TV - Media
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Δεν θέλει να ξαναδεί άλλο «Ρόμα» να παίρνει βραβεία.

Είναι πολύς καιρός που ο Στίβεν Σπίλμπεργκ δεν κρύβει την άποψή του ότι το Netflix δεν είναι κινηματογράφος και οι ταινίες του δεν θα πρέπει να διαγωνίζονται για Όσκαρ. Και όταν είδε στην τελευταία απονομή το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν να κερδίζει τρία βραβεία (ξενόγλωσση ταινία, φωτογραφία και σκηνοθεσία), αποφάσισε να πάρει… το όπλο του και να σιγουρευτεί ότι κάτι τέτοιο δεν θα επαναληφθεί.

Στην επόμενη συνεδρίαση του Συμβουλίου των Κυβερνητών της Ακαδημίας, ο Σπίλμπεργκ που εκπροσωπεί ολόκληρο τον κλάδο των σκηνοθετών (γιατί είναι ο θρύλος Στίβεν Σπίλμπεργκ, δεν χρειάζεται άλλος λόγος) θα εισηγηθεί αλλαγές στους κανονισμούς και κλείσιμο στα «παραθυράκια» που επέτρεψαν φέτος στο «Ρόμα» να διεκδικήσει βραβεία.

Στο παρελθόν ο 72χρονος σκηνοθέτης έχει δηλώσει ότι «από τη στιγμή που έχεις γυριστεί για το φορμάτ της τηλεόρασης, είσαι μια τηλεταινία. Αν είσαι πολύ καλή, αξίζεις να βραβευθείς με Emmy, αλλά όχι με Όσκαρ». Και ότι «ταινίες που βγαίνουν για λίγες ημέρες σε 1-2 αίθουσες μόνο και μόνο για να ανταποκριθούν στα κριτήρια της Ακαδημίας δεν θα πρέπει να μπαίνουν στην κούρσα των βραβείων».

Ο Σπίλμπεργκ δεν είναι ο μόνος που παραπονιέται, καθώς όλα τα μεγάλα χολιγουντιανά στούντιο έχουν παράπονα από την παρουσία του Netfix στα φετινά Όσκαρ. Ο βασικός λόγος είναι τα εκατομμύρια που ξόδεψε η πλατφόρμα streaming για την προώθηση του «Ρόμα». Ένας αναλυτής έκανε λόγο για 50 εκατ. δολάρια, οι New York Times εκτίμησαν το ποσό στα 25 εκατ. Φανταστείτε ότι η Universal για το «Πράσινο βιβλίο» ξόδεψε 5 εκατ. δολάρια. Επίσης δεν τηρήθηκε το μίνιμουμ των 90 ημερών που θα πρέπει να μεσολαβεί από την προβολή μιας ταινίας στους κινηματογράφους μέχρι την προβολή της σε ψηφιακές πλατφόρμες · αμέσως μετά τις 3 εβδομάδες προβολής του, το «Ρόμα» έγινε διαθέσιμο σε όλο τον κόσμο μέσω Netflix. Ακόμη και με το γεγονός ότι το Netflix δεν έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για τις εισπράξεις τις ταινίας στους κινηματογράφους (όπως δεν δίνει και για τη τηλεθέαση των προγραμμάτων του) ενόχλησε την κινηματογραφική βιομηχανία.

Τι σχέση έχουν τα παραπάνω παράπονα με το αν μια ταινία αξίζει βραβείο ή όχι; Καμία. Αλλά τα στούντιο θεωρούν ότι αν εκείνα παίζουν σύμφωνα με κάποιους κανόνες, θα πρέπει όλοι να παίζουν με τους κανόνες αυτούς και να μην υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Αν θέλει πάντως ο Στίβεν Σπίλμπεργκ να εμποδίσει το Netflix να ξανακυνηγήσει Όσκαρ, θα πρέπει να βιαστεί και να είναι άμεσα αποτελεσματικός. Γιατί στην επόμενη κούρσα το Netflix έχει σκοπό να διεκδικήσει ακόμη πιο δυναμικά το Όσκαρ καλύτερης ταινίας που δεν πήρε φέτος. Το όπλο του θα είναι «Ο Ιρλανδός», η ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε με τους Αλ Πατσίνο, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Χάρβεϊ Καϊτέλ και Τζο Πέσι.

Όσο για τη δική μας γνώμη, την εκφράζει άψογα με ένα tweet ο ηθοποιός Μπρους Κάμπελ: «Με συγχωρείτε κύριε Σπίλμπεργκ, το “Ρόμα” δεν είναι τηλεταινία – είναι το ίδιο εντυπωσιακό με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί εκεί έξω. Οι πλατφόρμες δεν έχουν σημασία. Γυρίστε μια ταινία με το Netflix».

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.