ΥΓΕΙΑ
16/04/2022 03:00

Σούπερ αντικαταθλιπτικό η σωματική άσκηση – Πόση είναι αρκετή

Ακόμα και δύο λεπτά να περπατά κάποιος κάθε μισή ή μία ώρα στο γραφείο του, ωφελημένος θα είναι - Οι ασθενείς με κατάθλιψη πρέπει να γνωρίζουν ότι ακόμα και αυτά τα λίγα λεπτά μπορούν να κάνουν τη διαφορά μακροπρόθεσμα

Newsroom
Κείμενο: Newsroom
Σούπερ αντικαταθλιπτικό η σωματική άσκηση – Πόση είναι αρκετή
Πηγή: Pixabay
Ανάγνωση:

Ισχυρές αντικαταθλιπτικές ιδιότητες έχει η σωματική άσκηση, όπως αποκαλύπτει μια νέα, συνδυασμένη ανάλυση προγενέστερων μελετών, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση JAMA Psychiatry. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, το σχεδόν 12% των περιστατικών κατάθλιψης θα μπορούσαν να αποτραπούν με λιγότερο από 1,5 ώρα γρήγορο περπάτημα την εβδομάδα.

Οι ερευνητές ανέλυσαν συνδυαστικά τα ευρήματα 15 προγενέστερων κλινικών μελετών, στις οποίες είχαν συμμετάσχει συνολικά 191.130 εθελοντές. Όπως διαπίστωσαν, όσοι από αυτούς συγκέντρωναν κάθε εβδομάδα τη μισή από τη φυσική δραστηριότητα που συνιστάται για καλή υγεία, είχαν 18% λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν κατάθλιψη, σε σύγκριση με όσους δε γυμνάζονταν καθόλου.

Όσοι όμως αφιέρωναν κάθε εβδομάδα 2,5 ώρες σε μέτριας εντάσεως φυσική δραστηριότητα διέτρεχαν κατά 25% μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν κατάθλιψη. Ωστόσο, πάνω από 2,5 ώρες άσκησης την εβδομάδα δεν παρείχαν πρόσθετα οφέλη, σημειώνουν οι ερευνητές στο άρθρο τους.

Ο μηχανισμός δράσης

Η κατάθλιψη είναι ένα από τα συχνότερα προβλήματα ψυχικής υγείας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.) αναφέρει ότι ανά πάσα στιγμή πάσχει από αυτήν το 3,8% του παγκόσμιου πληθυσμού σε όλες τις ηλικίες. Το αντίστοιχο ποσοστό είναι 5% στους ενήλικες έως 59 ετών και 5,7% στις ηλικίες άνω των 60 ετών. Τα ποσοστά αυτά αντιστοιχούν σε περίπου 280 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Η κατάθλιψη σχετίζεται επίσης με αυξημένη νοσηρότητα και θνησιμότητα από αυτοκτονία.

Δυστυχώς, πολλοί από τους ασθενείς δεν γνωρίζουν ότι πάσχουν από αυτήν, σύμφωνα με την Dr. Jennifer Heisz, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Κινησιολογίας του Πανεπιστημίου ΜακΜάστερ, στο Οντάριο του Καναδά. Η συστηματική γυμναστική θα μπορούσε να τους βοηθήσει, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα προσπαθούν να περπατούν έστω και 5 ή 10 λεπτά την ημέρα.

«Η άσκηση πρέπει να είναι όσο το δυνατόν απλούστερη, ιδίως για όσους δεν γυμνάζονται καθόλου», τόνισε. «Ακόμα και δύο λεπτά να περπατά κάποιος κάθε μισή ή μία ώρα στο γραφείο του, ωφελημένος θα είναι. Οι ασθενείς με κατάθλιψη πρέπει να γνωρίζουν ότι ακόμα και αυτά τα λίγα λεπτά μπορούν να κάνουν τη διαφορά μακροπρόθεσμα. Πόσο μάλλον που είναι πολύ δύσκολο να παρακινηθεί ένας ασθενής με κατάθλιψη να σηκωθεί και να πάει στο γυμναστήριο ή για τζόκινγκ».

Οι ειδικοί αποδίδουν τα οφέλη της άσκησης στην ψυχική υγεία στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος στον εγκέφαλο. Πιστεύουν επίσης ότι έχει αντίκτυπο στη χρόνια φλεγμονή στον οργανισμό, καθώς και στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Τέλος, υπάρχει ισχυρή συσχέτιση ανάμεσα στην καρδιαγγειακή και την ψυχική υγεία. Σύμφωνα με μελέτες, όσο βελτιώνεται η φυσική κατάσταση και η αντοχή, τόσο αυξάνεται το αίσθημα της ευεξίας.

Google News
Ακολουθήστε το Reader στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
# TAGS:
ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
Newsroom
Κείμενο: Newsroom

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ