Ψηφιακή αναπαράσταση του δορυφόρου Εγκέλαδου
Ψηφιακή αναπαράσταση του δορυφόρου Εγκέλαδου | Shutterstock

Μία νέα αποστολή της NASA θα μπορούσε, μέσω της ανάκτησης δειγμάτων νερού από ένα παγωμένο φεγγάρι, να μας δώσει σημαντικά στοιχεία για την ύπαρξη εξωγήινης ζωής. Αρκεί μάλιστα μόνο μία σταγόνα για να ανιχνευθούν τα απαραίτητα δεδομένα.

Οι επιστήμονες ελπίζουν εδώ και καιρό ότι κάποια μορφή εξωγήινης ζωής θα μπορούσε να κρύβεται σε παγωμένα φεγγάρια του ηλιακού μας συστήματος όπως ο Εγκέλαδος, δορυφόρος του Κρόνου ή η Ευρώπη, δορυφόρος του Δία, όπως ενημερώνει η Sun.

Αυτά τα φεγγάρια μπορούν περιοδικά να εκτοξεύουν πίδακες πάγου και νερού στο διάστημα που μπορούν να συλλεχθούν από ανιχνευτικά σκάφη της Nasa.

Αποστολές για την ανακάλυψη εξωγήινων

Μελλοντικές αποστολές -συμπεριλαμβανομένου ενός σκάφους της NASA που θα εκτοξευθεί αργότερα αυτό το έτος- θα μπορούσαν να βρουν αδιάσειστα στοιχεία εξωγήινης ζωής χρησιμοποιώντας αυτήν την τεχνική.

«Για πρώτη φορά δείξαμε ότι ακόμη και ένα μικροσκοπικό κλάσμα κυτταρικού υλικού θα μπορούσε να αναγνωριστεί από ένα φασματόμετρο μάζας σε ένα διαστημόπλοιο», δήλωσε ο Fabian Klenner, από το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον στο Σιάτλ.

«Τα αποτελέσματά μάς δίνουν μεγαλύτερη σιγουριά ότι χρησιμοποιώντας τα μελλοντικά όργανα ανάλυσης, θα είμαστε σε θέση να ανιχνεύσουμε μορφές ζωής παρόμοιες με αυτές στη Γη», συνέχισε.

Χάρη στον ανιχνευτή Cassini, οι αστρονόμοι βρήκαν προηγουμένως ρωγμές κοντά στον νότιο πόλο του Εγκέλαδου, από τις οποίες διέρρεαν προς το διάστημα νέφη αερίων και πάγου. Από αυτές τις συγκεντρώσεις, οι τεχνικοί της NASA θεωρούν πως θα αρκέσει ακόμα και μία σταγόνα νερού, για την ανίχνευση εξωγήινου γενετικού υλικού, λόγω της ακρίβειας των ερευνητικών τους οργάνων.

Οι ισχυρισμοί τους βέβαια δεν είναι κενοί, αφού έχουν δοκιμάσει τα ίδια όργανα σε γήινους μικροοργανισμούς, και συγκεκριμένα σε ένα βακτήριο που ονομάζεται Sphingopyxis alaskensis, το οποίο ζει στα νερά της Αλάσκας.

«Είναι εξαιρετικά μικρά, επομένως είναι θεωρητικά ικανά να χωρέσουν σε κόκκους πάγου που εκπέμπονται από έναν ωκεάνιο κόσμο όπως ο Εγκέλαδος ή η Ευρώπη» εξήγησε ο κ. Klenner.

Με κατάλληλα όργανα, όπως το Surface Dust Analyzer στο διαστημικό ανιχνευτή Europa Clipper της NASA, μπορεί να είναι ευκολότερο από ό,τι πιστεύαμε να βρούμε ζωή, ή ίχνη της, σε παγωμένα φεγγάρια», δήλωσε ο καθηγητής Frank Postberg, του Freie Universität Berlin.