Μενού
tempi-treno
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Εβδομάδα δικαστικών εξελίξεων είναι η συγκεκριμένη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπου και μετά και τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα καταθέτει ένας από τους συμβασιούχους σταθμάρχες Λάρισας, ο οποίος εκτελούσε εκείνο το μοιραίο βράδυ την απογευματινή βάρδια και παρόλο που ήταν υποχρεωμένος να κάτσει παραπάνω, έφυγε από το πόστο του και άφησε μόνο του τον 59χρονο σταθμάρχη. Εκτός, όμως, από τον συγκεκριμένο σταθμάρχη για κατάθεση κλήθηκαν από τον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή, Σωτήρη Μπακαΐμη, άλλοι δύο συμβασιούχοι σταθμάρχες Λάρισας.

Η κλήση τους για κατάθεση που γίνεται σήμερα, Δευτέρα, γίνεται κατόπιν αιτήματος του πρώτου αλλά και για την υπεράσπιση του σταθμάρχη που εκτελούσε την απογευματινή βάρδια στο σταθμό της Λάρισας. Ο δικαστικός λειτουργός θέλει να έχει την πλήρη εικόνα για την οργάνωση των βαρδιών και για αυτό κάλεσε σε κατάθεση τους δύο σταθμάρχες - μια κοπέλα και άλλον έναν συμβασιούχο - οι μαρτυρίες των οποιών αναμένεται να ρίξουν περισσότερο φως στον τρόπο λειτουργίας του σταθμού της Λάρισας, όπου πέρασε από εκεί το μοιραίο επιβατικό τρένο.

Τι θα υποστηρίξει ο συμβασιούχος σταθμάρχης

Ο σταθμάρχης σύμφωνα με πληροφορίες θα υποστηρίξει ότι είχε έναν επικουρικό ρόλο, δηλαδή, έπαιρνε και δεχόταν πάντα εντολές από τον εμπειρότερο σταθμάρχη. Θα πει πως δεν άγγιξε ποτέ τον πίνακα ελέγχου στον σταθμό της Λάρισας και θα υποστηρίξει πως η μόνη φορά που ήταν μόνος του ο σταθμάρχης ήταν στον σταθμό του Βόλου και όχι στην Λάρισα.

Ενα θολό σημείο φαίνεται πως είναι ότι θα υποστηρίξει σχετικά με την βάρδιά του, για το εάν ο επιμελητής τον έβαζε βάρδια 2-11, και επειδή ήταν συμβασιούχος και δεν πληρωνόταν τις υπερωρίες αλλά και για να προλάβει το τελευταίο δρομολόγιο του τρένου για Βόλο, όπου και κατοικεί, εάν έφευγε πάντα νωρίτερα, και σε συνεννόηση με τους υπολοίπους.

Την Τρίτη θα απολογηθεί στον ανακριτή ο εμπειρότερος σταθμάρχης, αυτός που έπρεπε να είναι μέχρι τις 11 η ώρα στο πόστο του και έφυγε στις 22.10. Ο σταθμάρχης θα κληθεί να δώσει πολλές απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα μεταξύ αυτών και για τις βάρδιες που σβήστηκαν με μπλάνκο, και άλλαξαν στοιχεία. Εκείνος αναμένεται να υποστηρίξει ότι το δυστύχημα έγινε στις 23.05 και εκείνος 23.00 έπρεπε να έχει φύγει.

Αναφορικά με το γιατί ο συμβασιούχος σταθμάρχης άλλαξε τις ώρες με μπλάνκο και δεν έβαλε για παράδειγμα ότι έφυγε στις 23.00 για να είναι κατοχυρωμένος και να μην έχει κάποιο πρόβλημα, το έκανε για τον λόγο ότι εάν έβαζε μέχρι τις 23.00 θα ήταν και αυτός συνυπεύθυνος για το τρένο ότι μπήκε στην λάθος γραμμή. Συνεπώς θα έπρεπε και με τα κλειδιά, που είχαν παραμείνει στην λάθος θέση, ο ανακριτής θα καλούσε και τον συγκεκριμένο σταθμάρχη και θα τον ρωτούσε για την ευθύνη και ποιος δεν γύρισε τα κλειδιά.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.