Μενού
  • Α-
  • Α+

Ηταν τον Μάιο του 2016 όταν η πτήση MS804 της EgyptAir κατέπεσε στη Μεσόγειο Θάλασσα, νοτίως της Κρήτης. 55 άνθρωποι και 10 μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους και έξι χρόνια μετά φαίνεται πως δίνεται απάντηση στα αίτια της συντριβής. Αν και αρχικά υπήρχαν υποψίες πως πίσω από τη συντριβή υπάρχει τρομοκρατική ενέργεια, κάτι τέτοιο διαψεύστηκε και φαίνεται πως όλα οφείλονται στην ενέργεια ενός πιλότου

Η πτήση απογειώθηκε από το Σαρλ Ντε Γκωλ του Παρισιού και κατευθυνόταν προς το Κάιρο της Αιγύπτου. Καθώς πετούσε πάνω από τη Μεσόγειο, όμως, έκανε απότομους ελιγμούς και κατέπεσε. Μεταξύ των επιβαινόντων ήταν 12 Βρετανοί, 12 Γάλλοι, 30 Αιγύπτιοι, δύο Ιρακινοί και ένας Καναδός. Σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας, το επιβατηγό αεροσκάφος φαίνεται ότι συνετρίβη όταν ένας από τους πιλότους άναψε τσιγάρο στο cockpit και προκλήθηκε ανάφλεξη οξυγόνου που διέρρεε από μάσκα έκτακτης ανάγκης.

Διαβάστε ακόμη: Αλεκ Μπάλντουιν: Συγκλονίζει το βίντεο από τις τελευταίες στιγμές της Χαλίνα Χάτσινς μετά τον πυροβολισμό

Στην περιοχή νοτίως της Κρήτης είχε στηθεί μεγάλη επιχείρηση με τη συμμετοχή του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού και το μαύρο κουτί του αεροπλάνου εντοπίστηκε και ανασύρθηκε κοντά στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Εκείνη την περίοδο, οι Αρχές της Αιγύπτου ισχυρίζονταν πως η συντριβή ήταν αποτέλεσμα τρομοκρατικής επίθεσης, παρότι δεν είχε αναλάβει κανείς την ευθύνη. Αναφερόταν, ακόμα, πως εντοπίστηκαν εκρηκτικά στα σώματα των θυμάτων, κάτι που στη συνέχεια διαψεύστηκε.

https://www.dailymail.co.uk/embed/video/1293374.html

Το κάπνισμα δεν απαγορευόταν 

Ο Αιγύπτιος πιλότος συνήθιζε να καπνίζει στο cockpit και κατά περίεργο λόγο, δεν υπήρχε καμία σχετική απαγόρευση το 2016. Είναι χαρακτηριστικό πως δύο μήνες πριν από τη συντριβή είχαν αλλαχθεί τα τασάκια από την πολύ χρήση. Από τα στοιχεία που προέκυψαν από το μαύρο κουτί, φαίνεται ότι οι πιλότοι ήταν κουρασμένοι και είχαν ακουστεί χασμουρητά. Περί τις 02:25 της 19ης Μαϊού, λεπτά πριν την τραγωδία, ακούστηκε ένα σφύριγμα που μάλλον είναι η διαρροή του οξυγόνου από τη μάσκα. 

Έμπειρος πιλότος σημείωσε πως ο κυβερνήτης, Mohamed Said Ali Ali Shoukair, θα έπρεπε να έχει διαπιστώσει το πρόβλημα στη μάσκα πριν από την απογείωση αφού στους κανόνες προβλέπεται οι πιλότοι να ελέγχουν τις μάσκες πριν την απογείωση. Η έκθεση έχει σταλεί στις αρμόδιες Αρχές στο Παρίσι αλλά δεν έχει δοθεί επισήμως στη δημοσιότητα. Ηδη από το 2018, γαλλική Ρυθμιστική Αρχή είχε σημειώσει πως «το πιθανότερο είναι πως (…) ξέσπασε φωτιά στο cockpit καθώς το αεροσκάφος πετούσε και η φωτιά επεκτάθηκε γρήγορα, με αποτέλεσμα να χαθεί ο έλεγχος του αεροσκάφους».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA