Auto & Moto
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

H Toyota bZ4X: To αμιγώς ηλεκτρικό SUV των Ιαπώνων

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota έχει ηλιακά πάνελ στην οροφή και μπαταρία που αντέχει πάνω από 10 χρόνια.

Το bZ4X είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota (Πηγή: Toyota)
Το bZ4X είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota (Πηγή: Toyota)

Το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο που εξελίχθηκε από την Toyota αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Επίσης είναι το πρώτο αυτοκίνητο που βασίζεται στη νέα ειδική πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά μοντέλα BEV της εταιρείας, που βασίζεται στη φιλοσοφία e-TNGA και αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη Subaru.

Η Toyota έχει αξιοποιήσει μία εμπειρία σχεδόν 25 χρόνων στην τεχνολογία της μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων για τη διασφάλιση μιας παγκοσμίως κορυφαίας ποιότητας, αντοχής και αξιοπιστίας για τη μπαταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί με ενέργεια το bZ4X. Ακόμα και μετά από 10 χρόνια οδήγησης, εκτιμάται ότι η μπαταρία θα εξακολουθεί να προσφέρει το 90% της αρχικής της απόδοσης.

Image

Με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία, η εκτιμώμενη αυτονομία είναι πάνω από 450 km (ανάλογα με την έκδοση, τα ακριβή δεδομένα θα επιβεβαιωθούν σε επόμενο στάδιο). Το bZ4X θα προσφέρει επίσης προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, όπως μία οροφή με ηλιακά πάνελ για τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια της οδήγησης ή ενώ το όχημα είναι σταθμευμένο και την τρίτη γενιά Toyota Safety Sense με νέα και βελτιωμένα συστήματα
ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού.

Εξωτερικό

Συγκριτικά με το Toyota RAV4, οι εξωτερικές διαστάσεις αποτυπώνουν τα έμφυτα σχεδιαστικά πλεονεκτήματα της e-TNGA. Για παράδειγμα, το bZ4X έχει συνολικό ύψος χαμηλότερο κατά 85 mm, πιο κοντούς προβόλους και ένα μεταξόνιο που είναι κατά 160 mm μακρύτερο από του RAV4. Η γραμμή του καπό έχει επίσης χαμηλώσει κατά 50 mm. Η συνολική ευελιξία αντανακλάται στην κορυφαία ακτίνα στροφής των 5,7 m.

Εσωτερικό

Το εσωτερικό σχεδιάστηκε σύμφωνα με το θέμα “lagom” – Σουηδική λέξη που σημαίνει ότι κάτι είναι ‘όπως πρέπει’ (just right). Αυτό αντανακλάται στην άνεση και την ευρυχωρία που χαρίζουν στην καμπίνα το περιβάλλον ενός living room, μία αίσθηση που επιτείνεται με τη χρήση απαλών, πλεχτών επενδύσεων, λεπτομερειών με σατινέ φινίρισμα, αλλά και την προαιρετική επιλογή μιας πανοραμικής οροφής.

Image

Το μακρύ μεταξόνιο προσφέρει κορυφαίο χώρο για τα πόδια για όλους τους επιβάτες και απόσταση ενός μέτρου μεταξύ των σημείων H (Hip points) εμπρός και πίσω επιβατών. Επίσης ο χώρος αποσκευών προσφέρει πολλές δυνατότητες και είναι προσαρμοζόμενος: Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, η χωρητικότητα φτάνει τα 452 l.

Επιδόσεις

Το προσθιοκίνητο (FWD) bZ4X χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW άμεσης απόκρισης. Αυτός αποδίδει ισχύ 204 DIN hp και ροπή 265 Nm, για επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα160 km/h. Το τετρακίνητο (AWD) μοντέλο έχει μέγιστη ισχύ 217.5 DIN hp με ροπή 336 Nm. Η τελική ταχύτητα παραμένει ίδια, ενώ η επιτάχυνση 0 - 100 km/h είναι ακόμα ταχύτερη, στα 7,7 δεύτερα.

Image

Το σύστημα προσφέρει την επιλογή οδήγησης με ένα πεντάλ “single pedal drive” με μία αύξηση στην ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης που επιτρέπει στον οδηγό να επιταχύνει και να επιβραδύνει χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού.

Το bZ4X θα γιορτάσει την Ευρωπαϊκή πρεμιέρα του στις 2 Δεκεμβρίου, και στη συνέχεια θα ανοίξει το σύστημα online κρατήσεων για πελάτες που επιθυμούν να είναι ανάμεσα στους πρώτους που θα το αποκτήσουν.

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

TAGS
#Toyota #ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Best of Internet