Μενού

Ποιος είναι ο viral chef του TikTok που μαγειρεύει ακούγοντας ελληνική ραπ

g.cooks
  • Α-
  • Α+

Εκείνη η στιγμή που θα σε κάνει να αφήσεις ένα βίντεο να παίξει λίγα δευτερόλεπτα παραπάνω, ανάμεσα στον καταιγισμό της πληροφορίας που υπάρχει διάχυτη στα social media, μπορεί να είναι καθοριστική, καθώς κάτι θα υπάρχει σε αυτό, το οποίο θα είναι κάπως διαφορετικό, μη αναμενόμενο ή έξω από τις νόρμες που μέχρι τώρα έχεις συνηθίσει. Τα βίντεο που δείχνουν συνταγές υγιεινές, viral, high-protein μπορεί να είναι εκατομμύρια, από κάθε influencer, youtuber ή γυμναστηριακό που μπορεί να μην ξέρει ούτε τα βασικά περί μαγειρικής.

Όμως, όταν εμφανίστηκε στο feed μου ένα βιντεάκι του Γιώργου να φτιάχνει cinnamon roll, ακούγοντας τη “Σελήνη”, ένα από τα αγαπημένα μου κομμάτια των Λόγος Τιμής, ήξερα πως αυτό συγκαταλέγεται στην κατηγορία των προφίλ που έχουν σίγουρα παραπάνω ενδιαφέρον. Και άρχισα να κοιτάζω ένα-ένα τα βίντεο με φαγητά από πολλές διαφορετικές ethnic κουζίνες, τα οποία μπορεί να φτιάξει κάποιος στο σπίτι του, αλλά με στήσιμο, γεύσεις και υφές που μοιάζουν με εκείνες ενός καλού εστιατορίου. Και όλα αυτά, ακούγοντας ελληνική ραπ. Ο g.cooks aka Γιώργος Κατσανεβάκης, είναι 32 ετών και εργάζεται ως μάγειρας.

@g.cooks_

Greek Souvlaki 🤤💦 #cookingservice #cooking #privatechef #food #tiktokfood #souvlaki #greekfood #pita #fyp #foryoupage #rapfood #bloodyhawk

♬ πρωτότυπος ήχος - g.cooks_

Ξεκίνησε να ασχολείται με τη μαγειρική ερασιτεχνικά από την εφηβεία του, και επαγγελματικά από το 2012. «Λάτρευα ανέκαθεν το φαγητό -ευχαριστώ τις γιαγιάδες και τον πατέρα μου- και όταν τελικά το 2011 πέρασα σε μία σχολή πληροφορικής στην επαρχία και κλήθηκα να μαγειρεύω σχεδόν καθημερινά μόνος μου, κατάλαβα ότι θέλω να το κάνω ως επάγγελμα. Παράτησα τη σχολή εκείνη σχεδόν αμέσως και πήγα σε ένα ΙΕΚ μαγειρικής. Shout-out στον σεφ μου στη σχολή, τον κ. Αποστόλου, που μου έμαθε πρώτα να είμαι άνθρωπος και μετά καλός μάγειρας», λέει ο Γιώργος μιλώντας στο Reader.

Αν και εργάζεται χρόνια σε επαγγελματικές κουζίνες με πολλές απαιτήσεις, η δύναμη των social media, τον ώθησε να ξεκινήσει να ανεβάζει βιντεάκια στο TikTok για να προμοτάρει περισσότερο τη δουλειά του. «Δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να αρνηθούμε ότι σήμερα η διαφήμιση γίνεται κατά βάση μέσω των social media, ειδικά σε ηλικίες όπως αυτές που θέλω να απευθυνθώ. Προσπαθώντας λοιπόν να χτίσω ένα personal brand το οποίο αφορά το Private Cooking, κάπως ήταν μονόδρομος η προώθηση αυτού να γίνει μέσω των social».

Πολλά από τα βιντεάκια του έχουν πολλές χιλιάδες, ακόμα και εκατομμύρια views -αφού το τρίπτυχο καλό φαγητό, επαγγελματικό μοντάζ και ξεχωριστή μουσική, είναι σίγουρα επιτυχημένο. «Πολλά από τα βίντεό μας έχουν γίνει viral είναι η αλήθεια, αλλά νομίζω ότι την κορυφή την κατέχει η Carbonara στο TikTok και η Feta Pasta στο Instagram». 

@g.cooks_

Carbonara 🤤 #cookingservices #food #foodporn #tiktokfood #carbonara #guanciale #fyp #foryoupage #rapfood #danigambino

♬ πρωτότυπος ήχος - g.cooks_

Αυτό που τον κάνει σίγουρα να ξεχωρίζει, είναι ότι δημιουργεί ακούγοντας ελληνικό ραπ, και όλα τα βίντεο έχουν αυτό το μουσικό χαλί. «Ακούω ελληνικό ραπ όλη μέρα, κάθε μέρα, όσο περισσότερο μπορώ. Εκφράζομαι μέσα από αυτό το είδος μουσικής, σκέφτομαι καλύτερα, παίρνω δύναμη και ηρεμώ. Η καλή μουσική είναι τέχνη και σίγουρα εμπνέει και βοηθάει στο να σκέφτεσαι πιο καθαρά και να κάνεις νέα πράγματα», λέει.

Η αγαπημένη του κουζίνα είναι από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, αλλά αγαπά οτιδήποτε είναι καλομαγειρεμένο με καλή πρώτη ύλη. «Νομίζω μπορώ να πεθάνω τρώγοντας sushi και ceviche. Επίσης, λατρεύω τη ναπολιτάνικη pizza, το παγωτό μηχανής και τα γεμιστά. Και εννοείται τον καφέ – σκέτο καφέ. Άντε βγάλε άκρη...», λέει περιπαικτικά.

Κι ενώ το TikTok είναι μια πλατφόρμα που χαρακτηρίζεται από μεγάλες δόσεις ανθρωποφαγίας, αρνητικότητας και σχολίων μίσους, το δικό του προφίλ έχει καταφέρει να βγει αλώβητο. «Προσωπικά δεν είχα κανένα θέμα, με εξαίρεση το βίντεο με το ελληνικό σουβλάκι όπου λογομαχεί βόρεια με νότια Ελλάδα για το αν λέγεται σουβλάκι, πιτόγυρο ή σάντουιτς, το οποίο το αντιμετώπισα κατά βάση με σατιρικό τρόπο και εξηγούσα ότι η ουσία του φαγητού είναι αυτό που φτιάχνουμε και τρώμε να είναι νόστιμο, όχι η ονομασία του».

«Νομίζω ότι στον κόσμο αρέσει πολύ αυτό που κάνουμε και εννοείται θα προσπαθήσουμε για ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα. Γενικά, το αν τα social media θα λειτουργήσουν αρνητικά ή θετικά, το καθορίζει κυρίως εκείνος που δημιουργεί το περιεχόμενο».

@g.cooks_

Aeginas (Dubai) Chocolate 🍫 #cookingservice #cooking #privatechef #food #tiktokfood #aeginaschocolate #dubaichocolate #chocolate #pistachio #praline #fyp #foryoupage #rapfood #buzzcapitano

♬ πρωτότυπος ήχος - g.cooks_

Τα μεγαλύτερα στερεότυπα σε σχέση με τους σεφ «είναι σίγουρα ότι έχουμε πολλά τατουάζ, αλλά πλέον νομίζω υπάρχει πολύς κόσμος που έχει τατουάζ χωρίς να ασχολείται με τη μαγειρική. Επίσης υπάρχει μία φήμη ότι δε μαγειρεύουμε σπίτι μας. Αυτό εν μέρει ισχύει, αλλά σίγουρα δεν είναι κανόνας», εξηγεί.

Όπως ξεκαθαρίζει, δεν ισχύει ότι για να γίνει κάποιος σεφ θα πρέπει να έχει τελειώσει σχολή μαγειρικής. «Είναι σίγουρα μύθος. Μία καλή σχολή προφανώς θα βοηθούσε, όμως, έχω δει μέσα σε αυτά τα χρόνια, παιδιά που έχουν βγει από τρομερές σχολές, ακόμα και του εξωτερικού, να μη τα βγάζουν πέρα».

«Αντίστοιχα, υπάρχουν άλλοι που απλά το αγαπούσαν, οι οποίοι μπήκαν σε μία κουζίνα και σιγά-σιγά, με πολλή δουλειά, διάβασμα και ψάξιμο, κατάφεραν να φτάσουν ψηλά. Πρώτα απ' όλα θεωρώ ότι κάθε σεφ πρέπει να σέβεται τους συνεργάτες του, έπειτα να σέβεται τα υλικά χωρίς να τα χαραμίζει και να κάνει ποιοτικό και νόστιμο φαγητό. Από 'κει και πέρα, όλοι βρίσκουν τον δρόμο τους όσον αφορά το προσωπικό τους στυλ».

Η πίεση χρόνου, η απαιτητικότητα του σεφ, οι πελάτες αλλά και η σεζόν, είναι σίγουρα μερικές από τις μεγαλύτερες δυσκολίες του επαγγέλματος. Όμως, όπως λέει ο Γιώργος, «αν θες να είσαι καλός σε αυτό που κάνεις, πρέπει να βγάζεις καλό φαγητό, σε σωστό χρόνο, με σωστή αναλογία ποσότητας - τιμής. Σίγουρα όλα αυτά μαζί δεν είναι και το πιο εύκολο να συμβούν, αν όμως υπάρχει θέληση δεν είναι και ακατόρθωτο».

H εικόνα που έχουμε από τις επαγγελματικές κουζίνες -είτε από ριάλιτι, είτε από ταινίες- μοιάζει αρκετά με την πραγματικότητα, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο, οι busy κουζίνες, εκ των πραγμάτων, είναι ένας χώρος με πολύ έντονους ρυθμούς. «Ωστόσο, αυτό δεν είναι συνώνυμο του χάους. Χάος έχουν οι ανοργάνωτες κουζίνες, ακόμη και σε μαγαζιά με λίγη δουλειά μπορείς να συναντήσεις τέτοιες».

Ενώ στερεοτυπικά υπάρχει μια αντίληψη που λέει ότι οι «γυναίκες είναι στην κουζίνα», οι επαγγελματικές κουζίνες εξακολουθούν να είναι κατά βάση ανδροκρατούμενες. «Σε πληροφορώ ότι έχω συναντήσει γυναίκες σε κουζίνες που είναι πάρα πολύ αξιόλογες, περισσότερο από πολλούς άντρες. Δεν ξέρω όμως ποιος είναι ο λόγος που συμβαίνει αυτό, αν και τα τελευταία χρόνια τείνει να αλλάξει. Ίσως οι προτεραιότητες; Ίσως ο σεξισμός; Λίγο απ’ όλα; Μακάρι να αλλάξει, γιατί πιστεύω ότι υπάρχουν εξίσου καλοί επαγγελματίες και στα δύο φύλα», επισημαίνει.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.