Μενού
  • Α-
  • Α+

Τα τελευταία 4-5 χρόνια έχει γίνει σαφές στο τηλεοπτικό πεδίο ότι οι εποχές που οι σειρές έκαναν για πλάκα 20% και τα κανάλια παρέμεναν απογοητευμένα με τέτοια νούμερα, δεν υπάρχουν πια. Ο πήχης έχει χαμηλώσει και αυτό έχει συμβεί για πάρα πολλούς λόγους. 

Από τη μία η κυριαρχία του streaming, από την άλλη η διαθεσιμότητα των σειρών στις online πλατφόρμες των καναλιών και τρίτον η επικράτηση μιας τηλεοπτικής κουλτούρας του ριάλιτι, έχουν φέρει τη μυθοπλασία σε ένα σημείο που δεν είναι συνηθισμένη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι εκτός από τις 2-3 σειρές που είχε ο Alpha για αρκετά χρόνια και συνεχίζουν, όπως η Μουρμούρα ή το Έλα Στη Θέση Μου, δεν υπήρχε παραγωγή μυθοπλασίας και ό,τι έβγαινε, ήταν αφημένο στην τύχη και δεν υπήρχε διάθεση για πραγματική στήριξη.

Η εμφάνιση των Άγριων Μελισσών την περσινή σεζόν όμως, ανακαθόρισε τα πλάνα των καναλιών που θεώρησαν ότι είχε έρθει η στιγμή να αφήσουν στην άκρη την τόση πολλή στόχευση στα ριάλιτι και να επενδύσουν στα καλά σενάρια, σε σκηνοθέτες και ηθοποιούς. Κι αν δεν εμφανιζόταν η πανδημία, ίσως αυτό να είχε θωρακιστεί ακόμα περισσότερο και να βλέπαμε φέτος υπεροπλία της μυθοπλασίας. 

Η πανδημία άλλαξε τους συσχετισμούς και έγινε σαφές στα κανάλια ότι το κοινό είναι αναγκασμένο να βλέπει τηλεόραση, οπότε βλέπουμε εδώ και αρκετούς μήνες μια συνολική επένδυση σε όλες τις ζώνες. Ο ανταγωνισμός, σε όποια ώρα κι αν κοιτάξει κανείς, είναι μεγάλος, με προγράμματα που τα απαρτίζουν δυνατά τηλεοπτικά ονόματα και ο εκάστοτε σταθμός τους έδωσε όλα τα εφόδια για να πετύχουν. 

Η πανδημία έφερε μεγάλο ανταγωνισμό και η ΕΡΤ μπήκε για τα καλά στο παιχνίδι

Για παράδειγμα, στην πρωινή ζώνη 10-1 θα δει κανείς στις πρώτες θέσεις σταθερά το Ευτυχείτε και την εκπομπή της Κουτσελίνη, ενώ πιο πίσω είναι Η Φωλιά των ΚουΚου, οι Αταίριαστοι, η Τατιάνα Στεφανίδου και το Πρωινό. Για να καταγράφει φερ΄ ειπείν το Πρωινό νούμερα κάτω από 15% και στις δύο βασικές κατηγορίες κοινού, αντιλαμβάνεται κανείς ότι είναι μεγάλο το μοίρασμα της πίτας, ιδίως από τη στιγμή που στην εξίσωση έχει μπει το 2021 δυναμικά και το Mega με το Πάμε Δανάη.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει με τις σειρές. Πέρα από τις Άγριες Μέλισσες που είναι μια κατηγορία μόνες τους και αφήνοντας στην άκρη τον Σιωπηλό Δρόμο που περιμένουμε να δούμε που θα κάτσει η μπίλια, είναι χαρακτηριστικό πως δεν υπάρχει άλλη σειρά που να υπερβαίνει σταθερά ή με μια σχετική συχνότητα το 15%. 

Είναι μόλις 2 αυτές που βρίσκονται κοντά σε αυτό και το ξεπερνούν περισσότερο, ο Ήλιος στον ΑΝΤ1 και η έκπληξη που ακούει στον τίτλο Έρωτας Με Διαφορά στο Star. Αντιθέτως, η Μουρμούρα, το Έλα Στη Θέση Μου, η Αγγελική, η Φαμίλια, το Παρουσιάστε, η Έξαψη, οι 8 Λέξεις και το Καφέ Της Χαράς έχουν αρκετά πεσμένες επιδόσεις, δυσανάλογες σε σχέση με το καστ και την ποιότητα των σειρών. Είναι ένα σημείο των καιρών που θα αλλάξει ή είναι η αρχή μιας περιόδου που το κοινό θα δυσκολεύεται πάρα πολύ να επιβραβεύει την μυθοπλασία;

Σε αυτή τη συνθήκη ήρθαν φέτος να προστεθούν και οι σειρές της ΕΡΤ και το ERTFLIX, με τα νούμερα τους να είναι μεν μονοψήφια, αλλά να είναι διπλάσια σε σχέση με αυτά που έκανε η ΕΡΤ στην prime time, με το Ζακέτα Να Πάρεις μάλιστα, που είναι νέα άφιξη, να προσεγγίζει συχνά το κατώφλι του 10%.

Αν τα βάλουμε κάτω, έχουμε 7 κανάλια που διεκδικούν με αξιώσεις σε κάθε ζώνη την υψηλή τηλεθέαση, αλλά δε γίνεται να ικανοποιηθούν όλοι.

Δημιουργείται επομένως μια μεγάλη βεντάλια προγραμμάτων που ζητούν την προτίμηση του κοινού, σε μια περίοδο που τα πάντα κινούνται γύρω από το MasterChef και το Survivor, που έχουν σε κάθε επεισόδιο τους καπαρωμένο ένα 30% (σύνολο 60% όταν προβάλλονται ίδια μέρα, πάμε στο 85-90% αν βάλουμε και τις Άγριες Μέλισσες στην εξίσωση) και καθίσταται δύσκολο για τη μυθοπλασία να φτιάξει στέρεες βάσεις.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA