Μενού
  • Α-
  • Α+

Στις 4 Απριλίου του 1975, ο Μπιλ Γκέιτς και ο Πολ Άλεν ίδρυσαν την Microsoft, μια εταιρεία που είχε αρχικά στόχο να δημιουργήσει λογισμικό για υπολογιστές, τη στιγμή που οι περισσότεροι εκείνη την εποχή χρησιμοποιούσαν… γραφομηχανές. 47 χρόνια μετά, η αμερικανική εταιρεία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε κεφαλαιοποίηση στον κόσμο και ταυτόχρονα ένας από τους πυλώνες της τεχνολογικής εξέλιξης.

Διαβάστε ακόμη: Μπιλ Γκέιτς: Εγραψε βιβλίο για το πώς θα αποτραπούν μελλοντικές πανδημίες, μετά το... μάθημα του κορονοϊού

Οι δύο νέοι της εποχής γνωρίστηκαν στο σχολείο όταν ο Γκέιτς ήταν 12 ετών και ο Άλεν 14. Αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους για να γράψουν κώδικα για υπολογιστές και να δημιουργήσουν λογισμικό και το 1972 ίδρυσαν την Traf-O-Data, μια λύση για καταγραφή και ανάλυση των δεδομένων της κίνησης στους δρόμους. Στις 4 Απριλίου του 1975 αποφασίζουν να ιδρύσουν την Microsoft χρησιμοποιώντας για το όνομα μέρη των λέξεων microprocessors και software. Η πρώτη απόπειρα της εταιρείας να μπει στο χώρο των λειτουργικών συστημάτων γίνεται το 1980 με μια ξεχωριστή έκδοση του Unix που είχε την ονομασία Xenix.

Αυτό, όπως, που έβαλε την Microsoft στο παιχνίδι των λειτουργικών για τα καλά και βοήθησε στην τεράστια ανάπτυξή της ήταν το MS-DOS. Η IBM συμφωνεί με την Microsoft για χρήση του νέου της λογισμικού από τον Νοέμβριο του 1980 και τροφοδοτεί με αυτό όλα τα IBM PC της.

Η πρώτη απόπειρα της Microsoft να μπει στην αγορά των περιφερειακών και του hardware γίνεται με το πρώτο της ποντίκι, το Microsoft Mouse, το 1983.

Εκείνη τη χρονιά, ο Πολ Άλεν αποσύρεται από την εταιρεία αφού διεγνώσθη με λέμφωμα Hodgkin και στο βιβλίο του, μετά από χρόνια, περιγράφει το πως ο Γκέιτς θέλησε να τον βγάλει από τη μέση και να του πάρει τις μετοχές έναντι 5 δολαρίων έκαστη, καθώς θεωρούσε πως δεν θα μπορούσε να συνεισφέρει άλλο. Ο Άλεν αρνήθηκε και η απόφασή του αυτή τον έκανε δισεκατομμυριούχο. Αν και ανάρρωσε, πέθανε το 2018 σε ηλικία 65 ετών, όταν και επανεμφανίστηκε ο καρκίνος. Η περιουσία του εκτιμάται πως έφτασε τα 26.1 δισ. δολάρια.

https://twitter.com/PaulGAllen/status/1051958128885940226?ref_src=twsrc^tfw

Η πρώτη έκδοση των Windows κυκλοφορεί από την Microsoft στις 20 Νοεμβρίου 1985 ως μια επέκταση του MS-DOS με πιο πλούσια γραφικά, ενώ στις 21 Ιουλίου 1993 ρίχνει στην αγορά και τα Windows NT.

To 1990, η εταιρεία απαντάει στις προκλήσεις της εποχής με την πρώτη σουίτα εφαρμογών της, το Microsoft Office που περιελάμβανε τον κειμενογράφο Microsoft Word και το Microsoft Excel.

Το 1995, όσο το internet άρχισε να εμφανίζεται και να μπαίνει σε ολοένα και περισσότερα σπίτια, η Microsoft ρίχνει στην αγορά τα Windows 95 με τον Internet Explorer και προγράμματα όπως το MSN για online δικτύωση και επικοινωνία.

Όσο τα Windows έμπαιναν σε ολοένα και περισσότερα σπίτια και οι υπολογιστές άρχιζαν να αποκτούν θέση σε κάθε οικογένεια, η αμερικανική εταιρεία επένδυσε και στις φορητές συσκευές κυκλοφορώντας το 1996 το λειτουργικό Windows CE 1.0.

To 2000, o Μπιλ Γκέιτς αφήνει τη θέση του CEO της εταιρείας στον φίλο του Στιβ Μπάλμερ και το 2001 η εταιρεία κυκλοφορεί (στις 25 Οκτωβρίου) μια πιο mainstream εκδοχή των Windows, τα Windows XP.

Λίγο αργότερα μέσα στη χρονιά, η Microsoft κάνει το τολμηρό βήμα να μπει και στην αγορά των videogames και να αντιμετωπίσει τις Sony και Nintendo, κυκλοφορώντας την πρώτη κονσόλα Xbox.

Η δεύτερη κονσόλα ήρθε σχετικά γρήγορα, τον Νοέμβριο του 2005, πετυχαίνοντας πολύ καλύτερες πωλήσεις, έχοντας λάβει και πολύ καλύτερες κριτικές. Μάλιστα, οργάνωσε και ένα τεράστιο event στην έρημο Μοχάβε των ΗΠΑ, όπου και προσκάλεσε δημοσιογράφους και fans να γνωρίσουν την κονσόλα από πρώτο χέρι. 

Μία ακόμη ξεχωριστή κυκλοφορία ήταν το Zune, μια σειρά από φορητούς ψηφιακούς media players, η οποία δεν κατάφερε να πετύχει και πάρα πολλά.

Φτάνουμε στο 2007 και η Microsoft κυκλοφορεί στην αγορά τα Windows Vista.

Το πρώτο βήμα της Microsoft στο χώρο του cloud computing γίνεται στις 27 Οκτωβρίου 2008 με το Azure Services Platform, ενώ το 2010 επαναφέρει το λειτουργικό της για κινητά, το Windows Phone OS.

Λίγους μήνες μετά, η αμερικανική εταιρεία παρουσιάζει τα Windows 8, ενώ λίγο αργότερα έρχεται και η ώρα του πρώτου Microsoft Surface.

Στις 4 Φεβρουαρίου 2014, ο Στιβ Μπάλμερ αποχωρεί από τη θέση του CEO της Microsoft και τη θέση του έχει έκτοτε ο Σάτια Ναντέλα, ένα στέλεχος με ιδιαίτερη αγάπη και εμπειρία στο χώρο του cloud computing. Στις 25 Απριλίου 2014, η Microsoft εξαγοράζει τον τομέα Nokia Devices and Services έναντι 7.2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να δημιουργήσει το Microsoft Mobile Oy, ενώ στις 15 Σεπτεμβρίου της ίδιας χρονιάς εξαγοράζει έναντι 2.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων την Mojang, την εταιρεία του πετυχημένου videogame Minecraft.

Στις 29 Ιουλίου 2015 κυκλοφορούν τα Windows 10, που φέρνουν και μια τεράστια αλλαγή και βελτίωση στο θέμα των λειτουργικών συστημάτων.

Στις αρχές Μαρτίου του 2016, οι τομείς PC και Xbox ενοποιούνται με επικεφαλής τον Φιλ Σπένσερ, o οποίος έκτοτε καθοδηγεί τον τομέα gaming, έχοντας καταγράψει σημαντικές επιτυχίες. Έκτοτε, το gaming παίζει σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα της Microsoft και έτσι στις 21 Σεπτεμβρίου 2020, σημειώνεται μία από τις πιο σημαντικές εξαγορές στο χώρο, αφού η αμερικανική εταιρεία παίρνει στα χέρια της την ZeniMax Media και την Bethesda Softworks έναντι 7.5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Στις 10 Νοεμβρίου 2020, η Microsoft ρίχνει στην αγορά τις δύο κονσόλες νέας γενιάς της, τα Xbox Series X και Xbox Series S.

Επιστρέφοντας στα Windows, στις 24 Ιουνίου 2021, η αμερικανική εταιρεία ανακοινώνει την κυκλοφορία των Windows 11, διαψεύδοντας τις φήμες πως τα Windows 10 θα ήταν το τελευταίο λειτουργικό της.

Τελευταία στάση στις σημαντικές -μέχρι τώρα- ανακοινώσεις της εταιρείας γίνεται στις 18 Ιανουαρίου 2022, όταν και ανακοινώνεται η εξαγορά της Activision Blizzard (εταιρείας που διαχειρίζεται σημαντικές σειρές στα videogames, όπως Call of Duty, Diablo, Candy Crush και Warcraft) έναντι 68.7 δισεκατομμυρίων δολαρίων!

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA