Υγεία
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Πώς θα θωρακιστείτε από τους ιούς με τις κατάλληλες τροφές

Κρυολόγημα, γρίπη ή Covid-19 μπορούν να προληφθούν στο πιάτο.

Είναι εύκολο να στραφείτε στα φάρμακα όταν νιώσετε ημικρανία, πόνο στο στομάχι, υπόνοια πυρετού και μυϊκή εξάντληση. Αλλά όλα αυτά τα συμπτώματα -και οι πιθανές παρενέργειές τους- δεν σημαίνουν ότι έχετε προσβληθεί από κάποιον ιό. «Στις μέρες που ζούμε, όλοι σχεδόν ανησυχούν μήπως οποιοδήποτε απλό σύμπτωμα του οργανισμού τους είναι πρόδρομος ένδειξης ότι έχει μολυνθεί από ιό της γρίπης ή ακόμη χειρότερα Covid-19», λέει η Τζένιφερ Μπράνινγκ, κλινική διαιτολόγος/διατροφολόγος και εκπρόσωπος Τύπου της Αμερικανικής Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, σε άρθρο της στο Men’s Journal.

«Ο πανικός δεν είναι ο καλύτερος σύμβουλος. Οι φλεγμονές, τα κρυολογήματα, οι ημικρανίες, τα εντερικά προβλήματα, ακόμη και η αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος κοντά στους 38 βαθμούς, μπορεί να είναι συμπτώματα του στρες που βιώνετε εν μέσω πανδημίας, η και συμπτώματα υπερκόπωσης από την τηλεργασία. Εκτός και εάν δεν μένετε ασφαλείς μέσα στο σπίτι, ή εάν δεν φοράτε μάσκα όποτε κυκλοφορείτε έξω, ο λόγος που θα μειώσετε τέτοια συμπτώματα, είναι η κατάλληλη διατροφή», λέει η Μπράνινγκ, και εξηγεί: «Η κατανόηση του τι είδους τροφές λειτουργούν καλύτερα για το σώμα σας μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε πολλές τέτοιες αδιαθεσίες, όπως και να ελαχιστοποιήσετε τις τυχόν φοβίες σας για προσβολή από ιώσεις, αυξάνοντας τη θωράκιση του ανοσοποιητικού σας συστήματος».

 

Οι τροφές που θωρακίζουν από φλεγμονές

Είναι γεγονός ότι μια χρόνια φλεγμονή στο σώμα και στο δέρμα, υποσκάπτει τις άμυνες στο ανοσοποιητικό σύστημα. Ωστόσο, θα δείτε γρήγορα αποτελέσματα εάν μειώσετε δραστικά τη ζάχαρη και τα τυποποιημένα τρόφιμα, επιλέγοντας να αυξήσετε τα μενού σας με φυσικά αντιοξειδωτικά συστατικά, που περιέχουν τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, αλλά και οι τροφές που είναι πλούσιες σε ω-3λιπαρά οξέα, όπως τα ψάρια, τα καρύδια και ο λιναρόσπορος.

Οι τροφές που διώχνουν την ημικρανία

«Ξεκινήστε αποφεύγοντας καφεΐνη και αλκοόλ -ειδικά το κόκκινο κρασί-, επειδή δρουν ως πυροκροτητές των νευρώνων στον εγκέφαλο», τονίζει η Μπράνινγκ, προσθέτοντας: «Το ίδιο σύμπτωμα εμφανίζουν και όσες τροφές πυροδοτούν την δυσανεξία σας στη γλουτένη, τη λακτόζη και τη φρουκτόζη. Εστιάστε περισσότερο στους σύνθετους υδατάνθρακες, τα υγιή λίπη, τις πρωτεΐνες και τις φυτικές ίνες, και βεβαιωθείτε ότι πίνετε αρκετό νερό μέσα στην ημέρα».

Οι τροφές που μειώνουν τις εντερικές δυσλειτουργίες

«Το στρες είναι ο εφιάλτης του γαστρεντερικού σας συστήματος, επειδή απλά αποτελεί τον δεύτερο εγκέφαλο του ανθρώπινου οργανισμού», λέει η ειδικός. «Εάν η δυσκοιλιότητα είναι το πρόβλημά σας, πιθανότατα δεν προσλαμβάνετε αρκετές φυτικές ίνες. Ο καλύτερος τρόπος για να αποφευχθεί η δυσφορία του γαστρεντερικού σωλήνα είναι να αποφεύγετε τα κορεσμένα λιπαρά, τις καυτερές τροφές και τα βαριά γεύματα πριν τον νυχτερινό ύπνο».


Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.