TV - Media

Τα Όσκαρ καλύτερης ταινίας που... δεν άρεσαν (vids)

«Το Πράσινο Βιβλίο» είναι η τελευταία από μία σειρά επιλογών της Ακαδημίας που άφησαν πολλούς δυσαρεστημένους.

Το «Πράσινο Βιβλίο» πήρε πριν από μία εβδομάδα το Όσκαρ που πολλοί ήθελαν να / πίστευαν ότι θα πάει στο «Ρόμα», στην «Ευνοούμενη», στην «Παρείσφρηση», στο «Ένα Αστέρι Γεννιέται», κάπου αλλού τέλος πάντων. Ο Σπάικ Λι φρόντισε να εκφράσει τις αντιρρήσεις του το ίδιο κιόλας βράδυ.

Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά – και σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία – που η Ακαδημία Κινηματογράφου κάνει μια αμφισβητούμενη επιλογή. Το Variety έκανε μια λίστα με τις νικήτριες ταινίες που συνάντησαν αντιδράσεις, από τον «Ερωτευμένο Σαίξπηρ» και την καμπάνια που είχε κάνει τότε ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν μέχρι τη σοκαριστική νίκη του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» το 1980 αντί για το «Αποκάλυψη Τώρα».

8
«Crash» (2006)

Πολλοί θεωρούν τη βράβευση του «Crash» μία από τις χειρότερες επιλογές της Ακαδημίας, τόσο για τις αδυναμίες της ίδιας της ταινίας, όσο και για τον ανταγωνισμό που ήταν πολύ ανώτερος. Ακόμη και ο σκηνοθέτης της, Πολ Χάγκις, παραδέχτηκε ότι δεν άξιζε τη νίκη. Σε έναν πιο δίκαιο κόσμο θα κέρδιζε το «Μυστικό του Brokeback Mountain» ή το «Μόναχο», το «Καληνύχτα και καλή τύχη», το «Capote».

Προηγούμενο
Επόμενο
7
«Ερωτευμένος Σαίξπηρ» (1998)

Η πολύ επιθετική καμπάνια που είχε οργανώσει τότε ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν έπιασε τόπο (θέτοντας τα στάνταρ για πολλές που ακολούθησαν έκτοτε) και η ταινία θριάμβευσε με επτά Όσκαρ. Ακόμη δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι ο «Ερωτευμένος Σαίξπηρ» προτιμήθηκε από τη «Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν». Οι υπόλοιπες ταινίες που έχασαν; «Λεπτή Κόκκινη Γραμμή», «Η Ζωή Είναι Ωραία», «Ελίζαμπεθ». Να μη μιλήσουμε για τη νίκη της Γκουίνεθ Πάλτροου στον Α' γυναικείο ρόλο έναντι της απίστευτης Κέιτ Μπλάνσετ...

Προηγούμενο
Επόμενο
6
«Ο Σοφέρ της Κυρίας Ντέιζι» (1990)

Πολλοί σκηνοθέτες τότε, ανάμεσά τους και ο Σπάικ Λι, είχαν χαρακτηρίσει την ταινία ασήμαντη για τον κινηματογράφο της εποχής, ενώ με τα χρόνια προστέθηκαν και επικρίσεις για τις λεπτές ρατσιστικές αποχρώσεις του σεναρίου. Σε κάθε περίπτωση, ήταν η χρονιά της ταινιάρας «Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών», αλλά των «Το Αριστερό μου Πόδι» και «Γεννημένος την 4η Ιουλίου».

Προηγούμενο
Επόμενο
5
«Πέρα από την Αφρική» (1985)

Στα Όσκαρ του 1986 η μεγάλη κόντρα ήταν ανάμεσα στο «Πέρα από την Αφρική» του Σίντνεϊ Πόλακ και το «Πορφυρό Χρώμα» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Καθώς η ταινία του Σπίλμπεργκ έχανε ένα ένα τα βραβεία όσο κυλούσε η βραδιά, πολλοί νόμιζαν ότι θα έπαιρνε τα μεγάλα, ανάμεσά τους και αυτό της καλύτερης ταινίας. Τελικός απολογισμός: 7/10 βραβεία για το «Πέρα από την Αφρική» 0/11 (!) για το «Πορφυρό Χρώμα». Μεγάλη αδικία.

Προηγούμενο
Επόμενο
4
«Οι Δρόμοι της Φωτιάς» (1981)

Ήταν το απόλυτο αουτσάιντερ σε μια βραδιά όπου οι «δρόμοι» ήταν δύο: ή μια κλασική, ακαδημαϊκή βράβευση των «Κόκκινων» του Γουόρεν Μπίτι, ή μια crowdpleasing επιλογή με τον πρώτο Ιντιάνα Τζόουνς, τους «Κυνηγούς της Χαμένης Κιβωτού» του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Οι «Δρόμοι της Φωτιάς» κέρδισαν άλλα τρία βραβεία: πρωτότυπου σεναρίου, ενδυματολογίας και – φυσικά – μουσικής για τη φοβερή μελωδία του Vangelis.

Προηγούμενο
Επόμενο
3
«Συνηθισμένοι Άνθρωποι» (1980)

Ενώ το οικογενειακό δράμα που σκηνοθέτησε ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ είναι κλασική περίπτωση υποψήφιας για Όσκαρ ταινίας, ήταν φάουλ ή βράβευσή του σε μία χρονιά που υποψήφια ήταν το «Οργισμένο Είδωλο» του Μάρτιν Σκορσέζε και ο «Άνθρωπος Ελέφαντας» του Ντέιβιντ Λιντς.

Προηγούμενο
Επόμενο
2
«Κράμερ εναντίον Κράμερ» (1979)

Εξαιρετικές οι ερμηνείες των Ντάστιν Χόφμαν και Μέριλ Στριπ, αλλά η βράβευση του «Κράμερ εναντίον Κράμερ» ως καλύτερη ταινία ήταν το σοκ της βραδιάς. Όλοι περίμεναν ότι το βραβείο θα πήγαινε στο αριστούργημα του Φράνσις Φορντ Κόπολα «Αποκάλυψη Τώρα», που είχε κερδίσει και τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες. Όμως η Ακαδημία φαίνεται πως ερωτεύτηκε το «Κράμερ εναντίον Κράμερ», στο οποίο έδωσε συνολικά πέντε μεγάλα Όσκαρ: ταινία, σκηνοθεσία, σενάριο, Α' ανδρικός ρόλος, Β' γυναικείος ρόλος.

Προηγούμενο
Επόμενο
1
«Ο Γύρος του Κόσμου σε 80 Μέρες» (1956)

Η βασισμένη στο κλασικό βιβλίο του Ιουλίου Βερν ταινία κέρδισε τόσο τις επικές «Δέκα Εντολές» του Σέσιλ Μπ. Ντε Μιλ όσο και το μιούζικαλ «Ο Βασιλιάς κι Εγώ» του Γουόλτερ Λανγκ. «Οι Δέκα Εντολές» ήταν το κύκνειο άσμα στη σκηνοθεσία του Ντε Μιλ, ενός από τους πρωτοπόρους του αμερικανικού κινηματογράφου και ιδρυτή του Χόλιγουντ. Όλοι θεωρούσαν ότι το Όσκαρ καλύτερης ταινίας θα πήγαινε σε εκείνον.

Προηγούμενο