Τεχνολογία
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Novoville: Λύστε τα προβλήματα της γειτονιάς σας με ένα κλικ – Η εφαρμογή που πρέπει να κατεβάσετε!

novoville-500Στο στενό έξω από το σπίτι σας δεν υπάρχει φως  γιατί η λάμπα στην κολώνα της ΔΕΗ έχει καεί ή έχει σπάσει. Ψάχνετε να βρείτε που να απευθυνθείτε, βρίσκετε το τηλέφωνο του δήμου, ψάχνετε την αρμόδια υπηρεσία, εξηγείτε το πρόβλημα στον υπάλληλο που σηκώνει το τηλέφωνο αλλά αυτός σας παραπέμπει σε άλλον πιο αρμόδιο και τα νεύρα σας γίνονται κουρέλια.Της Ελένης ΛαζάρουΟ άλλος τρόπος να λύσετε το πρόβλημα είναι πιο απλός. Κατεβάζετε στο κινητό σας δωρεάν την εφαρμογή novoville και ενημερώνετε ζωντανά τις υπηρεσίες του δήμου ανεβάζοντας φωτογραφία και δίνοντας την ακριβή τοποθεσία όπου βρίσκεται το πρόβλημα. Η έξυπνη ιδέα είναι του Φώτη Ταλαντζή  συνιδρυτή και τεχνικού  υπεύθυνου του novoville. Ο Φώτης Ταλαντζής μιλάει στο KoolNews.gr.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα για το novoville;

«Το novoville γεννήθηκε σαν αποτέλεσμα της βαθιάς πίστης που έχουμε με τον συνεταίρο μου στην έννοια του πληθοπορισμού στη ζωή των πολιτών, της συλλεκτικής ευφυΐας που προκύπτει δηλαδή από την συμμετοχή τους στα κοινά και στην υπόδειξη λύσεων για την βελτίωση της ζωής μας. Αν θέλεις να λύσεις ένα πρόβλημα που απασχολεί την γειτονιά σου πρέπει να δραστηριοποιηθείς ο ίδιος και ιδανικά να κινητοποιήσεις άλλους ανθρώπους που επίσης επηρεάζονται. Άλλωστε οι πολίτες είναι αυτοί που θίγονται περισσότερο από κάτι που συμβαίνει στο χώρο που ζουν.   Στις εποχές που ζούμε σκεφτήκαμε ότι έπρεπε να δημιουργήσουμε μια νέα υπηρεσία που να γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στους πολίτες και την τοπική αυτοδιοίκηση. Οι μεν πολίτες να έχουν έναν απλό τρόπο να επικοινωνούν θέματα καθημερινότητας, οι δε αρχές να τα λαμβάνουν, να τα διαχειρίζονται και να επικοινωνούν εύκολα την πρόοδο τους».

Πως ακριβώς λειτουργεί η εφαρμογή;

«Η εφαρμογή μετατρέπει κάθε πρόθυμο πολίτη σε έναν αισθητήρα. Μπορεί να δηλώσει με απλό τρόπο ένα πρόβλημα που συναντά στον δήμο του επικοινωνώντας μια φωτογραφία, την τοποθεσία και τον τύπο  του προβλήματος. Πληροφορίες που σήμερα μπορούμε να συλλέξουμε ζωντανά με ένα κινητό τηλέφωνο. Ο πολίτης κατεβάζει δωρεάν την εφαρμογή novoville για κινητά Apple και Android και ενημερώνει ζωντανά τις υπηρεσίες του Δήμου για τα ζητήματα που τον αφορούν σε 5 απλά βήματα:
  • Φωτογραφίζει με την κάμερα το ζήτημα

  • Λαμβάνει ακριβή τοποθεσία με στίγμα στο χάρτη

  • Επιλέγει την κατηγορία του ζητήματος

  • Εισάγει προαιρετικά μια σύντομη περιγραφή

  • Καταχωρεί την αναφορά

Στην άλλη μεριά έχουμε τον Δήμο ή άλλες τοπικές αρχές. Το novoville  τους δίνει διαδικτυακά εργαλεία που είναι προσβάσιμα από έναν απλό υπολογιστή και επιτρέπουν την οργάνωση των υπηρεσιών που λύνουν τα προβλήματα και φυσικά μηχανισμό για την υποδοχή τους. Το πρόβλημα φθάνει αυτόματα στον υπεύθυνο της αντίστοιχης τεχνικής υπηρεσίας και για πρώτη φορά αυτός ενημερώνει για την εξέλιξη και ολοκλήρωση μιας εργασίας απευθείας τον πολίτη που το εντόπισε στο κινητό του. Το novoville λοιπόν λειτουργεί ως ένα αμφίδρομο κανάλι επικοινωνίας μεταξύ των δήμων και των πολιτών. Ακόμη και αν ένα πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί, ο δήμος μπορεί να επικοινωνήσει τους λόγους, κάτι που θεωρούμε εξίσου σημαντικό».

Τι ανταπόκριση έχετε;

«Εμπορικά πλέον μεγαλώνουμε με μεγάλο ρυθμό. Η εφαρμογή μας εγκαθίσταται σε όλο και περισσότερους δήμους που έχουν μια κοινή συνισταμένη: οι δήμαρχοι και οι αντιδήμαρχοι τους αντιλαμβάνονται την σημασία του εκσυγχρονισμού των διαδικασιών υποδοχής των αιτημάτων και κυρίως της σημασίας των στατιστικών που τους δίνει το novoville. Θα έλεγα ότι το novoville φαίνεται να αφορά αιρετούς που δεν φοβούνται να ανοιχτούν στους πολίτες επειδή αυτοί μπορεί να έχουν παράπονα.Το novoville ανοίγει την συζήτηση και πιστεύω οι πολίτες το εκτιμούν απεριόριστα. Σε επίπεδο χρηστών, το novoville μεγαλώνει σε απόλυτη συνάρτηση με τους νέους δήμους που μπαίνουν στην πλατφόρμα. Με δράσεις επικοινωνίας που επικεντρώνονται στα τοπικά μέσα και τα αντίστοιχα κοινωνικά δίκτυα ενημερώνουμε τους πολίτες για τις νέες δυνατότητες που προσφέρει ο δήμος τους. Υπολογίζουμε από τα πρώτα στατιστικά μας ότι τέτοια συστήματα αφορούν περίπου το 10-15% του πληθυσμού των δήμων».

Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που σας αναφέρονται; Υπάρχει κάτι που είναι αστείο και δεν περιμένατε να δείτε;

«Τα πιο κοινά προβλήματα και μάλιστα με διαφορά είναι αυτά του φωτισμού, τα υπερμεγέθη φυτά και τέλος τα εγκαταλελειμμένα αντικείμενα και απορρίμματα. Αυτές οι τρεις κατηγορίες αγγίζουν το 70% των δηλωθέντων σε σχεδόν όλους τους δήμους. Δείχνει νομίζω ότι οι πολίτες δεν έχουν παράλογες απαιτήσεις, αρκούνται στην περαίωση αιτημάτων που αγγίζουν τις πιο απλές πτυχές της καθημερινότητας τους.Οι πολίτες έχουν πολλές φορές δίνουν προσωπικό τόνο στην περιγραφή των ζητημάτων!  Χαρακτηριστικό το σχόλιο ενός από τους πιο ενεργούς χρήστες του συστήματος όταν ζήτησε την κοπή κάποιων φυτών στην γειτονιά του: “Αν και θα μου άρεσε ένα σαφάρι στον Αμαζόνιο δυσκολεύομαι να το πραγματοποιήσω κάθε μέρα τις 8 το πρωί προσπαθώντας να διασχίσω το πεζοδρόμιο».novoville-500

Και ποια είναι η εξέλιξη; Δηλαδή λύνονται με κάποιο τρόπο;

«Ναι, λύνονται και μάλιστα με μεγάλη ταχύτητα. Μέχρι τώρα οι δήμοι που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα έχουν υποδεχτεί περίπου 9000 ζητήματα και έχουν εξυπηρετήσει περίπου το 80% αυτών. Μάλιστα ο μέσος όρος απόκρισης είναι από 2 έως 5 ημέρες ανάλογα τον δήμο και τις δυνατότητες του σε ανθρώπινο και υλικοτεχνικό δυναμικό. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο νέο τρόπο λειτουργίας που φέρνει το novoville, μια υπόθεση που επιβεβαιώνεται συχνά από τους δημάρχους και κυρίως από τους εργαζόμενους στο δήμο αφού αυτοί είναι οι άνθρωποι με την υψηλότερη τριβή με το σύστημα μας.Φυσικά ο δήμος συνεχίζει να υποδέχεται ζητήματα και με συμβατικούς τρόπους: είτε όταν κάποιος απλά πηγαίνει στο δημαρχείο και το δηλώνει ή με τη χρήση τηλεφώνου. Η διαφορά στους δήμους του novoville είναι ότι πλέον αυτά καταλήγουν σε ένα κοινό σύστημα μαζί με αυτά που έρχονται από τα κινητά τηλέφωνα ώστε η διαχείριση να είναι κεντρική και τα παραγόμενα στατιστικά να περιλαμβάνουν τα πάντα».

Σε πόσους δήμους εφαρμόζεται;

«Αυτή τη στιγμή είμαστε ήδη ή κοντά σε τελική λειτουργία σε πάνω από 20 δήμους από όλη την Ελλάδα. Για την ακρίβεια, λειτουργεί κανονικά σε 13 από αυτούς ενώ οι υπόλοιποι θα ανακοινώσουν την λειτουργία του novoville μέσα στον επόμενο μήνα αφού η γραφειοκρατία πριν την τελική συμφωνία καθώς και η εκπαίδευση των εργαζομένων διαρκούν περίπου 2 με 3 μήνες. Επίσης, στο novoville είναι πλέον και η περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας για την διαχείριση των προβλημάτων που είναι στην αρμοδιότητα της. Στόχος μας είναι να βρισκόμαστε σε περίπου 30 δήμους το φθινόπωρο». 

Τα σχέδιά σας για το μέλλον;

«Τα επόμενα βήματα για το novoville έχουν δύο κατευθύνσεις. Η μία αφορά την προσθήκη λειτουργικών χαρακτηριστικών. Ήδη τρέχουμε πιλοτικά για τεχνολογίες που αφορούν την διάδραση του πολίτη με το χώρο που ζει και μετακινείται στην πόλη του. Θα μπορεί σύντομα να περπατά στο δήμο και να αλληλεπιδρά με σημεία ενδιαφέροντος με σκοπό να μάθει χρήσιμες πληροφορίες ή να δει σε ποια γειτονιά είναι περιβαλλοντολογικά ασφαλέστερο να πάει μια βόλτα με το παιδί του.Η άλλη κατεύθυνση που μας απασχολεί φέτος είναι η εμπορική εξάπλωση. Κάνουμε ήδη παρουσιάσεις σε Ευρωπαϊκές χώρες ώστε να εγκαταστήσουμε το σύστημα σε άλλες χώρες. Ενίοτε αντιμετωπιζόμαστε με δυσπιστία αφού είναι δύσκολο σαν ελληνική εταιρία να πείσουμε δήμους στην Ελβετία και την Νορβηγία ότι έχουμε να προτείνουμε εργαλεία για έναν βέλτιστο τρόπο επικοινωνίας. Αισιοδοξούμε όμως ότι τα στατιστικά που παράγουμε από όλους τους πελάτες μας είναι ο καλύτερος τρόπος να εξαπλωθούμε και να έχουμε παρουσία σε τουλάχιστον άλλες δύο χώρες μέχρι το τέλος του χρόνου».Ο Φώτης Ταλαντζής  έχει  διατελέσει τεχνικός σύμβουλος, προγραμματιστής αλλά και συνιδρυτής σε εταιρίες πληροφορικής στην Ελλάδα και τη Μ. Βρετανία και η  δουλειά του έχει βρει εκτεταμένες εφαρμογές στους τομείς της περιρρέουσας ευφυίας, των διαδικτυακών συστημάτων, των νέων κοινωνικών δικτύων και μέσων καθώς και στην κοινότητα των τεχνολογιών ανοιχτού λογισμικού. Σπούδασε μηχανικός υπολογιστών με μεταπτυχιακό στις τηλεπικοινωνίες και διδακτορικό τίτλο στην επεξεργασία δεδομένων από το Imperial College του Λονδίνου. Είναι συγγραφέας επιστημονικών βιβλίων ενώ οι ερευνητικές του εργασίες έχουν δημοσιευτεί σε πολλά διεθνή περιοδικά. Διατηρεί και σήμερα ακαδημαϊκές θέσεις σαν Επίκουρος Καθηγητής στο τεχνολογικό ινστιτούτο Athens Information Technology και επισκέπτης καθηγητής στο Imperial College London. Είναι θιασώτης των ανοιχτών δεδομένων και θαυμάζει  όσους τα υιοθετούν σαν στάση ζωής. Πιστεύει  ακράδαντα στην δύναμη του crowdsourcing ως την μοναδική λύση στα σύγχρονα πολιτικά και οικονομικά προβλήματα με τρόπο αδιάβλητο και συναινετικό. Ταξιδεύει όσο μπορεί  και αν έπρεπε να τα κάνει όλα από την αρχή θα σπούδαζε κοσμολογία. Ασχολείται  με την κουλτούρα των startups και πιστεύει ότι το μόνο μετρήσιμο αποτέλεσμα για το πόσο επηρεάζουν την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα  θα έπρεπε να είναι οι θέσεις εργασίας που δημιουργούν.

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.