Μενού
  • Α-
  • Α+

Η επίσκεψη της Αμάλ Κλούνεϊ και των κορυφαίων νομικών Τζέφρι Ρόμπερτσον και Νόρμαν Πάλμερ στην Αθήνα τον Οκτώβρη του 2014 είχε προκαλέσει ένα διεθνές ντελίριο δημοσιότητας και είχε εκτινάξει στην κορυφή το θέμα των Γλυπτών του Παρθενώνα. Η Αμάλ, σύζυγος του ηθοποιού Τζορτζ Κλούνεϊ, θεωρείται ένα από τα πιο «δυνατά» ονόματα στο χώρο της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων διεθνώς. Προσλήφθηκε από την ελληνική κυβέρνηση για την μεγάλη επιστροφή των Γλυπτών, κάτι που τελικά, επτά χρόνια μετά, προσπαθεί να κάνει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. 

Η πρόσληψη και η... απόλυση της διεθνούς φήμης δικηγόρου Αμάλ Αλαμουντίν στάθηκε η αφορμή για να τοποθετηθεί για πρώτη φορά δημοσίως υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα ο Τζορτζ Κλούνεϊ. Μάλιστα, ο δημοφιλής ηθοποιός με αφορμή και τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση τάχθηκε υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών. «Τα Μάρμαρα ανήκουν στην Ελλάδα και πρέπει να γυρίσουν εκεί. Υπάρχουν πράγματι πολλά αντικείμενα ιστορικής αξίας τα οποία πρέπει να επιστραφούν στους αρχικούς ιδιοκτήτες τους. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν είναι τόσο σημαντικό όσο τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στον αρχικό τους ιδιοκτήτη», είπε ο Τζορτζ Κλούνεϊ το 2021.

Αυτές οι τοποθετήσεις των celebrities υπέρ της Ελλάδας, δεν άρεσαν στους Βρετανούς και κυρίως στους δημοσιογράφους. Στις 27 Οκτωβρίου 2014, η βρετανική Telegraph επιτέθηκε στην Ελλάδα, με αφορμή τον «πόθο» των Κλούνεϊ να επιστρέψουν τα Γλυπτά. «Εάν ο άθλιος λόρδος Έλγιν δεν είχε λεηλατήσει τα έργα τέχνης, θα μπορούσαν να έχουν καταλήξει στα θεμέλια κάποιου κεμπαπτζίδικου της Αθήνας» αναφέρει σε εκτενές άρθρο με τίτλο: «Τα Ελγίνεια ανήκουν στη Βρετανία, κυρία Κλούνι», ο δημοσιογράφος Τζέρεμι Πάξμαν στη βρετανική εφημερίδα The Telegraph.

Προσπαθώντας να δικαιολογήσει τον ισχυρισμό του ο δημοσιογράφος τονίζει ότι την εποχή εκείνοι οι Αθηναίοι είχαν τη συνήθεια να καταστρέφουν τα μαρμάρινα αγάλματα για την παραγωγή ασβέστη και χρησιμοποιούσαν μέρη αυτών ως βάσεις για άλλα κτίσματα. Τονίζει ότι την εποχή που ο Έλγιν απέσπασε τα Γλυπτά, η Ελλάδα βρισκόταν υπό τουρκική κατοχή. Υπογραμμίζει ότι δεν πρόκειται να τα επανατοποθετηθούν στο μνήμειο, τονίζοντας ότι μια τέτοια κίνηση θα άνοιγε τον ασκό των διεκδικήσεων προς όλα τα μουσεία.

«Τα σύγχρονα επιχειρήματα είναι στην ουσία πολιτικά: μια φτωχή μεσογειακή κουλτούρα απαιτεί την αποκατάσταση της ξεθωριασμένης αυτοκρατορικής εξουσίας» αναφέρει. Χαρακτηρίζει, επίσης, το Μουσείο της Ακρόπολης μοναδικό επειδή σκοπό έχει «να δείξει όχι τι έχει στην κατοχή του αλλά τι δεν έχει».

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA