TV - MEDIA
07/05/2022 10:00

Οι Μάγισσες: Η σειρά φαντασίας που «στοίχειωσε» το μυαλό των Ελλήνων millennials

Οι «Μάγισσες» Πρου, Πάιπερ, Φοίβη και Πέιτζ έγραψαν τη δική τους τηλεοπτική ιστορία - από τον Οκτώβριο του 1998 μέχρι τον Μάιο του 2006 - και σήμερα 16 χρόνια μετά το φινάλε και παρ' ότι προβάλλεται reboot με άλλες «Μαγευτικές», οι φαν ζητούν revival με τις τέσσερις αρχικές πρωταγωνίστριες

Newsroom
Κείμενο: Newsroom
Οι Μάγισσες: Η σειρά φαντασίας που «στοίχειωσε» το μυαλό των Ελλήνων millennials
Charmed
Ανάγνωση:

Πρου, Πάιπερ και Φοίβη Χάλιγουελ ή αλλιώς «Oι Μάγισσες» έκαναν το πρώτο τους ξόρκι στη οθόνη του Star τον Φεβρουάριο του 2000 και αγαπήθηκαν αμέσως από τους Έλληνες τηλεθεατές αφού ήταν από τις λίγες - τότε - σειρές του σταθμού που προβάλλονταν για τρεις σεζόν στην prime time ζώνη του σταθμού προτού μετακομίσει στην απογευματινή ζώνη του Σαββατοκύριακου και ολοκληρώσει τον κύκλο της στις αρχές του 2007.

Διαβάστε ακόμη: Από τον Χάρι Πότερ στον Τζόκερ: Οι 10 πιο υπερτιμημένοι χαρακτήρες ταινιών

«Οι Μάγισσες» είχαν κάνει πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 1998 στην Αμερική, «χτυπώντας» τηλεθέαση 7,7 εκατομμυρίων τηλεθεατών, την πιο υψηλή τηλεθέαση που είχε σημειώσει ever πρεμιέρα τηλεοπτικής σειράς στο δίκτυο WB από το οποίο παίζονταν.

Για τρεις ολόκληρες σεζόν η σειρά εξακολουθούσε να είναι σταθερά η δεύτερη σε τηλεθέαση σειρά του WB. Μετά τον θάνατο της Πρου (Σάνεν Ντόχερτι) στο τέλος της τρίτης σεζόν και την είσοδο της Πέιτζ Μάθιους (Ρόουζ ΜακΓκάουν), της χαμένης ετεροθαλούς αδελφής των Πάιπερ (Χόλι Μαρί Κομπς) και Φοίβη (Αλίσα Μιλάνο), η τηλεθέαση είχε μερικά σκαμπανεβάσματα, όμως, τελικά η νέα αδερφή «κέρδισε» το κοινό.

Μάλιστα, η Ρόουζ ΜακΓκάουν έχει δηλώσει πως έβαλε πέντε κιλά για τον ρόλο της Πέιτζ και αυτό γιατί ήθελε να την κάνει να δείχνει το κορίτσι της διπλανής πόρτας και όχι να μοιάζει απειλή για τις δύο συμπρωταγωνίστριές της.

Η αποχώρηση της Σάνεν Ντόχερτι στιγμάτισε τη σειρά και ο λόγος που δεν την ξαναείδαμε ποτέ ούτε καν στο φινάλε ή μέσα από φωτογραφίες ή flashback ήταν καθαρά οικονομικός. Στο παρελθόν ο παραγωγός της σειράς, Μπραντ Κερν, είχε τονίσει πως θα έπρεπε να της πληρώνουν δικαιώματα, βάσει όρου του συμβολαίου της και το δίκτυο δεν ήθελε κάτι τέτοιο.

Η ίδια η Σάνεν Ντόχερτι έχει αποκαλύψει πως η παραγωγή την προσέγγισε να εμφανιστεί στο φινάλε της σειράς, αλλά ούτε ενδιαφέρον είχε αυτό που της πρότειναν ούτε η αμοιβή που της πρότειναν ήταν άξια λόγου, όπως είπε χαρακτηριστικά. Πάντως, η κόντρα με την Αλίσα Μιλάνο που φέρεται να είναι ο κύριος λόγος της αποχώρησής της αποτελεί εδώ και χρόνια παρελθόν.

Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί πως στη Σάνεν Ντόχερτι δεν άρεσε ούτε η κατεύθυνση που έπαιρνε η σειρά. Εκείνη προτιμούσε η σειρά να έχει έναν πιο δραματικό και σκοτεινό τόνο, όπως η πρώτη σεζόν και όχι να είναι σαν παραμύθι και αυτός ήταν ένας ακόμα λόγος που ήθελε να αποχωρήσει. Δεν ήθελε οι «Μάγισσες» να θεωρούνται μια σειρά απλά για εφήβους.

Για τον ίδιο λόγο είχε αποχωρήσει και η δημιουργός της σειράς, Κονστάνς Μπεργκ, στο τέλος της δεύτερης σεζόν. Η ίδια είχε εξηγήσει ότι οι δυνάμεις των «Μαγευτικών» προέρχονταν από τα δυνατά και αδύναμα σημεία του χαρακτήρα της κάθε ηρωίδας. Για παράδειγμα, η Πρου είχε την τηλεκίνηση επειδή ήταν πολύ έξυπνη, ενώ η Πάιπερ πάγωνε τον χρόνο επειδή είχε πάντα πρόβλημα με τον χρόνο της και η Φοίβη έβλεπε οράματα από το μέλλον επειδή η ίδια στην αρχή της σειράς έδειχνε να είναι χαμένη και να μην ξέρει τι να κάνει με τη ζωή της.

Από την άλλη, ο Μπραντ Κερν ήθελε τις Μάγισσες πιο λάιτ και «παραμυθένιες» και αυτό φάνηκε ξεκάθαρα ειδικά από την πέμπτη σεζόν και μετά. Βέβαια, το γεγονός ότι οι πιο σκοτεινές σεζόν της σειράς θεωρούνται οι «κλασικές» από τους φαν, λέει πολλά για το ποια από τις δύο πλευρές είχε τελικά δίκιο.

Και αν εμείς δυσκολευόμαστε να φανταστούμε άλλες ηθοποιούς να ενσαρκώνουν τις τέσσερις «Μαγευτικές», στον πιλότο της σειράς που δεν προβλήθηκε ποτέ στην τηλεόραση, τη Φοίβη ενσάρκωνε η Λόρι Ρομ και όχι η Αλίσα Μιλάνο. Μόλις η σειρά πήρε το πράσινο φως από το δίκτυο, εκείνη αποχώρησε για δικούς της λόγους. Έτσι, ο παραγωγός Άαρον Σπέλινγκ έδωσε τον ρόλο στην Αλίσα Μιλάνο, η οποία τότε εμφανιζόταν στην επιτυχημένη σειρά των ‘90s, Στη Λεωφόρο του Μέλροουζ.

Η Μιλάνο λένε ότι είχε ψύχωση με το «Βιβλίο των Σκιών» στο οποίο κατέφευγαν οι Μαγευτικές για καθοδήγηση κάθε φορά που βρίσκονταν αντιμέτωπες με έναν δαίμονα. Ο λόγος που το λάτρευε τόσο πολύ ήταν το γεγονός ότι όλο το βιβλίο ήταν ζωγραφισμένο στο χέρι, καθιστώντας το το πιο ακριβό αντικείμενο στο σετ. Μάλιστα, η Μιλάνο φέρεται να προσέλαβε τον καλλιτέχνη που επιμελήθηκε το Βιβλίο των Σκιών, ώστε να κάνει ζωγραφιές σε τοίχους του σπιτιού της.

Αρκετά χρόνια μετά το τέλος της σειράς η Χόλι Μαρί Κομπς εισηγήθηκε να πουληθεί το Βιβλίο των Σκιών σε δημοπρασία και τα λεφτά να δοθούν σε φιλανθρωπικούς σκοπούς υπέρ των γυναικών. Η ίδια ήταν η μόνη ηθοποιός που εμφανίστηκε στον πιλότο και σε όλα τα επεισόδια της σειράς. Μάλιστα, όταν έμεινε έγκυος στην πραγματικότητα, κατά τη διάρκεια της έκτης σεζόν, οι σεναριογράφοι αποφάσισαν να εντάξουν την εγκυμοσύνη στο σενάριο παρά το γεγονός ότι η Πάιπερ είχε μείνει ξανά έγκυος στην πέμπτη σεζόν.

Το κάθε επεισόδιο της σειράς κόστιζε περίπου δύο εκατομμύρια δολάρια και οι περικοπές που έγιναν με τα χρόνια είχαν ως αποτέλεσμα οι δαίμονες να μην είναι τόσο τρομακτικοί και τα εφέ να είναι πιο απλά. Για τον ίδιο λόγο από ένα σημείο και μετά εγκαταλείφθηκε η δεύτερη δύναμη της Φοίβης που ήταν να μπορεί να αιωρείται. Μάλιστα, οι μεγαλύτερες περικοπές έγιναν στην όγδοη και τελευταία σεζόν, η οποία παραλίγο να μη γυριστεί ποτέ αφού το δίκτυο άργησε πολύ να αποφασίσει να δώσει τελικά, το πράσινο φως. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Λίο (Μπράιαν Κράους) να μην παίζει στα μισά επεισόδια της όγδοης σεζόν, ενώ για τον ίδιο λόγο ο ρόλος του Ντάριλ τελείωσε στο τέλος της έβδομης σεζόν.

Στην τελευταία σεζόν οι παραγωγοί σύστησαν μια νεαρή μάγισσα, την Μπίλι, την οποία υποδυόταν η Κέιλι Κουόκο πολύ πριν γίνει σταρ πρώτης γραμμής χάρη στην κωμική σειρά «The Big Bang Theory». Σκοπός ήταν να δώσει φρέσκο αέρα στη σειρά και να ξαλαφρώσει τις τρεις πρωταγωνίστριες που έδειχναν να έχουν κουραστεί μετά από επτά χρόνια απαιτητικών γυρισμάτων.

Ωστόσο, όπως φάνηκε στην πράξη, ο ρόλος της Μπίλι και γενικότερα, η ιστορία της δεν ενθουσίασε και τόσο τους φαν της σειράς σε αντίθεση με τον δαίμονα Κόουλ, τον οποίο υποδυόταν ο Τζούλιαν ΜακΜάχον πριν γίνει ο πλαστικός χειρούργος Κρίστιαν Τρόι στο «Nip/Tuck». Ο Κόουλ μας συστήθηκε στο πρώτο επεισόδιο της τρίτης σεζόν και επρόκειτο να εμφανιστεί για επτά μόνο επεισόδια. Ωστόσο, αγαπήθηκε από το κοινό αμέσως και ο «απαγορευμένος» έρωτάς του με τη Φοίβη έκανε τους φαν να καρδιοχτυπούν μαζί τους με αποτέλεσμα να μείνει στη σειρά μέχρι τα μέσα της πέμπτης σεζόν και να κάνει άλλο ένα γκεστ στο 150ό επεισόδιο προς τα τέλη της έβδομης σεζόν.

Η σειρά διαδραματιζόταν στο Σαν Φρανσίσκο, αλλά τα γυρίσματα πραγματοποιούνταν στο Λος Άντζελες και γύρω από αυτό. Έτσι, τα όποια μακρινά ή εξωτερικά πλάνα του Σαν Φρανσίσκο προβάλλονταν κατά τη διάρκεια ενός επεισοδίου ήταν «αρχείου».

Οι Μάγισσες έριξαν αυλαία μετά από - συνολικά - 8 σεζόν και 178 επεισόδια, αποτελώντας μία από τις μακροβιότερες τηλεοπτικές σειρές με γυναίκες πρωταγωνίστριες, ενώ παράλληλα, αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για την κυκλοφορία πολλών παιχνιδιών, βιβλίων, κόμικς και κερδίζοντας τη δική τους θέση στην ποπ κουλτούρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Google News
Ακολουθήστε το Reader στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
# TAGS:
ΟΙ ΜΑΓΙΣΣΕΣ ΣΕΙΡΑ STAR
Newsroom
Κείμενο: Newsroom

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ