ΔΙάστημα
Shutterstock

Η Γη έλαβε ένα μήνυμα από το διάστημα, 10 εκατομμύρια μίλια μακριά, σε 50 δευτερόλεπτα και δεν ήταν από… εξωγήινους.

Η Εθνική Υπηρεσία Αεροναυπηγικής και Διαστήματος κατάφερε να εκπέμψει ένα λέιζερ από την τεράστια έκταση του διαστήματος προς στη Νότια Καλιφόρνια, καταγράφοντας ένα ιστορικό γεγονός την περασμένη εβδομάδα.

Το Deep Space Optical Communications (DSOC) της NASA εκτόξευσε το υπέρυθρο λέιζερ, κωδικοποιημένο με δεδομένα για δοκιμή, 10 εκατομμύρια μίλια μακριά από τη Γη σε περίπου 50 δευτερόλεπτα.

Το φωτόνιο ήρθε από το μη επανδρωμένο διαστημόπλοιο Psyche της NASA, το οποίο εκτοξεύτηκε τον Οκτώβριο και παράλληλα βρίσκεται σε μια μεγαλύτερη αποστολή για να εξερευνήσει έναν κομήτη γεμάτο μέταλλα μεταξύ του Άρη και του Δία στη ζώνη των αστεροειδών το 2028.

Το «πρώτο φως»

Σύμφωνα με τη New York Post, αυτό το γεγονός πρόκειται για την πιο μακρινή επίδειξη οπτικών επικοινωνιών που έγινε ποτέ και πέτυχε αυτό, το οποίο οι ειδικοί ονόμασαν στις 14 Νοεμβρίου «πρώτο φως».

Η επιτυχία του λέιζερ είναι πολύ σημαντική και βοηθάει στο να πλησιάσουμε σε βάθος τις διαστημικές εξερευνήσεις, σύμφωνα με τον Διευθυντή Τεχνολογικών Επιδείξεων της NASA, Τρούντι Κορτές.

«Η επίτευξη του πρώτου φωτός είναι ένα από τα πολλά κρίσιμα ορόσημα του DSOC για τους επόμενους μήνες, ανοίγοντας το δρόμο για επικοινωνίες υψηλότερου ρυθμού δεδομένων, ικανές να στείλουν επιστημονικές πληροφορίες, εικόνες υψηλής ευκρίνειας και ροή βίντεο για να υποστηρίξουν το επόμενο γιγάντιο άλμα της ανθρωπότητας: την αποστολή ανθρώπων στον Άρη».

Αυτό το επίτευγμα έρχεται μετά από μια σημαντική ανακάλυψη που δείχνει το ρόβερ Mars Perseverance να μετατρέπει τον αέρα του Άρη σε οξυγόνο.

Οι ερευνητές πιστεύουν επίσης ότι έχουν βρει βασικά δομικά στοιχεία για τη ζωή στον επίγειο κόσμο.

Ένα άλλο βασικό στοιχείο είναι ότι τα δεδομένα δοκιμών στάλθηκαν στη Γη και ελήφθησαν στο διάστημα μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται uplinking (ένα λέιζερ που μεταδίδεται από το εργαστήριο τηλεσκοπίου DSOC) και έπειτα κατεβαίνοντας προς το παρατηρητήριο Palomar.

Η διαδικασία αποστολής σημάτων πίσω στη Γη από τον δορυφόρο διαρκεί περίπου 20 λεπτά.

«Ήταν μια τρομερή πρόκληση και έχουμε πολύ περισσότερη δουλειά να κάνουμε, αλλά για σύντομο χρονικό διάστημα μπορέσαμε να μεταδώσουμε, να λάβουμε και να αποκωδικοποιήσουμε ορισμένα δεδομένα» δήλωσε η επικεφαλής των επιχειρήσεων DSOC, Meera Srinivasan.

Απώτερος στόχος είναι η μετάδοση δεδομένων 100 φορές μεγαλύτερα από τα εξαιρετικά εξελιγμένα συστήματα ραδιοσυχνοτήτων που χρησιμοποιούνται στη δοκιμή.

Μόλις επιτευχθεί, η NASA όχι μόνο θα είναι σε θέση να βοηθά αποστολές ανθρώπων και ρομπότ, αλλά και να στέλνει όργανα υψηλότερης ανάλυσης στο βαθύ διάστημα για μελέτη.