Μενού
Η Ψίμυθος
Η Ψίμυθος | Twitter - @SpDapergolas
  • Α-
  • Α+

31 λέξεις, 345.000 προβολές, περισσότερες από 1.000 αναδημοσιεύσεις και 4.100 like· Ο BeatBukowski, ο πολύ γνωστός λογαριασμός στο  ελληνικό Twitter, «γέννησε» την Ψίμυθο, το νέο σποτ των φασαίων και από εκεί και πέρα το ίντερνετ έκανε το δικό του κομμάτι.

Νίκος Ανδρουλάκης, Ελληνική Αστυνομία, Netflix ήταν λίγοι απ' όσους χρησιμοποίησαν την Ψίμυθο ακολουθώντας το trend των τελευταίων ημερών, μέχρι που απογειώθηκε και ξέφυγε από τα ελληνικά σύνορα.

Το δημοσίευμα του ισπανικού ABC αποδεικνύει το παραπάνω επιχείρημα. Η Ψίμυθος, πλέον για την οποία ο BeatBukowski μπορεί –και πρέπει– να ζητήσει πνευματικά δικαιώματα, είναι παγκοσμίως viral.

Ψίμυθος: Η Ισπανία στα βήματα της Ελλάδας

«Δεν έχεις πάει στην Ψίμυθο;» Το ελληνικό νησί με τα κρυστάλλινα νερά και τις καλές τιμές που όλοι θέλουν να επισκεφτούν και είναι «ψεύτικο» γράφει στον τίτλο του το ισπανικό μέσο, προϊδεάζοντας τους αναγνώστες για το τι ακολουθεί.

«Η ιστορία του πώς μια ανύπαρκτη γωνιά του Αιγαίου έγινε η τελευταία viral αίσθηση. Όλα έμοιαζαν τόσο αληθινά, υπήρχαν ακόμα και αναρτήσεις για την παραίτηση του τοπικού γιατρού, αλλά όλα ήταν ψεύτικα» γράφει στο lead το ABC, προσπαθώντας να εξηγήσει τι ακολουθεί. Εξάλλου, η φαντασία δεν απέχει αρκετά από την πραγματικότητα.

«Ο τουρισμός του Instagram, αυτός της αποκλειστικότητας του να είσαι ο μόνος που γνωρίζει ένα μέρος χωρίς κόσμο, αυτός του τουρίστα που καρφώνει την πρώτη ομπρέλα που θυμίζει την ύψωση της αμερικανικής σημαίας στο φεγγάρι κατά τη διάρκεια εκείνης της ιλιγγιώδους διαστημικής κούρσας του περασμένου αιώνα, ή αυτός του «προδότη» που μοιράζεται συντεταγμένες GPS στα κοινωνικά δίκτυα, αναγκάζει τα μέσα ενημέρωσης να επαναλαμβάνουν κάθε καλοκαίρι τη χιλιοειπωμένη στρατηγική του πρωτοσέλιδου που ανακαλύπτει μέρη στα οποία δεν έχουν φτάσει ακόμη οι ορδές των τουριστών, επιδιώκοντας το πολυπόθητο «clickbait» γράφει αρχικά το ισπανικό μέσο. 

Η Ψίμυθος, έτσι όπως παρουσιάστηκε από το ελληνικό Twitter, είναι ακριβώς αυτό.

«Σε δεκάδες δημοσιεύματα, δημοσιογράφοι, influencers και χρήστες των social media υπερηφανεύονται για τις καλύτερες παραλίες με τα γαλαζοπράσινα νερά, τις ταβέρνες που σερβίρουν λιχουδιές που αποτελούν νέκταρ και αμβροσία για τον ουρανίσκο τους, για τα καλύτερα κέντρα αναψυχής».

«Τοπωνύμια που ο μέσος ταξιδιώτης δεν έχει καν ακούσει. Νιώθοντας σαν πραγματικό κορόιδο που έχασε τον καυτό προορισμό εκείνο το καλοκαίρι, κρατάει την πληροφορία για τον εαυτό του και παλεύει όλο τον χρόνο να βρει τα χρήματα, για να πάει το επόμενο καλοκαίρι. Αλλά μέχρι τότε αυτός ο ειδυλλιακή προορισμός έχει πέσει στη λήθη και έχει αντικατασταθεί από έναν άλλο παράδεισο με όνομα που έχει μυθολογικό απόηχο. Άλλη μια χρονιά που άργησε».

Οι φασαίοι μετακινούνται από νησί σε νησί, δηλαδή όπου έχει ακουστεί για καλό πανηγύρι, για φθηνή μπίρα, θα τους βρεις εκεί. Αρκετοί πιο «σκληροπυρηνικοί» θα γκρινιάξουν, πιστεύουν πως τους χαλάνε την πλασματική εικόνα και τις αναμνήσεις, με τις οποίες συνδέθηκαν σ' αυτούς τους προορισμούς.

Η Ψίμυθος παίζει «μπάλα» εκτός έδρας

«Το ερώτημα είναι εάν η Ελλάδα, η οποία σπάει τα ετήσια ρεκόρ επισκεπτών μετά την άρση των περιορισμών λόγω της πανδημίας, όπου ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου καλεί τους συμπατριώτες του να αφήσουν τα ελληνικά νησιά στους τουρίστες και να βολευτούν για καλοκαιρινή διαμονή στο χωριό τους, όπου ένας δημοτικός σύμβουλος σε ένα κοσμοπολίτικο νησί 15.000 κατοίκων, το οποίο δέχεται 5 εκατομμύρια τουρίστες το χρόνο, συμβουλεύει τους νησιώτες να μένουν στα σπίτια τους, για να αποφύγουν την κατάρρευση από τα στενά ασβεστωμένα σοκάκια και το κακό οδικό δίκτυο, μπορεί να έχει ακόμα «κρυμμένους» και μη πολυσύχναστους παραδείσους.» αναρωτιέται η ισπανική ABC.

«Η απάντηση είναι ναι. Από τις 24 Αυγούστου ακούει στο όνομα Ψίμυθος, είναι ένα παραδεισένιο νησί, «το χαμένο μαργαριτάρι του Αιγαίου».

«Έχει γίνει ο τουριστικός προορισμός με τις περισσότερες αναζητήσεις στο διαδίκτυο. Μέσα σε λίγες ώρες, τα δημοσιεύματα για αυτή την επίγεια Εδέμ έγιναν viral: όλοι ήθελαν να επισκεφθούν αυτό το μέρος που υπόσχεται χαλάρωση και νυχτερινή ζωή σε προσιτή τιμή για τις ελληνικές τσέπες, που άδειασαν μετά από μια δεκαετία οικονομικών παρεμβάσεων και ένα από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας των νέων στην Ευρωπαϊκή Ένωση».

Το ABC έπιασε το νόημα και, πλέον, η Ψίμυθος παίζει «μπάλα» εκτός έδρας.

Η Ψίμυθος ως προϊόν εκμετάλλευσης

Φυσικά, το ABC δεν θα μπορούσε να συμπεριλάβει τον «χαμό» που έκανε η Ψίμυθος στο ίντερνετ. Εταιρείες με ακτοπλοϊκά κατάλαβαν πως μπροστά τους έχουν μία «χρυσή ευκαιρία» για να πουλήσουν τα, ήδη, πανάκριβα εισιτήριά τους. Βρήκαν όμως τοίχο.

«Ανάμεσα στα νησιά της Καλύμνου και της Κω βρίσκεται η Ψίμυθος, ένα ακόμη νησί των Δωδεκανήσων. Τα Μαρμαράκια είναι το λιμάνι της και η χώρα νησιού. Η οδική κυκλοφορία έχει απαγορευτεί και ο μόνος τρόπος για να μετακινηθείτε στο νησί είναι με σκάφος ή θαλάσσιο ταξί.  Υπάρχουν όμως πολλές παραλίες με κρυστάλλινα νερά. Η πιο προσβάσιμη είναι αυτή στο λιμάνι, αλλά αν ακολουθήσετε το μονοπάτι μέσα από το χωριό, μετά από 10-15 λεπτά περπάτημα, θα βρείτε τις υπόλοιπες παραλίες του νησιού» περιγράφει το ελληνικό Oneman για την Ψίμυθο, όπως αναφέρει με τη σειρά του το ABC.

«Ανάμεσα στα διαδικτυακά δημοσιεύματα, έβρισκε κανείς τις καλύτερες ταβέρνες της Ψιμύθου, οδηγίες για το πώς να πάει κανείς σε ονειρικές παραλίες και φωτογραφίες χρηστών από τα πιο εντυπωσιακά μέρη της Εδέμ του Αιγαίου».

«Στις πιο επικριτικές αναρτήσεις καταγγέλλονταν τα προβλήματα του τοπικού πληθυσμού, όπως ο άμεσος κίνδυνος να χάσει την ουσία του, αφού ένας από τους διεθνείς τουριστικούς κολοσσούς ενδιαφέρθηκε για την Ψίμυθο, και προσπαθεί να πάρει άδεια για να χτίσει ένα ξενοδοχείο και ένα χωριό με βίλες για εκατομμυριούχους» συνεχίζει το ABC.

Αίσθηση προκάλεσε, σύμφωνα με το ισπανικό μέσο, η είδηση πως ο τελευταίος επαρχιακός γιατρός στην Ψίμυθο παραιτήθηκε, κατά τα πρότυπα των τεράστιων ελλείψεων στα πραγματικά νησιά των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων.

Κλείνοντας, το δημοσίευμα στέκεται στον εμπνευστή της Ψιμύθου. Δεν είναι άλλος από τον beatBukowski, ένας από τους πιο δημοφιλείς λογαριασμούς στο «Χ».

«Να βρεις ένα ψεύτικο όνομα για νησί, φασέικο λίγο, Ψίμυθο πχ, και να λες ότι φέτος η φάση ήταν εκεί. Δεν έχεις πάει Ψίμυθο; Ε ρε φίλε, γαμ... Έγινε χαμός φέτος» είχε γράψει στις 24 Αυγούστου αλλάζοντας το ελληνικό διαδίκτυο.

Η Ψίμυθος, όμως, δεν είναι «προϊόν» φαντασίας ή ονείρου στην καλύτερη, όπως γράφουν οι Ισπανοί. Είναι η βάση των ελληνικών νησιών, με τα τεράστια προβλήματα υπερτουρισμού, με τις αυξήσεις στα ενοίκια και στις τιμές των διαμερισμάτων, με τις ελλείψεις των Κέντρων Υγείας και τις παραιτήσεις των γιατρών.

Η Ψίμυθος, στην τελική, είναι η πραγματικότητα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε με τον τουρισμό τα επόμενα χρόνια.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA