Μενού
  • Α-
  • Α+

Σε μια εποχή που μια διακοπή λειτουργίας του facebook στοίχισε στην ίδια την εταιρεία και τους μετόχους της πάρα πολλά χρήματα, θα φανταζόταν κανείς πως τα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι τεχνικής φύσεως. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει, καθώς το facebook έχει να λύσει έναν πολύ δύσκολο γρίφο.

Διαβάστε ακόμη: Facebook: Κερδισμένο κατά 9 δισ. δολάρια παρά το σκάνδαλο με τους πληροφοριοδότες

Όπως φάνηκε και από πρόσφατη τοποθέτηση του ίδιου του ιδρυτή της πλατφόρμας, το ηλικιακό κοινό που ασχολείται με το facebook αρχίζει να μεγαλώνει επικίνδυνα, χάνοντας από ανταγωνιστικά apps ηλικίες μεταξύ 20 και 30 ετών, όπου και καταγράφονται οι πιο ενεργοί και δραστήριοι χρήστες. Το σχετικό app εκτιμάται πως έχασε μέσα στο 2019 ένα ποσοστό νέων κοντά στο 13%, ενώ η τάση αυτή δείχνει πως θα συνεχιστεί και στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Κάτι τέτοιο, όπως είναι λογικό θα μεταφραστεί και σε απώλειες από διαφημίσεις και περαιτέρω έσοδα και ως εκ τούτου ο Ζούκερμπεργκ και η ομάδα του θα πρέπει να βρουν μια λύση για να μην καταντήσει το facebook μια «γερασμένη πλατφόρμα». Μπορεί η εξαγορά του Instagram να έγινε και για να διατηρηθεί το πιο νεανικό κοινό στις υπηρεσίες της εταιρείας, ωστόσο η εκτίναξη ανταγωνιστικών apps όπως το TikTok και το Snapchat έφεραν τα πάνω κάτω.

Αν προσθέσει κανείς και τα όσα διαρρέονται τον τελευταίο καιρό σχετικά με το πόσο αδιαφορεί το facebook για την τοξική επίδραση που καταγράφονται στους νέους, σύμφωνα με έρευνες, έχει μια πληρέστερη εικόνα της κατάστασης.

Μια έρευνα που έγινε από την πλατφόρμα και διαμοιράστηκε εσωτερικά σε στελέχη της εταιρείας (και αργότερα διέρρευσε ένα τμήμα της) μαρτυρά πως οι νέοι χρήστες απορρίπτουν το facebook για κάποια άλλη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης μόλις μεγαλώσουν. Αν σκεφτεί μάλιστα κανείς ότι η εφαρμογή ξεκίνησε με απώτερο σκοπό την επικοινωνία μεταξύ φοιτητών, αντιλαμβάνεται το πόσο έχουν αλλάξει οι εποχές και οι καταστάσεις.

Όπως φαίνεται, οι νέοι ασχολούνται 2-3 φορές περισσότερο με το TikTok ή το Snapchat απ’ ότι με το Instagram, ενώ αυξάνεται αρκετά ο μέσος όρος ηλικίας των χρηστών που παραμένουν πιστοί στο facebook. To χειρότερο όλων, βέβαια, είναι ότι η έρευνα που παρουσιάστηκε σε υψηλόβαθμα στελέχη τον περασμένο Μάρτιο αναφέρει ότι οι νέοι θεωρούν το facebook μια πλατφόρμα για άτομα 40-50 ετών.

Η εξέλιξη αυτή φέρνει τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ να επικοινωνεί το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότερο στα του metaverse, ενώ πρόσφατα ο ίδιος δήλωσε ότι θα επενδυθούν 10 δισ. δολάρια μέσα στην επόμενη χρονιά για εφαρμογές και υλοποιήσεις στον τομέα του AR (επαυξημένη πραγματικότητα) και VR (εικονική πραγματικότητα).

Μέσα από μια μακροσκελή τοποθέτησή του στο προσωπικό του προφίλ, ο ιδρυτής του facebook παραδέχτηκε το πρόβλημα και δήλωσε πως θα γίνουν προσπάθειες να ενισχυθεί η πλατφόρμα σε εργαλεία και λειτουργίες που εστιάζουν στις ηλικίες 18-29, ενώ θα μειωθεί ο χρόνος ενασχόλησης των developers σε ό,τι αφορά μεγαλύτερες ηλικίες. 

H επόμενη μέρα του facebook θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, από κάθε άποψη.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA