audio και φωτογραφιών, και κάθε ξενάγηση περιλαμβάνει διαδραστικό χάρτη που τον καθοδηγεί από το ένα σημείο της ξενάγησης στο επόμενο. Σε σύγκριση με παραδοσιακές μορφές ξενάγησης, η Clio Muse προσδίδει αξία σε σχέση με την τιμή και ευελιξία στον ταξιδιώτη καθώς μπορεί οποτεδήποτε να σταματήσει την ακουστική ξενάγηση για να τραβήξει φωτογραφίες ή να ξεκουραστεί, και να ακούσει όσες ιστορίες θέλει εκείνος. Είναι το κατάλληλο εργαλείο για κάποιον που θέλει να περιηγηθεί στην πόλη ανεξάρτητος και να ακούσει ποιοτικό πολιτιστικό περιεχόμενο πάντα επικεντρωμένο στο θέμα που τον ενδιαφέρει. 

Τι είναι αυτό που καθιστά βιώσιμη την ιδέα/επιχείρησή σας σε έναν κλάδο όπου κάθε μέρα προστίθονται εναλλακτικές εμπειρίες ξεναγήσεων;

Οι δικές μας ξεναγήσεις προσφέρουν συνεχή διαθεσιμότητα και χαμηλό κόστος για τους ταξιδιώτες. Όλες οι φυσικές ξεναγήσεις και εναλλακτικές εμπειρίες που προστίθενται πάντα έχουν τον περιορισμό διαθεσιμότητας. Έτσι οι ταξιδιώτες πρέπει να κλείσουν από πριν τη θέση τους ενώ στην Clio Muse έχουν άμεση πρόσβαση στην ξενάγησή τους. Επιπλέον, τις ξεναγήσεις μας τις διαθέτουμε κυρίως μέσω συνεργαζόμενων τουριστικών επιχειρήσεων που δρουν ως ενδιάμεσοι, όπως είναι τουριστικά γραφεία (διαδικτυακά και μη) και ξενοδοχεία. Κατά αυτόν τον τρόπο, γίνεται πολύ πιο εύκολη η διάθεση των ξεναγήσεών μας σε ένα πολύ μεγάλο κοινό καθώς προσδίδουμε αξία και στις επιχειρήσεις αυτές δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν last-minute κρατήσεις ή να προσφέρουν έναν συμπληρωματικό πολιτιστικό οδηγό για τον κενό χρόνο που έχουν στο πρόγραμμα των ταξιδιωτών τους.

Ένα τέτοιο tour μπορεί να δημιουργήσει ο οποιοσδήποτε, υπάρχουν κάποια standards που πρέπει να πληροί για να υπάρχει εγγυημένη ποιότητα στο αποτέλεσμα; Ποιος ορίζει την τιμή;

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, οι ξεναγήσεις μας δημιουργούνται από επαγγελματίες που έχουν την εμπειρία και το επαγγελματικό υπόβαθρο να συντάξουν την ξενάγηση που μας προτείνουν. 
Όλοι οι δημιουργοί αξιολογούνται από το τμήμα περιεχομένου της εταιρίας μας σύμφωνα με δείγμα γραφής και βιογραφικό και επιλέγουμε μόνο εκείνους που πληρούν τα κριτήριά μας καθώς και προτείνουν ένα ενδιαφέρον θέμα που δεν έχει συμπεριληφθεί σε άλλες μας ξεναγήσεις. Επιπλέον, έχουμε συνάψει συνεργασία και με το Σωματείο Ξεναγών Ελλάδος & Ευρώπης.
Η τιμή καθορίζεται από εμάς και στηρίζεται στην ποσότητα ιστοριών που περιλαμβάνει κάθε ξενάγηση και βάσει αυτού, έχουμε τρεις κατηγορίες:
1. Short tour: 7,99€
2. Medium tour: 11,99€
3. Golden tour: 17,99

Ποια είναι η μέχρι τώρα ανταπόκριση του κοινού και το feedback που εχετε πάρει;

Μέχρις στιγμής, έχουμε πάρει πολύ θετικές κριτικές και ειδικά αυτούς τους μήνες τουριστικής σεζόν έχουν αυξηθεί πολύ οι χρήστες μας. Η Clio Muse APP έχει παραπάνω 11.000 χρήστες που συνεχώς αυξάνονται μέσα από συνεργασίες με διεθνείς τουριστικούς οργανισμούς όπως: TripAdvisor Experiences, Booking.com, Lonely Planet, GetYourGuide. Εκατοντάδες ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο με ειδικό ενδιαφέρον στον πολιτισμό κατεβάζουν κάθε μήνα την εφαρμογή μας. Παράλληλα, το περιεχόμενο των ξεναγήσεών μας προβάλλεται στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Ποια τα σχέδια για την επόμενη μέρα;

Οι προορισμοί που καλύπτουμε με ξεναγήσεις ως σήμερα είναι: Αθήνα, Δελφοί, Θεσσαλονίκη, Πελοπόννησος, Κρήτη, Μύκονος, Ζάκυνθος, Κάρπαθος και Ρώμη, Βενετία, Φλωρεντία. Στόχος μας είναι να συλλέξουμε ξεναγήσεις από σημαντικούς τουριστικούς και μη προορισμούς σε όλη την Ευρώπη ξεκινώντας από την Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία και Αγγλία. Το όραμά μας είναι να γίνουμε σημείο αναφοράς για audio ξεναγήσεις παγκοσμίως. 

VitAbroad: «Ο ιατρικός τουρισμός είναι το πιο υποσχόμενο startup στον τομέα της υγείας»

VitAbroad: «Ο ιατρικός τουρισμός είναι το πιο υποσχόμενο startup στον τομέα της υγείας»

Γιατί στραφήκατε στον ιατρικό τουρισμό; Πώς γεννήθηκε η ιδέα;

Ο ιατρικός τουρισμός δεν είναι κάποια ιδέα που συλλάβαμε εν μία νυκτί. Πρόκειται για μία εδραιωμένη βιομηχανία η οποία παγκοσμίως λειτουργεί με πολύ καλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Αντιθέτως, αυτό δεν συμβαίνει στην Ελλάδα. Βρήκαμε, λοιπόν, αυτό το κενό και αποφασίσαμε να το καλύψουμε. Η επαγγελματική μας εμπειρία αλλά και οι σπουδές μας, δημιούργησαν το κατάλληλο περιβάλλον για την εμπλοκή μας σε αυτόν τον τομέα. Όπως μου αρέσει να λέω, «ο ιατρικός τουρισμός είναι το πιο υποσχόμενο startup στον τομέα της υγείας».

Ποιες είναι οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις για το συγκεκριμένο είδος τουρισμού στην Ελλάδα;

Ο ιατρικός τουρισμός είναι ένα πολύ ιδιαίτερο και πολύπλευρο αντικείμενο. Οι ευκαιρίες είναι πολλές και οι προκλήσεις ακόμα περισσότερες - και στους δύο κλάδους, τουρισμό και υγεία. Η ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού μπορεί να δημιουργήσει θέσεις εργασίας, ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και νέων θεραπειών, κάλυψη της εποχικότητας στον τουρισμό, επενδύσεις, στρατηγικές συνεργασίες και πολλά άλλα οφέλη τα οποία προς το παρόν παραμένουν ανεκμετάλλευτα. Το πιο σημαντικό, για εμένα, είναι ότι ο ιατρικός τουρισμός μπορεί να ανακόψει σε αξιοσημείωτο βαθμό τη φυγή νέων ιατρών, επιστημόνων, επαγγελματιών αλλά και εν γένει ανθρώπινου δυναμικού στο εξωτερικό. Όσον αφορά στις προκλήσεις, αυτές απαντούν κυρίως στο τρίπτυχο εκπαίδευση του κοινού (των ασθενών του εξωτερικού), εκπαίδευση του δικτύου (των εμπλεκομένων) και το destination branding.

Υπάρχει ενδιαφέρον από τις εγχώριες κλινικές/νοσοκομεία και ξενοδοχεία να δραστηριοποιηθούν στον ιατρικό τουρισμό; Και αν ναι, σε ποιους τομείς;

Βεβαίως και υπάρχει ενδιαφέρον καθώς πρόκειται για ένα επιπλέον κανάλι ασθενών και δη διεθνών ασθενών. Τονίζω το ‘διεθνών ασθενών’ καθώς αυτό μπορεί να διευρύνει τις δραστηριότητές τους και την περαιτέρω ανάπτυξή τους. Οι τομείς ενδιαφέροντος του κάθε παρόχου εξαρτώνται, όπως φαντάζεστε, από τις δραστηριότητές του. Μας έχουν προσεγγίσει πολλοί πάροχοι σχεδόν από όλες τις ειδικότητες, αλλά και εκείνοι που και οι ίδιοι γνωρίζουν ότι μπορούν να προσφέρουν κάτι διαφορετικό, καινοτόμο και ανταγωνιστικό.

Σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς, ο ιατρικός τουρισμός θα μπορούσε να εισφέρει τα μέγιστα στη χώρα μας. Για ποιο λόγο όμως δεν έχει αναπτυχθεί ακόμα; Τι θα μπορούσαν να κάνουν οι αρμόδιοι φορείς για να ενισχύσουν τις όποιες προσπάθειες;

Η αλήθεια είναι ότι εδώ θα μπορούσα να γράψω βιβλίο για τα οφέλη του ιατρικού τουρισμού στην οικονομία της χώρας, τις ευκαιρίες που έχουν ήδη χαθεί και παλεύουμε με την προσπάθειά μας να επαναφέρουμε, τη σημαντικότητα της συμβολής όλων των εμπλεκόμενων και πολλά άλλα τα οποία βασίζονται σε στατιστικά και έρευνα που έχουμε πραγματοποιήσει κι όχι σε ξύλινο λόγο. Για να απαντήσω όμως, περιεκτικά, θεωρώ ότι δύο βασικοί λόγοι είναι η πολυπλοκότητα του αντικειμένου καθώς και το γεγονός ότι η συνεργασία εκλείπει στη χώρα μας δημιουργώντας έτσι ένα δύσκολο περιβάλλον εμπλοκής και ανάπτυξης. Παράλληλα, οι αρμόδιοι φορείς δεν βρίσκονται δίπλα στις όποιες μεμονωμένες προσπάθειες καθώς θα μπορούσαν να ενισχύσουν με τη συμβολή τους το destination branding. Για να σας δώσω να καταλάβετε, η Vitabroad ξοδεύει κεφάλαια για να δημιουργήσει awareness για την Ελλάδα ως ασφαλή και κατάλληλο προορισμό ιατρικού τουρισμού, κεφάλαια δηλαδή που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για το δικό μας branding και την ανάπτυξή μας.

Για τι πράγμα είστε υπερήφανοι μέχρι στιγμής και ποιοι είναι οι στόχοι σας για τα επόμενα χρόνια;

Κάθε βήμα -έστω και μικρό που μας φέρνει πιο κοντά στην ανάπτυξη- για εμάς είναι επιτυχία. Αν πρέπει να ονομάσω κάποιο τότε αυτό είναι  η ένταξη αξιόπιστων συνεργατών στην ομάδα μας. Στόχος μας είναι η απολύτως υγιής –επαναλαμβάνω υγιής- ανάπτυξη της εταιρείας μας, ώστε η Vitabroad να αποτελεί την καλύτερα οργανωμένη και αξιόπιστη δομή ιατρικού τουρισμού στην Ελλάδα και να συνεχίζει να εξυπηρετεί ασθενείς του εξωτερικού με γνώμονα την ποιότητα και τις ανάγκες των πελατών μας.  

Τις απαντήσεις μας έδωσε η κ. Κατερίνα Εξακουστίδου, Co-owner και Co-founder της VitAbroad

JoinCargo: «Θέλουμε οι online μεταφορές να είναι τόσο φυσικές, όσο και το να παραγγέλνεις το φαγητό σου online»

JoinCargo: «Θέλουμε οι online μεταφορές να είναι τόσο φυσικές, όσο και το να παραγγέλνεις το φαγητό σου online»

Ποιο είναι το πρόβλημα στο οποίο δίνει λύση η JoinCargo;

Η JoinCargo απευθύνεται αφενός σε όλους τους επαγγελματίες που μεταφέρουν εμπορεύματα και τα διακινούν εντός Αττικοβοιωτίας και Κορίνθου και αφετέρου σε μεταφορείς που έχουν κενό χώρο σε διαδρομές όπου ήδη κινούνται. Αν είσαι σε μία εταιρεία που ψάχνει φορτηγό ΔΧ για τις μεταφορές της, γνωρίζεις πόσα τηλέφωνα πρέπει να πάρεις για να βρεις διαθέσιμο φορτηγό. Πριν την JoinCargo, δεν υπήρχε καμία υπηρεσία που να εμφανίζει πραγματικές τιμές δρομολογίων από διαφορετικούς μεταφορείς. Με τη χρήση της JoinCargo, γλιτώνεις από τηλέφωνα και διαπραγματεύσεις, βρίσκεις ήδη δρομολογημένα φορτηγά με χώρο για το φορτίο σου, βλέπεις και συγκρίνεις πραγματικές τιμές online  και κλείνεις φορτηγό επί τόπου, αξιόπιστα και οικονομικά. Αντίστοιχα, οι συνεργαζόμενοι μεταφορείς συνδέονται μ’ ένα ευρύ δίκτυο αποστολέων και γεμίζουν τα φορτηγά τους. Μ’ αυτό τον τρόπο, αυξάνουν τα κέρδη τους στα ήδη προγραμματισμένα δρομολόγια.

Η λειτουργία είναι απλή. Οι μεταφορείς δηλώνουν τις περιοχές που κινούνται,οι αποστολείς δηλώνουν τον προορισμό και τον όγκο του φορτίου που θέλουν να μεταφέρουν και η JoinCαrgo τους συνδέει αποτελεσματικά. Γίνεται λοιπόν, σε πραγματικό χρόνο, αντιστοίχιση φορτίου και χώρου σε ήδη δρομολογημένα φορτηγα, εξασφαλίζοντας έως και 40% χαμηλότερες τιμές. Μετά την ολοκλήρωση της κάθε μεταφοράς αξιολογούνται και οι δύο πλευρές για την ποιότητα της συνεργασίας. Σκοπός μας είναι οι μεταφορές να γίνονται αποτελεσματικά και με όσο το δυνατόν πιο δίκαιο τρόπο τόσο για τους μεταφορείς όσο και για τις εμπορικές εταιρείες.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα για μια τέτοια υπηρεσία;

Σπούδασα logistic στην Ολλανδία και εργάστηκα στο χώρο. Το 2011 ήρθα στην Ελλάδα- πάντα ήθελα να γνωρίσω τις ρίζες μου- και εργάστηκα ως Supply Chain Manager. Αυτή η θέση με έφερε σε επαφή με την ελληνική πραγματικότητα μεταφορών, η οποία ήταν χρονοβόρα και ακριβή. Ως εταιρεία, για να βρoύμε φορτηγό για τα εμπορεύματά μας, σπαταλούσαμε σημαντικό χρόνο από τη δουλειά μας σε τηλέφωνα, αναζητώντας διαθεσιμότητα και τιμές. Διαπίστωσα επιπλέον ότι πρόβλημα αντιμετώπιζαν και οι μεταφορείς αφού πολλά από τα φορτηγά κυκλοφορούν άδεια. Η έλλειψη μιας πλήρους εικόνας της αγοράς καθώς και η έλλειψη αποτελεσματικότητας απαιτούσε η πληροφορία να υπάρχει online για να συνδέονται προσφορά με ζήτηση όπως έχει συμβεί με πολλούς άλλους κλάδους. Έτσι δημιουργήθηκε η JoinCargo.

Τι προβλήματα αντιμετωπίσατε, όταν ξεκινήσατε την startup;

Όταν ξεκίνησα να δομώ το νομικό μέρος της εταιρείας, τους όρους και προϋποθέσεις δεν περίμενα ότι θα χρειαστούν 3 μήνες δουλειάς για να ολοκληρωθεί. Οι δυσκολίες όμως δεν με ανησυχούν γιατί έχω ξεκάθαρο στόχο και εμπνέομαι από αυτό που χτίζω. Νομίζω πως μεταδίδοντας τα στοιχεία αυτά στην ομάδα μου, όσο συχνά χρειάζεται, μαθαίνουμε να ξεπερνάμε τα εμπόδια γρήγορα, να μαθαίνουμε από τα λάθη και να είμαστε συγκεντρωμένοι, θετικοί και παραγωγικοί.  Σίγουρα υπάρχουν δύσκολες στιγμές αλλά είναι σημαντικό να είσαι δυνατός, να έχεις πάθος και να πιστεύεις στην ιδέα σου.

Ποια είναι τα σχέδια σας για την επόμενη μέρα; 

Η φιλοσοφία μας είναι να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των πελατών μας και να βελτιώνουμε την πλατφόρμα βάσει αυτών των αναγκών. Στόχος μας είναι να αλλάξουμε τον κόσμο των μεταφορών, προς μία πιο απλή και αποτελεσματική καθημερινότητα. Οι online κρατήσεις είναι όντως πιο αποτελεσματικές, και για τον μεταφορέα και για τον αποστολέα, αλλά στην Ελλάδα δεν είναι ευρέως διαδεδομένες ακόμα. Θέλουμε οι online μεταφορές να είναι τόσο φυσικές, όσο και το να κλείνεις τα εισιτήρια ή να παραγγέλνεις το φαγητό σου online. Προς το παρόν, η υπηρεσία μας είναι διαθέσιμη εντός Αττικής, Βοιωτίας και Κορίνθου. Μέσα στα επόμενα σχέδιά μας είναι να επεκταθούμε στην υπόλοιπη Ελλάδα, στην Κύπρο και τα Βαλκάνια.

Τις απαντήσεις μας έδωσε η κ. Ρωξάνη Κουτσολούκα, Founder της JoinCargo