Μενού
trena-tempi
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Σοβαρά ερωτήματα για τις συνθήκες που επικρατούσαν στον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας λίγη ώρα πριν τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, καθώς και για τον ρόλο που έπαιξε ο σταθμάρχης της προηγούμενης βάρδιας ανακύπτουν όσο προχωρά η έρευνα των Αρχών για το μοιραίο δυστύχημα. Συγκεκριμένα, ο σταθμάρχης της απογευματινής βάρδιας φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα από το πόστο του, περίπου στις 22:30, αφήνοντας τον άπειρο 59χρονο συνάδελφό του να διαχειριστεί μόνος του την όλη κατάσταση. Επιπλέον, όπως ισχυρίζεται ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος τέθηκε σε αργία και η αναρρωτική του άδεια ερευνάται, την επίμαχη ώρα, δηλαδή μεταξύ 22:00 και 23:00, είχε ορίσει δύο σταθμάρχες.

Σύμφωνα με τον επιθεωρητή οι βάρδιες ήταν:

  • Πρωινή: 6.00 - 15.00
  • Απογευματινή: 14.00 - 23.00
  • Βραδινή: 22.00 - 6.00

Επί της ουσίας, η απογευματινή και η βραδινή βάρδια «κουμπώνουν» μεταξύ 22:00 και 23:00, άρα θα έπρεπε να υπάρχουν δύο σταθμάρχες, ένας έμπειρος και ο άπειρος 59χρονος, ο οποίος αν και αναλάμβανε βάρδια στις 22:00 ήταν ήδη εκεί από τις 21:30 το βράδυ. Μάλιστα, σύμφωνα με την εκπομπή Tlife του Alpha, ο κατηγορούμενος συμφωνεί με το όσα ανέφερε ο επιθεωρητής

«Δεν εγκατέλειψα το πόστο μου»

Από την πλευρά του, ο δικηγόρος του 59χρονου σταθμάρχη τόνισε ότι ο πελάτης του, το μοιραίο βράδυ, ούτε εγκατέλειψε το πόστο του, ούτε έπινε, ούτε άκουγε μουσική. Αντίθετα, ήταν επιφορτισμένος με την ασφάλεια του σιδηροδρομικού άξονα της κεντρικής Ελλάδος. «Είναι εξωφρενικά αυτά που ακούγονται», σημειώνει ο συνήγορος υπεράσπισης του κατηγορούμενου.

Παράλληλα, ο σταθμάρχης, δια του δικηγόρου του, απαντά και στα όσα λέγονται περί πολιτικής παρέμβασης για την τοποθέτησή του στη συγκεκριμένη θέση. Όπως σημειώνει, τοποθετήθηκε με βάση τα όσα ορίζει η νομοθεσία για την κινητικότητα στο Δημόσιο. 

Ζητούν εφέτη για την ανάκριση και την έρευνα και στην Αθήνα

Υπενθυμίζεται οι δικαστικές αρχές αποφασίζουν την ανάθεση της έρευνας για την τραγωδία σε εφέτη ειδικό ανακριτή. Σύμφωνα με πληροφορίες ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, που έχει την εποπτεία της έρευνας στα Τέμπη,  με έγγραφο του, λόγω της σοβαρότητας της υπόθεσης ζήτησε να συγκληθεί άμεσα η Ολομέλεια του Εφετείου Λάρισας, προκειμένου να ανατεθεί σε εφέτη- ανακριτή η έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη.

Η έρευνα, θα κινηθεί προς κάθε κατεύθυνση για την αναζήτηση ποινικών ευθυνών, εκτός από εκείνες του σταθμάρχη, σε υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ, επιθεωρητή κυκλοφορίας και άλλους, που θα ελεγχθούν για το πως ένας σταθμάρχης με μηδενική σχεδόν εμπειρία βρέθηκε στο νευραλγικό πόστο της Λάρισας και μάλιστα το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας, όταν η κίνηση των τρένων ήταν αυξημένη.

Άλλωστε, ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που δημιουργήθηκαν από την πρώτη στιγμή και πλέον, μετά από τα όσα υποστήριξε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που πλέον είναι σε αργία, είναι εντονότερο αφορά στο «Γιατί ήταν μόνος του στη βάρδια ένας άπειρος σταθμάρχης;». Με βάση τα όσα έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής στον σταθμό της Λάρισας, όταν πέρασε η αμαξοστοιχία Intercity 62 έπρεπε να υπάρχει και δεύτερος σταθμάρχης, που ωστόσο -σύμφωνα με την ΕΡΤ- φαίνεται πως έφυγε μισή ώρα νωρίτερα.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA