Όταν ολοκληρωθεί το 2027, ο νέος διεθνής αερολιμένας στο Καστέλλι Κρήτης θα είναι ο δεύτερος σε επισκεψιμότητα στην Ελλάδα (μετά το Ελευθέριος Βενιζέλος), με δυνατότητα διαχείρισης έως και 18 εκατ. επισκεπτών ετησίως. Η πορεία των εργασιών έχει ξεπεράσει το 40%, όμως το έργο είναι αντιμέτωπο με «αρκετές και σημαντικές προκλήσεις», όπως δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
«Προκλήσεις με λόφους, με τοποθέτηση ραντάρ και με αρχαιολογικά ευρήματα. Προκλήσεις με ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ, για συνδέσεις των δικτύων. Ζητήματα που απορρέουν από την απόφαση που έλαβε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πριν από μερικά χρόνια να αυξηθεί το μέγεθος του αεροδρομίου, κατά αρκετές χιλιάδες τ.μ. Και έχουμε και την πρόκληση που αφορά την σήραγγα για την πρόσβαση στο αεροδρόμιο, που πιθανότατα θα κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Πρέπει να κοιτάμε την αλήθεια κατάματα και να είμαστε ρεαλιστές», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας μιλώντας στο TV Creta.
Και στη νέα επίσκεψη στην Κρήτη, όπου συνόδευσε τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έγινε δέκτης του αιτήματος από τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης για την κατασκευή του τούνελ που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ. Το σχετικό κόστος υπολογίζεται σε 120 εκατ. ευρώ, με την κυβέρνηση να αναζητά το σχετικό κονδύλι.
Σύμφωνα με παλαιότερη ενημέρωση από τον εκπρόσωπο της Κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR που κατασκευάζει το έργο, το αεροπλάνο για την πρώτη εμπορική πτήση αναμένεται να προσγειωθεί το Φεβρουάριο του 2027, ενώ από το καλοκαίρι του 2026 θα αρχίσουν οι δοκιμαστικές πτήσεις.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.