Μενού
  • Α-
  • Α+

Για όσους σιχαίνονται την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, ή απλώς δεν την υποστηρίζουν ή έστω είναι singles και δεν μπορούν να ταυτιστούν με το «ρομαντικό» κλίμα των ημερών (πανδημίας), σας έχουμε νέα! Έχετε την ευκαιρία να αγνοήσετε την γιορτή των ερωτευμένων με τον πιο pop culture τρόπο.

Αποφεύγοντας τις γλυκανάλατες ρομαντικές κομεντί καθώς και τα λούτρινα που κρατάνε μια καρδούλα (γιατί είμαστε αυτοί οι άνθρωποι!) συγκεντρώσαμε τις πιο «αντι-βαλεντινικές» ταινίες με θέμα τα θετικά του να είναι κάποιος single, την μοναξιά, την φιλία, αλλά και τον χωρισμό. Άλλωστε ποιος είπε πως τα κινηματογραφικά love stories πρέπει να μοιάζουν εκνευριστικά μεταξύ τους, γεμάτα με αφόρητα κλισέ και απίστευτα ωραιοποιημένες καταστάσεις που θυμίζουν περισσότερο παραμύθι και λιγότερο ιστορίες που μπορούν να συμβούν στην πραγματικότητα;

Αν όχι φέτος που μας επιβλήθηκε να κοιτάξουμε τους εαυτούς μας με μία πιο ενδοσκοπική ματιά και να κάνουμε την αυτοκριτική μας -φορώντας πάντα μάσκα-, τότε πότε θα αφιερώσουμε το χρόνο μας σε ταινίες που ξέφυγαν από τα πλαίσια της κοινότυπης «εμπορικής» ρομαντικής κομεντί;

Αφαιρούμε το ροζ από την κινηματογραφική μας παλέτα, εστιάζουμε σε όλα τα υπόλοιπα ενδιαφέροντα χρώματα και βουτάμε στον ρεαλισμό σκεπτόμενοι «Αν θέλεις ένα happy end, αυτό εξαρτάται από το πού σταματάς την ιστορία σου».

Ο Αστακός (The Lobster)

«Εάν αντιμετωπίσετε προβλήματα που δεν μπορείτε να επιλύσετε, θα σας δοθούν παιδιά, κάτι που συνήθως βοηθά». Από την ασταμάτητη προπαγάνδα υπέρ της συντροφικότητας και τις αλλόκοτες πρακτικές που επικρατούν στο «Ξενοδοχείο», αυτή η ιδιοφυής ατάκα ξεγυμνώνει τους στυλοβάτες της οργανωμένης κοινωνικής μας συμπεριφοράς σχετικά με τον γάμο και την δημιουργία της οικογένειας. Σε αυτή την αντισυμβατική ιστορία αγάπης, τοποθετημένη σε ένα δυστοπικό μέλλον, κάθε άνθρωπος χωρίς ταίρι είναι υποχρεωμένος να μεταβαίνει στο «Ξενοδοχείο» εντός του οποίου του δίνονται 45 μέρες περιθώριο να βρει την αληθινή αγάπη (στα μάτια κάποιου άλλου/άλλης ενοίκου του ξενοδοχείου), αλλιώς θα μεταμορφωθεί στο ζώο της επιλογής του και θα αφεθεί ελεύθερος στο δάσος. Ο Γιώργος Λάνθιμος σε γνώριμα σκηνοθετικά μονοπάτια, σε σενάριο σε συνεργασία με τον Ευθύμη Φιλίππου, και διεθνές καστ που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τους ηθοποιούς Κόλιν Φάρελ, Ρέιτσελ Βάις, Λέα Σεντού, Τζον Σ. Ράιλι παρουσιάζει μια εξαιρετικά στοχευμένη και αρκετά ενδιαφέρουσα κοινωνική σάτιρα που αποτυπώνει τις πιέσεις και τις συμβάσεις της κοινωνίας για τις σχέσεις και όχι μόνο.

Μεγάλος Λεμπόφσκι (The Big Lebowski)

Αφού αυτή η Κυριακή σε βρίσκει -σίγουρα- στο σπίτι είναι η σωστή στιγμή να φορέσεις το μπουρνούζι σου και να φτιάξεις ένα «κοκτέιλ» που αποτελείται απ’ ότι βρήκες στο ψυγείο σου. Με άλλα λόγια, έχεις την ευκαιρία να μεταμορφωθείς στον Jeffrey «The Dude» Lebowski και να περάσεις την «πιο ρομαντική μέρα του χρόνου» (sic) τελειοποιώντας το περίφημο μότο του «αναγνωρίζω τη σοβαρότητα αλλά μου είναι αδύνατον να την υποστώ για πολλή ώρα ακόμη». Στο cult ιδιοφυές διαμαντάκι των αδερφών Κοέν, ο αντι-ήρωας Τζεφ Μπρίτζες -που μοιάζει να γεννήθηκε για να παίξει αυτόν τον ρόλο- και μερικοί από τους πιο φευγάτους χαρακτήρες που έχουν υπάρξει ποτέ και που ενσαρκώνονται από τους Τζον Γκούντμαν, Τζούλιαν Μουρ, Στιβ Μπουσεμί και Τζον Τορτούρο προσπαθούν να ξεδιαλύνουν την υπόθεση μιας απαγωγής, ενός κατουρημένου χαλιού και της συνωνυμίας μ' ένα διάσημο εκατομμυριούχο. Κάπου ανάμεσα σε νιχιλιστές που δεν νοιάζονται για τίποτα και κορίτσια που θα μπορούσαν να ζουν για πάντα σε μια σεζ λονγκ δίπλα σε μια πισίνα, οι Κοέν βάφουν με σμαραγδένιο βερνίκι νυχιών ένα αψεγάδιαστο σενάριο με απίθανες ανατροπές, αντι ρομαντική/κάφρικη προσέγγιση και αλληγορικό πλούτο.

Kill Bill: Vol. 1

Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν χωρίζουν, είτε το ρίχνουν στο π(ι)οτό ή στο φαΐ ή στις μπαρότσαρκες. Υπάρχουν βέβαια και ελάχιστοι όπως ο Bill που οργανώνουν δολοφονική επίθεση στην πρώην την ημέρα του γάμου της... Πρόκειται για το απόλυτο στυλιζαρισμένο υπερθέαμα δράσης και βίας, που κατά βάθος είναι μια ιστορία ενός κακού χωρισμού και της εκδίκησης που ακολουθεί μετά... Ο Κουέντιν Ταραντίνο βάζοντας σε πρώτο πλάνο έναν σφοδρό γυναικείο χαρακτήρα πριν 18 χρόνια έβαλε το λιθαράκι του στην επικράτηση των δυναμικών γυναικείων ρόλων. Το πρώτο μέρος μιας διλογίας, που αποτελεί φόρο τιμής στις ασιατικές ταινίες πολεμικών τεχνών, το ιαπωνικό μάνγκα, το σπαγκέτι γουέστερν και άλλα παρόμοια είδη. Μαύρο χιούμορ και αποθέωση της βίας για τη βία με ακρωτηριασμούς και άφθονο αίμα που πιτσιλάει ακόμα και στην κάμερα. Όσο για την υπόθεση, ύστερα από τέσσερα χρόνια σε κωματώδη κατάσταση, η Νύφη, μια επαγγελματίας δολοφόνος που προδόθηκε από τους συντρόφους της και τον εραστή της Bill, συνέρχεται και ζητά εκδίκηση από όλα τα μέλη της φονικής συμμορίας. Κάπως σαν το «Φωτιά στα σαββατόβραδα» με «ταραντινική» ματιά.

Δικός της (Her)

Το δέσιμο ανθρώπου-υπολογιστή είναι πιο επίκαιρο από ποτέ (άλλωστε ποιος δεν αγαπάει το κινητό του και το λογαριασμό του στο Netflix;). Η προφητική ταινία του Σπάικ Τζονζ από το 2013 διερευνά το πως μπορεί να εξελιχθεί η έννοια της αγάπης στο μέλλον και χάρη στην πρωτότυπη σύλληψη αλλά και εκτέλεση κατάφερε να κερδίσει το Όσκαρ Πρωτότυπου Σενάριου. Αυτός ο αντισυμβατικός e-ρωτας αναπτύσσεται μεταξύ του Theodore (Χοακίν Φίνιξ) και ενός ευφυούς λειτουργικού συστήματος που λειτουργεί βασιζόμενο στην τεχνητή νοημοσύνη. Και που τυγχάνει να έχει την θεϊκή φωνή της Σκάρλετ Τζοχάνσον. Ο ήρωας συνειδητοποιεί πως σιγά σιγά αρχίζει να την ερωτεύεται, παρόλο που πρόκειται για τη φωνή που βγαίνει από έναν υπολογιστή, χωρίς καμία φυσική υπόσταση σαν άτομο. Εξιδανικεύει τον αξιαγάπητο και ενθουσιώδη χαρακτήρα της ή γοητεύεται από το συνεχές ενδιαφέρον που του δείχνει; Το -σχεδόν κατά αποκλειστικότητα- φλερτ που συμβαίνει στις οθόνες μας τον τελευταίο καιρό, ίσως μας δώσει κάποιες απαντήσεις...

Ιστορία Γάμου (Marriage Story)

Δεν το μάθατε από εμάς, αλλά οι γάμοι με happy end και happy life στο ενδιάμεσο είναι πιο σπάνιοι και από το γνήσιο ρομαντισμό στις μέρες μας. Στην «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπόμπακ παρακολουθούμε τη διάλυση μιας επισημοποιημένης σχέσης όπως παρουσιάζεται από το δημιουργό με αφοπλιστική ειλικρίνεια, αμεσότητα και συναισθηματική απλοχεριά. Γιατί ο Τσάρλι του σπαρακτικού Ανταμ Ντράιβερ και η Νικόλ της εξαιρετικής Σκάρλετ Τζοχάνσον έχουν αποφασίσει μετά από δέκα χρόνια γάμου να ακολουθήσουν χωριστούς δρόμους; Εκείνη θεωρεί ότι θυσίασε τη ζωή της για να αφοσιωθεί στο εγωκεντρικό όραμά του και θέλει να φύγει μαζί με το γιο της στο Λος Άντζελες. Εκείνος διαμαρτύρεται ότι εκείνη έπαψε πρώτη να τον αγαπάει και ουσιαστικά τον οδήγησε στη μοιχεία. Αγαπιούνται ακόμα, ή τουλάχιστον έτσι νομίζουν, γι’ αυτό θέλουν η διαδικασία να είναι αναίμακτη, χωρίς διαμάχες στις δικαστικές αίθουσες. Όμως πόσο εύκολο είναι να αφήσεις πίσω σου όλα όσα έζησες με έναν άνθρωπο; Ή μάλλον, πόσο εύκολο είναι να πάρεις απόφαση πως ένας έρωτας τελείωσε; Η κάμερα του Μπόμπακ θα τους αφήσει να συνεχίσουν τις ζωές τους, ίσως καλύτερα, ίσως χειρότερα, εμείς όμως θα είμαστε για 2 ώρες παρόντες σε ολόκληρη αυτή την δύσκολη διαδρομή πριν το τέλος.

Διαβάστε ακόμα

Τι θα δούμε τον Φεβρουάριο στο Netflix - Η οσκαρική ταινία, η δυστοπική γερμανική σειρά και το επιτυχημένο franchise

Οι κορυφαίες γαλλικές σειρές που αξίζει να δεις- Merci Netflix!

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA