23-08-2018

Πάνω από 1.000 ξενοδοχεία της χώρας σερβίρουν το βραβευμένο «Ελληνικό Πρωινό»

Σφραγίδα επιτυχίας αποτελεί ο αριθμός των καταλυμάτων που αποφάσισαν να συμμετέχουν τα τελευταία χρόνια στην βραβευμένη από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρωτοβουλία του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό».

Συγκεκριμένα μέχρι και σήμερα περί τα 1.087 καταλύματα της χώρας αποφάσισαν να αξιοποιήσουν την γαστρονομική κουλτούρα της περιοχής τους διαφοροποιώντας με τον τρόπο αυτό τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους και αυξάνοντας την ίδια στιγμή την αναγνωρισιμότητά τους αλλά και την αφοσίωσή των επισκεπτών.

Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι το ελληνικό πρωινό θα λέγαμε πως πρόκειται για «το ελληνικό καλωσόρισμα των  επισκεπτών των ξενοδοχείων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας με γεύσεις και αρώματα της ελληνικής γης μέσα από τοπικά προϊόντα και σπεσιαλιτέ, ένας συνδυασμός δηλαδή της τέχνης της γαστρονομίας με αυτήν της φιλοξενίας με στόχο την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος».

Να υπενθυμίσουμε ότι το ΞΕΕ ακολούθησε έγκαιρα ήδη από το 2010 την προτροπή του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού σε δημόσιους κι ιδιωτικούς φορείς να εστιάσουν στην αξιοποίηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κάθε τόπου, ώστε να δημιουργήσουν διαφοροποιημένα τουριστικά προϊόντα και εμπορικά σήματα.

Πλέον το στρωμένο «αλλά ελληνικά» τραπέζι δίνει στους επισκέπτες την δυνατότητα να γευτούν στο πρωινό τους, τα αναρίθμητα ελληνικά προϊόντα και εδέσματα που βρίσκονται στην καρδιά της Μεσογειακής Διατροφής η οποία δεν είναι απλώς μια μοντέρνα διατροφική τάση, αλλά αποτελεί σύμφωνα με την UNESCO «άυλη πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας». Κάπως έτσι οι παραδοσιακές πίτες, οι σπιτικές μαρμελάδες, τα τοπικά τυριά, τα φρέσκα πορτοκάλια που αναδύουν το άρωμα ενός κατάφυτου πορτοκαλεώνα κάποιας γωνιά της Ελλάδας συγκαταλέγονται στις γεύσεις που συναντά κανείς στα 1000 και πλέον ξενοδοχεία της Ελλάδας που έχουν ήδη πιστοποιηθεί.

Βέβαια το ελληνικό πρωινό δεν έχει μόνο γευστικούς λόγους για να ξεχωρίζει και τα οφέλη του δεν περιορίζονται στην ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος και στην αναβάθμιση των υπηρεσιών ενός καταλύματος.

Μεγάλος είναι κι ο αντίκτυπός του στις τοπικές κοινωνίες αφού το όλο εγχείρημα υλοποιείται με την συνδρομή τοπικών παραγωγών με όλα τα οφέλη που αυτό συνεπάγεται Το σχέδιο είναι από τις λίγες φορές στην Ελλάδα καλά οργανωμένο στοχεύοντας όχι απλά στο να αναδείξει έναν μπουφέ με πρωινό αλλά στο να δημιουργήσει ένα ολόκληρο οικοσύστημα.δείχνοντας στις επιχειρήσεις το δρόμο προς την εξωστρέφεια.

Όπως υπογραμμίζουν τοπικοί παραγωγοί και τουριστικοί φορείς η άμεση επαφή/γνωριμία των τουριστών/καταναλωτών με σειρά τοπικά παραγόμενων προϊόντων, στο «αποφορτισμένο» περιβάλλον των διακοπών, αποτελεί πρώτης τάξης ευκαιρία προβολής των ελληνικών αγρο-διατροφικών προϊόντων στους διεθνείς επισκέπτες/καταναλωτές της χώρας μας.

Σε αυτό το δίπολο οφείλεται άλλωστε σύμφωνα με το ΞΕΕ και η επιτυχία του αφού έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα συνεκτικό δίκτυο πιστοποιημένων επιχειρήσεων (1.087 καταλύματα και 1.226 παραγωγοί), οι οποίες ενθαρρύνονται να αναπτύξουν άμεσες συνεργασίες, προκειμένου να προσφέρουν νέες και παραδοσιακές γεύσεις της ελληνικής κουζίνας, βασισμένες στις αυθεντικές συνταγές και τα τοπικά γαστρονομικά έθιμα κάθε προορισμού.

Τα παραπάνω άλλωστε αποδεικνύει και πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα πιστοποιημένα καταλύματα με «Ελληνικό Πρωινό». Σύμφωνα με αυτή και παρά την πρόσθετη επιβάρυνση σε σύγκριση με το συμβατικό πρωινό στο κόστος αγοράς των πρώτων υλών, της τάξης του 10-25% ανάλογα με το κοινό που εξυπηρετείται και την κατηγορία του καταλύματος.  Παρά τη σημαντική επιβάρυνση, οι επιχειρηματίες αναγνωρίζουν τα πολλαπλά ποιοτικά και ποσοτικά οφέλη από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό». Ενδεικτικά, αναγνωρίζουν ότι ακολουθεί τις διεθνείς γαστρονομικές τάσεις (97.1%), συμβάλει στη δημιουργία αυθεντικών εμπειριών για τους επισκέπτες των καταλυμάτων (93.8%), εμπλουτίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες εντός του καταλύματος (85.6%), συμβάλει στην αύξηση της «αξίας της φήμης» (brand equity) του καταλύματος (90.4%), δημιουργεί αφορμές για θετικά σχόλια στα Social Media και το διαδίκτυο (93.9%), ενισχύει τη γαστρονομική ταυτότητα (78.0%) και προβάλει τις επισιτιστικές δυνατότητες του καταλύματος με αποτέλεσμα την επίτευξη ευνοϊκών συνθηκών για cross selling (84.7%).  

Την επιτυχία του επισφραγίζει άλλωστε και η βράβευσή του ως National Winner στην κατηγορία «Υποστήριξη της Διεθνοποίησης των Επιχειρήσεων» στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό «Ευρωπαϊκά Βραβεία Προώθησης της Επιχειρηματικότητας 2017» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που διεξήχθη στο Ταλίν της Εσθονίας, 

Ξεπερνώντας το ορόσημο των 1.000 ξενοδοχείων το ελληνικό πρωινό σχεδιάζει την περαιτέρω επέκτασή του για την οποία ζητά και την αρωγή τουριστικών φορέων και επαγγελματιών. Στο πνεύμα αυτό ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός απευθύνει επιστολή στην αντιπρόεδρο του ΕΟΤ κα Αγγελική Χονδροματίδου ζητώντας την διερεύνηση από τη μεριά του Υπουργείου, των δυνατοτήτων ένταξης του «Ελληνικού Πρωινού» στις δράσεις προβολής και προώθησης που υλοποιεί το Υπουργείο και ο ΕΟΤ (π.χ. έντυπο & ψηφιακό υλικό, εκθέσεις, fam trips, παραγωγή βίντεο κ.α.) καθώς και οποιαδήποτε άλλη συνεργασία που εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην αναπτυξιακή προσπάθεια του ελληνικού τουρισμού».