Πλανήτης Ερμής
Πλανήτης Ερμής | Shutterstock

Η εξωγήινοι «φίλοι» μας μπορεί να βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ, αφού επιστήμονες άρχισαν να πιστεύουν ότι ο βόρειος πόλος του πλανήτη Ερμή μπορεί να προσφέρει τις κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη κάποιων «ακραίων» οργανισμών.

Όπως αναφέρει η Daily Mail, νέα μελέτη από το Ινστιτούτο Πλανητικών Ερευνών ισχυρίζεται πως μορφές ζωής θα μπορούσαν να ευδοκιμήσουν μέσα σε παγωμένα αποθέματα αλατιού που εντοπίζονται κάτω από την επιφάνεια του καυτού πλανήτη.

Η επιφάνεια του Ερμή

Οι συντάκτες της έρευνας βασίζουν κατά μέρος τις εικασίες τους σε παρόμοια φαινόμενα που παρατηρούνται στη Γη. «Αυτή η θεωρία μας οδηγεί να αναλογιστούμε την πιθανότητα ύπαρξης υπόγειων περιοχών στον Ερμή που μπορεί να είναι πιο φιλόξενες από τη σκληρή επιφάνειά του», δήλωσε στην εφημερίδα ο Δρ. Αλέξις Ροντρίγκεζ, επικεφαλής της έρευνας.

Για τη συλλογή των σχετικών δεδομένων, χρησιμοποίησαν εικόνες από τον δορυφόρο Messenger της NASA, εξετάζοντας τη γεωλογία του βόρειου πόλου του Ερμή. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι παγετώνες μπορεί να βρίσκονται «παγιδευμένοι» κάτω από τους κρατήρες Raditladi και Eminescu του πλανήτη.

Ο πλανήτης Ερμής
Ο πλανήτης Ερμής | Shutterstock

Δεν πρόκειται όμως για του συνηθισμένους σε εμάς παγετώνες από νερό. Αυτοί οι σχηματισμοί αποτελούνται από τηγμένα άλατα που παγιδεύουν αντιδραστικές ενώσεις όπως νερό, άζωτο και διοξείδιο του άνθρακα. Κάθε φορά που ένας μετεωρίτης πλήττει την επιφάνεια του πλανήτη, η σύγκρουση δημιουργεί κενά στη στέρεη επιφάνεια από πέτρωμα βασάλτη, επιτρέποντας σε αυτές τις πτητικές ουσίες να δραπετεύσουν μαζί με το αλάτι και να σχηματίζουν παγετώνες.

Κάθε φορά που συμβαίνει αυτό, οι ενώσεις αυτές εξατμίζονται μέσα σε μερικές ώρες, εκτός από το αλάτι, αφήνοντας πίσω τους ίχνη των υπόγειων αποθεμάτων, μέσω των οποίων τα εντόπισαν οι επιστήμονες.

Η πιθανότητα ύπαρξης ζωής

Με τα δεδομένα να καταδεικνύουν την ύπαρξη απέραντων «τραπεζών» αλατιού κάτω από την επιφάνεια, οι ερευνητές πιστεύουν πως θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως «σπίτι» για μικροοργανισμούς που ευδοκιμούν σε ακραίες συνθήκες.

Ο Δρ. Ροντρίγκεζ επεσήμανε πως «παρόμοιοι βιότοποι εντοπίζονται και στη Γη. Συγκεκριμένες ενώσεις αλάτων στη Γη δημιουργούν βιώσιμους οικότοπους σε πολύ αφιλόξενα περιβάλλοντα όπως η έρημος Ατακάμα στη Χιλή».

Έρημος Ατακάμα
Έρημος Ατακάμα | Shutterstock

«Αυτή η πρωτοποριακή ανακάλυψη των παγετώνων του Ερμή επεκτείνει την κατανόησή μας για τις περιβαλλοντικές παραμέτρους που θα μπορούσαν να επιτρέψουν την ανάπτυξη ζωής», κατέληξε ο ειδικός.