Μενού
  • Α-
  • Α+

Ο Έρικ Κλάπτον είναι γνωστός Άγγλος κιθαρίστας, συνθέτης και τραγουδιστής της ροκ (και της μπλουζ) που πλέον διανύει το 76ο έτος της ζωής του. Από τότε που γεννήθηκε διένυσε μια πολυτάραχη ζωή, αν σκεφτεί κανείς ότι μεγάλωσε με τους γονείς της μητέρας του που δεν τον υιοθέτησαν ποτέ επίσημα. Εκείνοι ήταν που του πήραν την πρώτη κιθάρα, όταν έκλεισε τα 13 του. Στην αρχή δεν του άρεσε, τα παράτησε γρήγορα. Αλλά, όταν οι αγαπημένοι του καλλιτέχνες ήταν οι B.B. King,  Robert Johnson και Muddy Waters, δύσκολα θα παραστρατούσε από τον δρόμο της μουσικής. Άλλωστε, με το που τελείωσε το σχολείο, άρχισε να βγάζει χρήματα ως πλανόδιος μουσικός. 

Tην μετέπειτα ιστορία που έγραψε είναι γνωστή στους λάτρεις της ροκ μουσικής. Πρόκειται για έναν θρυλικό ροκά, που έγραψε συγκλονιστικά κομμάτα και διένυσε μια ζωή ανάμεσα σε ναρκωτικά και αλκοόλ. Ωστόσο, ένα τραγικό περιστατικό έκανε τον Έρικ Κλάπτον να αλλάξει για πάντα. Και στάθηκε αφορμή για το - ίσως - τραγούδι της ζωής του. 

Όταν πήρε αγκαλιά τον νεογέννητο γιο του τον Αύγουστο του 1986, ο Έρικ Κλάπτον ένιωσε πως ήταν το πρώτο αληθινό πράγμα που του είχε συμβεί ποτέ. «Το μόνο πράγμα στη ζωή μου που θα μπορούσε να αποδειχθεί καλό» είπε.

Ωστόσο, η άφιξη του Κόνορ στη ζωή του έφερε μαζί του και μια τρομερή αναμέτρηση. Το αγόρι ήταν μόλις 4 ετών, τον Μάρτιο του 1991, όταν ο Έρικ έφτασε σε ένα διαμέρισμα στον 53ο όροφο για να παραλάβει τον Κόνορ από την μητέρα του, την Ιταλίδα ηθοποιό Λόρι ντε Σάντο, που είχε την επιμέλεια.

Θα ήταν η πρώτη φορά που θα έπαιρνε τον γιο του μόνος του και ο Κλάπτον είχε προγραμματίσει να περάσει τις υπόλοιπες ημέρες τέλεια με τον μονάκριβό του. Την πρώτη ημέρα έτσι κι έγινε. Τον πήγε στο τσίρκο, τον γύρισε στην μητέρα του κι έδωσε εκ νέου ραντεβού για την επόμενη ημέρα. Την μοιραία επόμενη ημέρα.

Στο διαμέρισμα μέχρι να έρθει ο Κλάπτον, καθάριζαν τα παράθυρα του καθιστικού. Ένα από αυτά ήταν ακόμη ανοιχτό. Ο μικρός ξέφυγε από την εποπτεία της νταντάς του, ανέβηκε στο περβάζι του παραθύρου όπου συνήθιζε να ακουμπά τη μύτη του στο τζάμι και να κοιτάζει έξω και έπεσε στο κενό από τον 53 όροφο του ουρανοξύστη. 

Ο θάνατος του παιδιού ήταν ακαριαίος και ο Κλάπτον έφτασε στον τόπο του δυστυχήματος αμέσως. Του είχε τηλεφωνήσει η Λόρι ουρλιάζοντας πως ο Κόνορ ήταν νεκρός. Κατάφερε να του πει ότι έπεσε από ένα ανοιχτό παράθυρο, ενώ ο Κλάπτον χωρίς να μπορεί να το πιστέψει της απάντησε «Είσαι σίγουρη;». Καθώς πλησίαζε στον ουρανοξύστη είδε ένα ασθενοφόρο, την κίτρινη ταινία της αστυνομίας και ένα πλήθος να στέκεται έξω από την είσοδο.

Tears in Heaven: Το τραγούδι που έγραψε για τον γιο του 

Πρόκειται για μια Φολκ - μπλουζ μπαλάντα, με βραζιλιάνικο άρωμα, γραμμένη από τον Έρικ Κλάπτον για την απώλεια του μονάκριβου γιου του Κόνορ.

Ο θάνατος του γιου του συγκλόνισε, όπως ήταν φυσικό, τον Κλάπτον, ο οποίος σταμάτησε κάθε επαγγελματική του δραστηριότητα για το υπόλοιπο του χρόνου. Με τη βοήθεια του στιχουργού Γουίλ Τζένινγκς έγραψε το «Tears in Heaven», ως φόρο τιμής στον αδικοχαμένο Κόνορ.

Το τραγούδι κυκλοφόρησε σε σινγκλ στις 17 Ιανουαρίου 1992. Αρχικά συμπεριλήφθηκε στο σάουντρακ της αστυνομικής ταινίας «Rush» και στη συνέχεια στο αριστουργηματικό «Unplugged» του.

Γνώρισε αμέσως μεγάλη επιτυχία και έφθασε μέχρι το Νο2 του αμερικάνικου πίνακα επιτυχιών, για να γίνει το πιο δημοφιλές τραγούδι του Κλάπτον. Το 1993 επιβραβεύτηκε από τη μουσική βιομηχανία, κερδίζοντας τρία «Γκράμι».

Στους στίχους του τραγουδιού ο καλλιτέχνης ρωτά σε πρώτο πρόσωπο τον γιο του αν θα τον γνωρίσει, όταν θα συναντηθούν στον παράδεισο. «Θα μου κρατάς το χέρι όταν θα με δεις στον παράδεισο;»

Ο Έρικ Κλάπτον έγραψε στην αυτοβιογραφία το 2007: «Αυτό το τραγούδι δεν γράφτηκε για το κοινό. Το έκανα μόνο και μόνο για να μην τρελαθώ. Το έπαιζα συνέχεια ξανά και ξανά κάνοντας βελτιώσεις, ώσπου έγινε κομμάτι της ύπαρξης μου». 

Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι δεν πρόκειται για ακόμη ένα τραγούδι της ροκ, αλλά για το μοιρολόι ενός πατέρα. 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA