Μενού
treno-tempi
Δυστύχημα στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Ο Τάκης Θεοδωρικάκος μίλησε για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και κατακεραύνωσε τόσο τους υπεύθυνους, όσο και τις κυβερνητικές πρακτικές στο πέρασμα των χρόνων, που... έκρυβαν κάτω από το χαλάκι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει εδώ και δεκαετίες η γραμμή-καρμανιόλα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η μοναδική της χώρας μας... «Η προσωπική ευθύνη δεν αντικαθίσταται από κανέναν. Δεν μπορεί κάποιος να έχει αναλάβει συγκεκριμένο έργο και να λείπει από τη δουλειά του», τόνισε ο κ. Θεοδωρικάκος μιλώντας στον ΣΚΑΪ και υποσχέθηκε απόλυτη διαφάνεια κι απόδοση ευθυνών προς πάσα κατεύθυνση.

«Εχει γίνει ένα τραγικό δυστύχημα που έχει προκαλέσει πόνο και οδύνη σε ολόκληρη τη χώρα. Είναι απαίτηση όλων να αποδοθούν πλήρως οι ευθύνες. Και αυτή τη φορά, το βλέπει ο ελληνικός λαός, γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Είναι απόλυτη δέσμευση και το οφείλουμε να μάθει η κοινωνία τι ακριβώς συνέβη και σε ποιους ανήκουν οι ευθύνες. Οι ευθύνες να αποδοθούν και να δοθούν οι ποινές που πρέπει σε αυτούς που έχουν προκαλέσει αυτό τον πόνο. Είναι δέσμευση της κυβέρνησης, είναι δέσμευση της Δικαιοσύνης και γίνεται πράξη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ΥΠΡΟΠΟ. 

Αναφερόμενος στις συνομιλίες της ντροπής που είδαν το φως της δημοσιότητας, που παρουσιάζουν ένα μπάχαλο, μια εικόνα διαλυμένου οργανισμού με ακατάλληλους ανθρώπους σε νευραλγικά πόστα, ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε ότι «η προσωπική ευθύνη δεν αντικαθίσταται από κανέναν. Δεν μπορεί κάποιος να έχει αναλάβει συγκεκριμένο έργο και να λείπει από τη δουλειά του. Είναι απαράδεκτα και πρωτοφανή πράγματα. Πρέπει να ελεγχθούν τα πάντα. Εχουμε πρωτοφανείς αμέλειες και αδυναμίες. Δεν είναι αυτός ο κανόνας του ελληνικού κράτους». 

«Η Δικαιοσύνη διεξάγει έρευνα με ταχύτατο ρυθμό και θα φέρει αποτελέσματα. Η Ελληνική Αστυνομία, σε ό,τι της έχει ζητηθεί για να συνδράμει σε αυτή την έρευνα, το υλοποιεί με απόλυτη και αποτελεσματική ταχύτητα προκειμένου να έρθουν όλα στο φως», πρόσθεσε. Σημείωσε, επίσης, «όποιοι έχουν κάνει αυτές τις πράξεις, θα πάρουν το δρόμο της Δικαιοσύνης και θα υποστούν τις συνέπειες. Αυτή η τραγωδία μπορεί να αντιμετωπιστεί με δύο βασικές κατευθύνσεις, οι οποίες υλοποιούνται: Να μάθουμε την αλήθεια και να αποδοθούν οι ευθύνες παντού».

Δύο υψηλά ιστάμενοι του ΟΣΕ στο κάδρο

Την ίδια στιγμή, οι εφέτες ειδικοί ανακριτές στην υπόθεση, αναμένεται να καλέσουν δύο νέα πρόσωπα, που φέρονται να είχαν εγκρίνει το πρόγραμμα βαρδιών και να φέρουν την ευθύνη για την τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη. Συγκεκριμένα, πρόκειται για δύο ανώτατα υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ, ιεραρχικά ανώτερα από τον επιθεωρητή Δημήτρη Νικολάου. Σύμφωνα, μάλιστα, με πηγή του ΟΣΕ που μίλησε στον ΣΚΑΪ, ο επιθεωρητής κάνει την πρόταση για τις βάρδιες, με το σχετικό έγγραφο να στέλνεται στη συνέχεια στους ανώτερους, οι οποίοι βάζουν συνήθως την υπογραφή τους χωρίς να κοιτούν καν τι υπογράφουν...

«Οι κανονισμοί του ΟΣΕ είναι λάσκα» ανέφερε στον τηλεοπτικό σταθμό η ίδια πηγή, τονίζοντας ότι κανείς δεν φοβόταν ότι θα περάσει από πειθαρχικό και ότι θα χρειαστεί λογοδοτήσει. Εξάλλου, όπως προκύπτει από νέα ντοκουμέντα που έχουν έρθει «στο φως» από το βιβλίο παράδοσηςπαραλαβής στο σταθμαρχείο, τα ωράρια τηρούνταν μόνο στα χαρτιά... Στα νέα ντοκουμέντα του Star φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι σταθμάρχες δεν τηρούσαν το ωράριο που είχε καθοριστεί από το μηναίο πρόγραμμα. Μάλιστα, στις 27 Φεβρουαρίου, δηλαδή μόλις μία ημέρα πριν τη φονική σύγκρουση, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης που είναι νυχτερινός παραδίδει στον Π.Κ. ξεχνώντας να γράψει την ώρα.

Παράλληλα, την ίδια κιόλας ημέρα, το ζευγάρι των πρωινών σταθμαρχών παραδίδει στους δύο απογευματινούς. Ομως, ενώ έπρεπε να σχολάσουν βάσει προγράμματος στις 15:00, εκείνοι παραδίδουν μία ώρα νωρίτερα, δηλαδή στις 14:00. Την ίδια ώρα, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης μπαίνει ξανά βάρδια νύχτα και ενώ έπρεπε να παραδώσει στις 07:00 το πρωί, παραδίδει μία ώρα νωρίτερα. Το μπάχαλο με τις βάρδιες συνεχίζεται και μετά τη σύγκρουση, όταν κάποιος διορθώνει με μπλάνκο την παράδοση-παραλαβή.

Οι αποκαλυπτικοί διάλογοι

Οι διάλογοι από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες, αποδεικνύουν ότι την ώρα που οι επιβάτες της φονικής αμαξοστοιχίας Intercity 62 είχαν αφήσει την τελευταία τους πνοή, ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν έχει πάρει χαμπάρι αρκετή ώρα μετά τι ακριβώς έχει συμβεί ή το έχει καταλάβει κι αδυνατεί να το «καταπιεί»... Οταν ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης ενημερώθηκε μέσω τηλεφώνου από την Πυροσβεστική αλλά και στη συνομιλία που είχε με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ Αθήνας, άρχισε τα «αμάν»... Οπως προκύπτει από τις συνομιλίες, όταν συνειδητοποιεί τι έχει γίνει, πασχίζει μάταια να επικοινωνήσει με τους νεκρούς μηχανοδηγούς, ενώ μιλώντας με άλλους σταθμάρχες, είναι εμφανής ο πανικός του.

Η πρώτη απόπειρα επικοινωνίας, γίνεται στις 23.27, περίπου 6 λεπτά μετά το δυστύχημα. Ο σταθμάρχης προσπαθεί μάταια να επικοινωνήσει με το Intercity 62.

Σταθμάρχης Λάρισας: Το 62 ακούει;

Ωστόσο, δεν παίρνει απάντηση γιατί έχει προηγηθεί το δυστύχημα κι ακολούθως καλεί την συνάδελφό του στους Νέους Πόρους, Ελένη Ζ.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ελένη για φώναξε λίγο το 63503 (εμπορικό τρένο με το οποίο συγκρούστηκε το Intercity).

Ελένη Ζ: Το 63503; Το 63503 ακούει τους Νέους Πόρους; Τίποτα.

Σταθμάρχης Λάρισας: Πω, πω, κάτι έχει γίνει τώρα και δεν μου αρέσει αυτό.

Ελένη Ζ: Βασίλη, ξέρεις τους μηχανοδηγούς.

Σταθμάρχης Λάρισας: Όχι, δεν ξέρω!

Ελένη Ζ: Πάρε λίγο τον Επιβατικό Θεσσαλονίκης να μάθουμε για την 63503 τουλάχιστον.

Σταθμάρχης Λάρισας: Μήπως τους ξέρει ο Δ.Χ.;

Ελένη Ζ: Μίλησα και μου είπε: Τι συμβαίνει, γιατί δεν έχει ρεύμα. Και μου το έκλεισε μετά.

Σταθμάρχης Λάρισας: Γιατί κι εδώ πέρα δεν έχει ρεύμα το προάστιο.

Ελένη Ζ: Ω ρε πού***! Δεν είναι καλό αυτό.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, το ξέρω, ναι.

Η κλήση της Πυροσβεστικής στον σταθμάρχη Λάρισας

Από την Πυροσβεστική, καλούν τον σταθμάρχη Λάρισας για να τον ενημερώσουν για το δυστύχημα το οποίο στην αρχή, θεωρήθηκε εκτροχιασμός. Ο σταθμάρχης απαντάει με το χαρακτηριστικό «αμάν» που έχουμε ακούσει εκατοντάδες φορές τις τελευταίες μέρες και θα μας στοιχειώνει για καιρό...

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι.

Πυροσβεστική: Ναι, γεια σας. Το γνωρίζετε; Έχουμε εκτροχιασμό τρένου κοντά στο μνημείο του ΠΑΟΚ.

Σταθμάρχης Λάρισας: Αμάν!

Πυροσβεστική: Ναι. Πρέπει να κλείσετε ρεύματα, οτιδήποτε, δεν ξέρω κι εσείς τι πρέπει να κάνετε, στέλνω δυνάμεις εγώ.

Σταθμάρχης Λάρισας: Έχει εκτροχιασμό τρένου εκεί;

Πυροσβεστική: Ναι.

Σταθμάρχης Λάρισας: Καλώς.

Πυροσβεστική: Είναι στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και προς τη θάλασσα και λίγο, δείτε λίγο, δείτε τα δρομολόγια λίγο, εντάξει;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, ναι έγινε. Εντάξει.

Η δεύτερη συνομιλία με την σταθμάρχη Νέων Πόρων

Ο σταθμάρχης Λάρισας επικοινωνεί ξανά με την συνάδελφό του στους Νέους Πόρους, Ελένη Ζ. και της ζητά να προσπαθήσει κι εκείνη να μιλήσει με τους μηχανοδηγούς του μοιραίου τρένου.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ελένη, φώναξε λίγο το 62.

Ελένη Ζ: 62 ακούει τους Νέους Πόρους; … Δεν είναι καλό αυτό να ξέρεις.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ξέρω ναι. Γιατί με πήρε ο ρυθμιστής έλξης ότι κάτι πρόβλημα έχει εκεί και λέει ότι κάποιος πήρε, έχει εκτροχιασμένο…

Ελένη Ζ: Με παίρνει ο ρυθμιστής, κλείσε λίγο Βασίλη.

Σταθμάρχης Λάρισας: …ότι έχει τρένο εκτροχιασμένο και πήρε φωτιά.

Ελένη Ζ: Ωχ Παναγία μου! Περίμενε…

Σταθμάρχης Λάρισας: Κλείσε, κλείσε. Άντε, πάρε.

Η συνομιλία με την Αστυνομία - «Τι να σας πω, δεν ξέρω...»

Αστυνομία: Ναι, από το 100. Με ακούτε;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι. Σας ακούω.

Αστυνομία: Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;

Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω. Ό,τι και να σας πω δεν ξέρω. Τώρα με πήρε η Πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω κι ένα που κατέβαινε. Τώρα ποιο από τα δύο δεν ξέρω κι εγώ τίποτα. Ούτε με ενημέρωσαν.

Αστυνομία: Δεν ξέρετε τι είναι;

Σταθμάρχης Λάρισας: Γιατί τους φωνάζουμε στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για να δούμε τι γίνεται.

Αστυνομία: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο δηλαδή;

Σταθμάρχης Λάρισας: Λογικά δεν... Λογικά όχι.

Αστυνομία: Καλώς. Μόλις έχετε μια εικόνα πάρτε μας ένα τηλέφωνο.

Η συνομιλία με την Αθήνα

Ο σταθμάρχης Λάρισας επικοινώνησε και με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα, ο οποίος τον ρωτούσε επανειλημμένα αν έδιωξε το τρένο από την άνοδο ή την κάθοδο, με τον πελαγωμένο σταθμάρχη να επαναλαμβάνει συνεχώς αφού έχει καταλάβει την εγκληματική του γκάφα, «δεν ξέρω ό,τι και να σας πω...»

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Βασίλη το 62 από πού το έδιωξες;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ε;

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Το 62 από πού το έδιωξες

Σταθμάρχης Λάρισας: Από τη γραμμή κα… ανόδου, κανονικά.

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Γιατί λένε ότι έχει γίνει εμπορικό με τέτοιο, ότι έχει γίνει σύγκρουση.

Σταθμάρχης Λάρισας: Αμάν!

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Πότε έγινε αυτό;

Σταθμάρχης Λάρισας: Καλώς, δεν ξέρω. Ό,τι και να σας πω...

Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Άνοδο δεν έστειλες ρε;

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA