Η Ιωάννα Παλιοσπύρου αναγκάστηκε να ανασύρει τις πιο σκοτεινές μνήμες της από την αποτρόπαιη επίθεση με το βιτριόλι από την Εφη Κακαράντζουλα και να τις καταθέσει χθες στο δικαστήριο, όπου λύγισε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ακρόασης και ξέσπασε σε κλάματα. Από την άλλη, η κατηγορούμενη πάγωσε το πανελλήνιο με την κυνικότητά της, τον τρόπο που αντιμετώπισε την όλη διαδικασία, αλλά και τον τρόπο που απευθύνθηκε στο θύμα της...
«Ξέρεις εσύ γιατί έγινε όλο αυτό» είπε απευθυνόμενη στην Ιωάννα Παλιοσπύρου, χωρίς ίχνος μεταμέλειας και λέγοντας απλά ότι «αυτό που έγινε δεν ήταν αποδεκτό...». Η Ιώαννα Παλιοσπύρου ένιωσε εκείνη τη στιγμή όπως είχε νιώσει το πρωί της 20ής Μαΐου του 2020, όταν η δράστρια την κοίταξε με το ίδιο βλέμμα και την έλουσε με το βιτριόλι, από το οποίο απέκτησε 90% σωματική αναπηρία, 50% ψυχική αναπηρία και μια ζωή-κόλαση με απανωτά χειρουργεία κι αμέτρητα «όχι» και «μην» για το υπόλοιπο της ζωής της.
Η νεαρή κοπέλα δεν έχει ξεπεράσει το φόβο. Το είπε άλλωστε, πολλές φορές κατά τη διάρκεια της κατάθεσής της. Φοβάται για το ενδεχόμενο να υπάρχουν ακόμα εκεί έξω συνεργοί και να παραμένουν ασύλληπτοι. Φοβάται για τα πολλαπλά χειρουργεία που έχει να αντιμετωπίσει τα επόμενα χρόνια. Φοβάται το αύριο, όταν η κατηγορούμενη βγει από τη φυλακή και τότε, όπως δήλωσε, θα επιστρέψει για να την αποτελειώσει...
Η μητέρα κι ο αδερφός της Ιωάννας Παλιοσπύρου ξέσπασαν... «Φίδι, σκύλα, μας διέλυσες» φώναξαν στην Εφη Κακαράντζουλα. Εκείνη δεν μίλησε, ούτε γύρισε το βλέμμα της να κοιτάξει. Ο,τι έχει να πει θα το πει, άλλωστε, στην απολογία της, όπως ορίζει η δικονομία. Μέχρι τότε θα ακούει τους μάρτυρες που έζησαν εκείνα τα κρίσιμα λεπτά της επίθεσης να περιγράφουν σε δικαστές και ενόρκους πώς έλιωναν τα μάρμαρα και οι τοίχοι από το βιτριόλι με το οποίο έλουσε την Ιωάννα.
«Δεν θες να με κοιτάξεις, να με θαυμάσεις»;
Η Ιωάννα απεύθυνε, όμως, και εκείνη το λόγο στην Εφη. «Δε θες να με κοιτάξεις; Να με θαυμάσεις; Ξέρω δε τα πήγες τόσο καλά όσο ήθελες αλλά κάτι έχει γίνει», είπε η κοπέλα στην κατηγορούμενη και κοιτάζοντάς την κατά πρόσωπο την ρώτησε: «Ντρέπεσαι καθόλου; Μόνο να παίζεις θέατρο ξέρεις. «Κοριτσάκι μου» όπως μου έλεγες. Δεν έχεις βάλει μυαλό εδώ και ένα χρόνο που είσαι μέσα. Εδώ θα μείνω δε θα φύγω. Ο, τι και να κάνεις έχεις ξεφτιλιστεί» είπε η Ιωάννα που βάλθηκε να της αφαιρέσει τη ζωή παρότι δεν το παραδέχεται...
Εξαλλη η υπεράσπιση της Ιωάννας Παλιοσπύρου
Οι δικηγόροι της Ιωάννας δεν άφησαν αναπάντητη την αποστροφή της κατηγορούμενης προς την Ιωάννα, ότι δηλαδή η ίδια γνωρίζει γιατί έγινε της επιτέθηκε. «Πληροφορήθηκα ότι η κατηγορούμενη ζήτησε το λόγο για να απευθυνθεί στο δικαστήριο σας και είπε προς το θύμα ότι «γνωρίζεις το λόγο της επίθεσης». Πώς είναι δυνατόν να έχει καταστρέψει μια ανθρώπινη ζωή και να λέει τέτοια πράγματα και να μην την επαναφέρετε στη θέση της; Και να μην τη ρωτήσετε τι εννοεί;», είπε ο εκ των δικηγόρων του θύματος απευθυνόμενος στην έδρα.
Μάλιστα, ο κ. Λύτρας κατέθεσε στο δικαστήριο αίτημα προκειμένου να κλητευθούν δυο ακόμη μάρτυρες που φέρονται να είχαν επικοινωνία με την 36χρονη κατηγορούμενη πριν και μετά την επίθεση. Όπως ανέφερε ο συνήγορος πολιτικής αγωγής για τον έναν από αυτούς τους μάρτυρες ο δικηγόρος του ανάφερε ότι η κατηγορούμενη του είχε ζητήσει να παρακολουθεί το θύμα και να την προμηθεύσει με βιτριόλι. «Αυτά τα γνωρίζουμε από πληροφορίες και από τη δικογραφία. Ζητάμε από το δικαστήριο να κληθούν για να δούμε αν υπήρχε βοήθεια προς την κατηγορούμενη χωρίς να υπονοούμε ότι υπάρχει θέμα συνεργίας», ανέφερε ο κ. Λύτρας. Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε.
Σοκάρουν οι καταθέσεις των μαρτύρων
Χθες, στο δικαστήριο κατέθεσαv εννέα μάρτυρες. «Για να αντέξω προσπαθούσα να κοροϊδέψω εαυτό μου. Oτι ζω ένα όνειρο. Το βράδυ μετά τις 9 αφού πέρασαν όλοι οι γιατροί έλεγα «Ιωάννα θα ξυπνήσεις». Προσπαθούσα να με πείσω για να αντέξω ότι τα όνειρα μου είναι πραγματικά και η πραγματικότητα είναι ο εφιάλτης» ανέφερε στην κατάθεσή της η Ιωάννα. Ανέφερε μάλιστα πως σκέφτηκε ακόμη και να βάλει τέλος στη ζωή της.
Σε όλη τη διάρκεια της κατάθεσης της Ιωάννας η 36χρονη Εφη Κακαρατζούλα κοίταζε ευθεία μπροστά ατάραχη. «Είχα μάθει να αναγνωρίζω με την ακοή το βηματισμό της μητέρας μου και κάθε φορά που έμπαινε κάποιος άλλος στο δωμάτιο αναστατωνόμουν και φώναζα ποιος είναι γιατί φοβόμουν μην μπει κάποιος στο δωμάτιο να μου κάνει κακό» είπε η Ιωάννα. «Θέλω να πω ότι από εκείνη την ημέρα το μεγαλύτερο συναίσθημα που νιώθω είναι φόβος. Φόβος γιατί δεν γνωρίζω το λόγο της επίθεσης, αλλά και γιατί δε γνωρίζω ποιοι άλλοι είχαν συμμετάσχει σε αυτή τη επίθεση εναντίον μου», προσέθεσε.
«Ήταν τόση η ποσότητα που τα μαλλιά και τα ρούχα της είχαν λιώσει. Ηταν μεγάλη ποσότητα, ήταν γεμάτος ο διάδρομος και η κοπέλα λουσμένη. Όταν πηγαίναμε στο νοσοκομείο ήταν φρίκη. Δεν μπορούσες να την ακουμπήσεις αυτή τη κοπέλα. Αυτό έζησα και αυτό καταθέτω» ανέφερε σε δικαστές και ενόρκους ο πατέρας του εργοδότη της Ιωάννας. «Σφάδαζε δεν μπορούσε να σταθεί, έφευγαν τούφες μαλλιά. Νόμιζα ότι δεν θα φτάσει στο νοσοκομείο. Μετά έμαθα ότι ήταν βιτριόλι... Αν δεν ήταν το φαρμακείο (σ.σ. όπου προσέτρεξε για βοήθεια η Ιωάννα μετά την επίθεση) και εμείς να τρέξουμε δεν υπήρχε περίπτωση θα πέθαινε. Θα μπορούσε να στοχεύσει πιο πολύ στα μάτια και στο κεφάλι. Ηταν τόση η ποσότητα... Σε ελέφαντα πήγε να τη ρίξει; Δεν μπορώ στεναχωριέμαι και αυτή γονείς έχει (σ.σ.: η κατηγορούμενη) αλλά πως μπορεί να το κάνει αυτό ένας άνθρωπος;» προσέθεσε ο ίδιος μάρτυρας, ο οποίος είχε μεταφέρει τη κοπέλα στο νοσοκομείο.
«Φαίνονταν ότι ήταν λουσμένη με κάποιοι υγρό στα μαλλιά, τα χέρια της, το κεφάλι της και το στέρνο. Τα γυαλιά που φόραγε είχαν αλλάξει χρώμα. Φώναζε βοήθεια. Το πρόσωπό της είχε αρχίσει να παραμορφώνεται. Η μητέρα μου της είπε να πάει να ρίξει πίσω στο φαρμακείο και να βγάλει τα ρούχα της. Έβαλε το κεφάλι της κάτω από το νεροχύτη» είπε στην κατάθεσή της η κόρη της φαρμακοποιού όπου έτρεξε η Ιωάννα μετά την επίθεση ζητώντας βοήθεια. «Όταν έφυγα από το φαρμακείο πήγα στα γραφεία. Μπήκα στο ασανσέρ και όταν πήγα να πιάσω τη πόρτα του μου γλίστρησε το πόμολο από το χέρι. Γύρω υπήρχε υγρό παντού. Το πάταγα δεν είχα καταλάβει τίποτα. Γύρισα στο φαρμακείο. Η Ιωάννα ήταν με τα εσώρουχα της φέρανε μια ρόμπα για να καλυφθεί....» είπε η ίδια αναφέροντας πως έβλεπε το πρόσωπο της κοπέλας να αλλοιώνεται και πως τούφες μαλλιών έπεφταν από το κεφάλι της, την ώρα που έριχνε νερό στο πρόσωπό της και στο σώμα της στο νιπτήρα του φαρμακείου.
Η Ιωάννα με τη λήξη της χθεσινής ακροαματικής διαδικασίας κάλεσε την κατηγορούμενη να σταματήσει να παίζει θέατρο, να υποτιμά τη νοημοσύνη τη δική της και του δικαστηρίου. «Δεν υπάρχει ίχνος μεταμέλειας και όταν βγει από τη φυλακή, όσο κι αν κάτσει η συμπεριφορά της δείχνει ότι θέλει να με αποτελειώσει», είπε. «Θέλω να πω γι' αυτό που πληροφορήθηκα ότι δήθεν εγώ γνωρίζω το λόγο που μου επιτέθηκε... θέλω να πω τα εξής: Καλό θα ήταν να σταματήσει να παίζει θέατρο η κυρία, να σταματήσει να υποτιμά τη νοημοσύνη μου, τη νοημοσύνη του δικαστηρίου και της κοινής γνώμης. Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε θύτες που προσπαθούν να διαχειριστούν τη κοινή γνώμη. Είναι προφανές ότι ακόμη και σήμερα παίζει θέατρο, δεν υπάρχει ίχνος μεταμέλειας. Πιστεύω πως όταν βγει από τη φυλακή - και πέντε και δέκα χρόνια να μείνει εκεί - όταν θα βγει θα θελήσει να με αποτελειώσει».
Η δίκη θα συνεχιστεί την ερχόμενη Τρίτη.
- Από το Brexit στη χαμένη ευκαιρία: Πώς ο Κιρ Στάρμερ έγινε άλλη μία συνιστώσα της αστάθειας
- «Χάρηκα, αλλά έχω τις επιφυλάξεις μου»: Το σχόλιο της Λιάνας Κανέλλη για την επιστροφή Ομπράντοβιτς
- Από το τρόπαιο στην πραγματική ζωή: 4 νικητές του MasterChef μιλούν στο Reader για όσα ακολούθησαν
- Στέλλα Μπεζαντάκου: «Με δούλευαν» - Ο λόγος που κατέθεσε αγωγή 30.000 ευρώ κατά της Μαρίνας Σάττι
Ακολουθήστε το Reader στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.