Διεθνή
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Πέντε καθημερινές συνήθειες για να σε κάνουν δισεκατομμυριούχο

Τι μπορούν να μας διδάξουν άτομα σαν τον Ίλον Μασκ, τον Μπιλ Γκέιτς ή τον Τζεφ Μπέζος για τη σπουδαιότητα της προσήλωσης στη ...ρουτίνα.

Όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε πως για να γίνουμε αληθινά επιτυχημένοι στη ζωή χρειάζεται μόχθος, επιμονή, τύχη και ίσως λίγη παραπάνω ευφυΐα. Αλλά όσο κι αν δεν το πιστεύετε, η επιτυχία εξαρτάται και από το εάν κοιμάστε και ξυπνάτε νωρίς, εάν ασκείστε συστηματικά, διαβάζετε περισσότερο ή αφιερώνετε μερικά λεπτά της ημέρας για να μιλήσετε με τον εαυτό σας. Το αποδεικνύουν οι πιο καταξιωμένες προσωπικότητες στη σύγχρονη ιστορία της ανθρωπότητας.

1. Κοιμηθείτε νωρίς, ξυπνήστε νωρίς –και χωρίς ξυπνητήρι

Καμία μέρα δεν μπορεί να είναι δημιουργική εάν έχετε αποφασίσει να κοιμάστε όλη ...μέρα. Αυτό είναι γεγονός. Ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon και ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, ο Τζεφ Μπέζος, συνηθίζει να κοιμάται 8 ώρες κάθε βράδυ, ξυπνώντας πολύ νωρίς κάθε πρωί χωρίς τη βοήθεια ξυπνητηριού. Την ίδια συνήθεια έχει και η μεγιστάνας των media και συγγραφέας Αριάνα Χάφινγκτον, σύμφωνα με συνέντευξή της στο CNBC: «Ο οκτάωρος βραδινός ύπνος σε καθιστά πιο δημιουργικό, ενεργητικό και ξεκούραστο για όλη την επόμενη μέρα, βοηθώντας να ξυπνάς με μια διάθεση να κατακτήσεις τον κόσμο».

Ιστορικά, το ξύπνημα νωρίς το πρωί μετά από έναν χορταστικό βραδινό ύπνο ήταν αγαπημένη συνήθεια πολλών επιτυχημένων ανθρώπων. Ο Γάλλος συνθέτης Ερίκ Σατί σηκωνόταν κάθε πρωί στις 7:18 ακριβώς (!), έπαιρνε το μεσημεριανό του γεύμα αυστηρά στις 12:11 μ.μ, δειπνούσε στις 7:16 μ.μ. και έπεφτε στο κρεβάτι στις 11:18 μ.μ. Μολονότι η πληροφορία ακούγεται αστεία, σύμφωνα με τους επιστήμονες, μια επιμελής και συστηματική ρουτίνα των καθημερινών συνηθειών που έχουν να κάνουν με τη διατροφή και τον ύπνο, επιτρέπει στον οργανισμό και στον εγκέφαλο να ισορροπούν την πλημμύρα ορμονών και να βοηθούν το βιολογικό ρολόι να λειτουργεί προς όφελος της υγείας, της δημιουργικότητας, της σωματικής αλλά και της πνευματικής αντοχής.

2. Διαβάστε περισσότερο

Ο εγκέφαλος είναι σαν τους μυς -όσο δεν τον «ερεθίζετε», ατροφεί. Και εάν το να καθίσετε αργά το απόγευμα με ηρεμία να διαβάσετε ένα βιβλίο, σας μοιάζει με χάσιμο χρόνου, εντούτοις, προσφέρει τόνους βοήθειας στις λειτουργίες του εγκεφάλου. Σε συνέντευξή του στο CNBC, ο βαθύπλουτος μεγαλοεπενδυτής Γουόρεν Μπάφετ αποκάλυψε ότι αφιερώνει το 80% της ημέρας του διαβάζοντας. «500 σελίδες είναι για τον εγκέφαλό μου μια τυπική ποσότητα καθημερινής τροφής. Έτσι λειτουργεί η γνώση, έτσι αναβαθμίζεται η σύνθεση των ιδεών, έτσι συγκεντρώνομαι στο στόχο. Όλοι μπορείτε να το κάνετε, αλλά εγγυώμαι ότι πολλοί από εσάς δεν θα το κάνετε», είπε.

3. Δώστε προτεραιότητα στην άσκηση

Η άσκηση είναι το ευκολότερο πρόβλημα της ημέρας σας, επειδή απλά μπορείτε να την αναβάλλετε για την επόμενη μέρα. Αλλά αν δεν αφιερώσετε έναν συγκεκριμένο χρόνο για να δουλέψετε το σώμα σας καθημερινά, θα σας απογοητεύσει, κάτι που ο ιδρυτής της Microsoft Μπιλ Γκέιτς δεν έχει αναβάλλει ποτέ όσα χρόνια τώρα μεγαλουργεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, του αρέσει να κάνει πολλές από τις απλές εργασίες, όπως ανάγνωση και αποστολή e-mail, κατά τη διάρκεια των πρωινών προπονήσεών του πάνω στο διάδρομο παρακολουθώντας DVD.

4. 15-20 λεπτά εστιασμένης σκέψης

Κάνοντας ένα μικρό διάλειμμα από τον έντονη εγκεφαλική πίεση που βιώνετε μέσα στην ημέρα, είναι σημαντικό κλειδί για την επιτυχία. Η δημιουργία ενός ήρεμου χώρου όπου μπορείτε να βοηθήσετε τη βαθιά σκέψη σας να μπει σε φάση απόλυτης νηφαλιότητας, επιφέρει δεκαπλάσια οφέλη στην διαχείριση και επίλυση πολύπλοκων καταστάσεων. Ο διευθύνων σύμβουλος του LinkedIn Τζεφ Γουάινερ ανεβάζει τακτικά tweets που αναφέρονται στην αγάπη του για τον διαλογισμό, υποδηλώνοντας ότι η συγκεκριμένη πρακτική τού επιτρέπει να σχεδιάζει και να εργάζεται πολύ πιο δημιουργικά. «Είναι το κλειδί που μου ανοίγει πόρτες στη διαχείριση του χρόνου, επιτρέποντας στον εγκέφαλό μου να αδειάσει και να καθαρίσει πριν αρχίσει ξανά να γεμίζει με νέες πληροφορίες. Ο διαλογισμός είναι το τέλειο εργαλείο για μεγαλύτερη παραγωγικότητα», είπε ο Γουάινερ σε συνέντευξή του στην The Wall Street Journal.

5. Πριν δράσετε, αναλύστε και συνθέστε

«Η κριτική σκέψη είναι ο καλύτερος σύμμαχος του ανθρώπου για κάθε μικρή ή μεγάλη απόφαση που πρέπει να πάρει για την ζωή του», έχει πει ο Ίλον Μασκ, δημιουργός και επικεφαλής τεχνολογικής ανάπτυξης της εταιρείας διαστημικής τεχνολογίας SpaceX. Η νοητική και συναισθηματική λειτουργία κατά την οποία το άτομο αξιολογεί την αξιοπιστία των πληροφοριών που του δίνονται, είναι η διαφορά που κάνει τον άνθρωπο να ξεχωρίζει από τα ζώα, τουλάχιστον όσον αφορά στην πρόοδο του είδους του. Όταν αντιμετωπίζετε κάποιο εμπόδιο, καθίστε αναπαυτικά και αφιερώστε λίγο χρόνο για να επιλύσετε το μέγεθος του προβλήματος που αντιμετωπίζετε και να σκεφτείτε από πριν, με ποιο πόδι θα πρέπει να κάνετε το επόμενο βήμα. Η ανάλυση και η σύνθεση υπήρξαν οι καθοριστικοί παράγοντες που έφτασαν τον συγκεκριμένο άνδρα, τον Ίλον Μασκ, να οδηγήσει τα βήματα του ανθρώπινου γένους στην κατάκτηση του διαστήματος.


Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.