TV - Media

10 αδικίες από τις φετινές υποψηφιότητες των Όσκαρ

Δεν υπάρχει ανακοίνωση υποψηφιοτήτων για Όσκαρ τα τελευταία χρόνια που να μην συνοδεύεται από αναλύσεις επί αναλύσεων για τις αδικίες και τις παραλείψεις της. Φέτος ήταν ίσως περισσότερες από ποτέ, αλλά εμείς επιλέξαμε 10 για τρεις λόγους: α) είναι ένας ωραίος, στρογγυλός αριθμός, β) δεν είχαμε άποψη για τις παραλείψεις των ταινιών «Eighth Grade», «Burning» και «Crazy Rich Asians» για τις οποίες στην Αμερική κάποιοι διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους και γ) δεν θεωρούμε αδικία το ότι ο Τιμοτέ Σαλαμέ δεν ήταν υποψήφιος για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, κι ας έπαιξε ναρκομανή στο «Beautiful Boy». Κάποιοι τον λατρεύουν, άλλοι όχι και τόσο, εμείς είμαστε στους δεύτερους. Πάμε λοιπόν!

10
Ο τρόμος άξιζε καλύτερη τύχη

Μετά από το περσινό διάλειμμα με το «Τρέξε!» ο τρόμος ξανασνομπάρεται από τα Όσκαρ. Ένα είδος που γνωρίζει τρομερή άνθιση τα τελευταία χρόνια και σπάει ταμεία σε όλο τον κόσμο, αλλά έχει και το απαραίτητο καλλιτεχνικό υπόβαθρο να διεκδικεί βραβεία. Εντάξει, δεν μιλάμε για την «Καλόγρια» και το «Halloween» που έσκισαν εισπρακτικά. Όμως το «Ένα ήσυχο μέρος» άξιζε σίγουρα κάτι πιο πρωτοκλασάτο από το ηχητικό μοντάζ (π.χ σενάριο, σκηνοθεσία, ερμηνείες), ενώ για την εκπληκτική δουλειά της Τόνι Κολέτ στη «Διαδοχή» τα είπαμε και προηγουμένως...

Προηγούμενο
Επόμενο
9
Και οι τρεις ήταν υπέροχες, αλλά…

Σε μια χρονιά λιγότερο ανταγωνιστική, η Νικόλ Κίντμαν θα μπορούσε να είχε διπλή υποψηφιότητα: Α' ρόλου για το «Destroyer» (άλλη μια παράλειψη στην κατηγορία του μακιγιάζ, τώρα που το θυμηθήκαμε) και Β' ρόλου για το «Boy Erased». Το ίδιο ισχύει και για την Έμιλι Μπλαντ με το «Η Μαίρη Πόπινς επιστρέφει» και το «Ένα ήσυχο μέρος». Κρίμα για την Μπλαντ που δεν έχει λάβει ούτε μία υποψηφιότητα για Όσκαρ στη μέχρι τώρα καριέρα της. Ενώ η Τόνι Κολέτ είχε κάθε δικαίωμα να περιμένει μια υποψηφιότητα για τη «Διαδοχή». Μάλιστα στα Gotham Independent Film Awards τον περασμένο Νοέμβριο είχε κερδίσει την Γκλεν Κλόουζ του «The Wife», που ακούγεται ότι θα πάρει το Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου φέτος.

Προηγούμενο
Επόμενο
8
Χωρούσε σίγουρα μία σκηνοθέτρια

Ας δεχτούμε ότι οι άνδρες σκηνοθετούν πολλές περισσότερες ταινίες από τις γυναίκες και μαθηματικά είναι απόλυτα λογικό να γεμίζουν την πεντάδα των υποψηφίων κάθε χρόνο. Ας δεχτούμε επίσης ότι η περσινή υποψηφιότητα της Γκρέτα Γκέργουικ μπορεί να ήταν και... παρενέργεια του #MeToo. Ωστόσο φέτος οι Αμερικανοί κριτικοί που έχουν δει περισσότερες ταινίες από εμάς θεωρούν ότι οι γυναίκες σκηνοθέτες έκαναν εξαιρετική δουλειά – τουλάχιστον επτά ξεχώρισαν ως πιθανές υποψήφιες για Όσκαρ. Η Μάριελ Χέλερ κατάφερε να βάλει και τους δύο πρωταγωνιστές τις ταινίας της «Θα μπορούσες ποτέ να με συγχωρήσεις;» στις πεντάδες των υποψηφίων, αλλά η ίδια δεν κέρδισε κάποια αναγνώριση (προφανώς η Μελίσα ΜακΚάρθι και ο Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ... αυτοσκηνοθετήθηκαν). Ενώ κατά την άποψή μας το κατόρθωμα της Λιν Ράμσεϊ στο «Δεν ήσουν ποτέ εδώ» με τον Χοακίν Φίνιξ (ένας «Ταξιτζής» για την εποχή μας) έπρεπε να είχε αφήσει εκτός πεντάδας σκηνοθετών τουλάχιστον τον Άνταμ ΜακΚέι του «Vice».

Προηγούμενο
Επόμενο
7
Κανονικό φτύσιμο στον Ίθαν Χοκ

Πόσα βραβεία από ενώσεις κριτικών πρέπει να κερδίσει ένας ηθοποιός για να συμπεριληφθεί στις υποψηφιότητες των Όσκαρ; Προφανώς το «σχεδόν όλα» δεν είναι η σωστή απάντηση, καθώς ο Ίθαν Χοκ το έκανε για τις «Ακρότητες» και τα μέλη της Ακαδημίας τον αγνόησαν. Ο ρόλος του αλκοολικού ιερέα στο δράμα του Πολ Στέιντερ (υποψήφιο για καλύτερο πρωτότυπο σενάριο) ήταν ο καλύτερος της καριέρας του μέχρι στιγμής και «φώναζε» Όσκαρ από μακριά. Άγνωστοι αι βουλαί...

Προηγούμενο
Επόμενο
6
Τι συνέβη ακριβώς στην κατηγορία μακιγιάζ;

Ας αφήσουμε το γεγονός ότι έχει αποφασιστεί πως μόνο τρεις ταινίες θα διαγωνίζονται στη συγκεκριμένη κατηγορία – ο πλήρης τίτλος της οποίας είναι Makeup and Hairstyling. Πώς είναι δυνατόν να μην είναι υποψήφιο το «Bohemian Rhapsody» από τη στιγμή που όλη τη χρονιά συζητάμε για τη μεταμόρφωση του Ράμι Μάλεκ σε Φρέντι Μέρκιουρι; Ή το «Suspiria» όπου η Τίλντα Σουίντον έπαιξε τρεις διαφορετικούς ρόλους, ανάμεσά τους κι εκείνος ενός 82χρονου άνδρα; Για κάποιο λόγο προτιμήθηκαν οι βασιλικές περούκες από το «Μαίρη, η βασίλισσα της Σκοτίας» και οι αληθινοί... Σρεκ του σουηδικού «Border» (αυτό πάλι πού το ανακάλυψαν;).

Προηγούμενο
Επόμενο
5
Το πιο επιτυχημένο ντοκιμαντέρ έμεινε εκτός

Ούτε 10, ούτε 20, αλλά 37 βραβεία έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής φέτος το ντοκιμαντέρ «Won't you be my neighbor», ενώ μάζεψε και σχεδόν 23 εκατ. δολάρια στο αμερικανικό box office (το πιο εμπορικό από τη φετινή σοδειά). Το κοινό συγκινήθηκε με αυτό το αφιέρωμα στον Φρεντ Ρότζερς, που μέσα από την παιδική εκπομπή του «Mr. Rogers Neighborhood» ανάθρεψε γενιές και γενιές Αμερικανών. Εκεί που όλοι περίμεναν ότι θα κέρδιζε το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ, έμεινε εκτός υποψηφιοτήτων. Εκτός κι αν έχουν ήδη κανονίσει να δώσουν το Όσκαρ του χρόνου στον Τομ Χανκς, που υποδύεται τον Ρότζερς στην επερχόμενη ταινία «A Beautiful Day in the Neighborhood»...

Προηγούμενο
Επόμενο
4
Ξέχασαν εντελώς το «Επικίνδυνη Αποστολή: Η Πτώση»

Είναι δυνατόν να μην έχει ούτε μία υποψηφιότητα στις τεχνικές κατηγορίες (μοντάζ εικόνας ή ήχου, οπτικά εφέ κλπ) το μπλοκμπάστερ «Επικίνδυνη Αποστολή: Η Πτώση», που έσπασε ταμεία σε όλο τον κόσμο; Όπως πάει ο Τομ Κρουζ με τις τρέλες που κάνει θα σκοτωθεί σε μία από τις επόμενες ταινίες και οι ψηφοφόροι των Όσκαρ θα το έχουν βάρος στη συνείδησή τους...

Προηγούμενο
Επόμενο
3
Το «If Beale Street Could Talk» περίμενε περισσότερα

Παρά τις τρεις καλές του υποψηφιότητες – μουσική, σενάριο και Β’ γυναικείου ρόλου για τη Ρετζίνα Κινγκ που είναι ικανή να εκτοπίσει και τις δύο συνυποψήφιες της «Ευνοούμενης» – το φιλμ του Μπάρι Τζένκινς περίμενε αναγνώριση στις κατηγορίες της καλύτερης ταινίας, της σκηνοθεσίας και της φωτογραφίας. Τέτοιες προσδοκίες, τουλάχιστον, είχαν καλλιεργήσει οι μέχρι τώρα υποψηφιότητές του σε άλλους θεσμούς βραβείων. Το 2017 ο Μπάρι Τζένκινς με το «Moonlight» και ο Ντάμιεν Σαζέλ με το «La La Land» είχαν πρωταγωνιστήσει στο περίφημο φινάλε – φιάσκο. Δύο χρόνια μετά, με τις νέες τους ταινίες, περιορίζονται σε ρόλους κομπάρσων.

Προηγούμενο
Επόμενο
2
«Ο πρώτος άνθρωπος» εκτός βασικών κατηγοριών

Τέσσερις υποψηφιότητες δεν είναι λίγες, αλλά για μια ταινία σαν τον «Πρώτο άνθρωπο» αυτό δεν αρκεί. Καλά τα οπτικά εφέ, το μοντάζ ήχου, το μιξάζ ήχου και η σκηνογραφία. Αλλά η ερμηνεία του Ράιαν Γκόσλινγκ ως Νιλ Άρμστρονγκ ήταν από τις καλύτερες της καριέρας του, ενώ η Κλερ Φόι ως σύζυγός του δικαιούταν οπωσδήποτε αναγνώριση στην κατηγορία του Β’ γυναικείου ρόλου. Αλλά το μέγα σκάνδαλο εδώ είναι η απουσία από τις υποψηφιότητες του σάουντρακ που συνέθεσε ο Τζάστιν Χέργουιτζ, το οποίο κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα στην αντίστοιχη κατηγορία!

Προηγούμενο
Επόμενο
1
Ο σκηνοθέτης Μπράντλεϊ Κούπερ

Ο Μπράντλεϊ Κούπερ την πάτησε όπως ο Μπεν Άφλεκ με το «Argo». Το «Ένα αστέρι γεννιέται» μάζεψε 8 υποψηφιότητες αλλά όχι για καλύτερη σκηνοθεσία, παρόλο που οι Χρυσές Σφαίρες, τα BAFTA και οι διάφορες ενώσεις είχαν τιμήσει με υποψηφιότητες τον σκηνοθέτη Κούπερ. Ο ίδιος έκανε καμπάνια για τη δουλειά του πίσω από την κάμερα, αλλά τελικά η υποψηφιότητα ήρθε για όσα έκανε μπροστά από αυτή…

Προηγούμενο