Μενού
  • Α-
  • Α+

Αν είχε κάνει ένα καλό η καραντίνα, ήταν η αποσυμφόρηση των κεντρικών οδικών αρτηριών -κυρίως της πρωτεύουσας- από τα εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα που κινούνται στους δρόμους. Από τη στιγμή που... απελευθερωθήκαμε ξανά και πιάσαμε τιμόνι η καθημερινότητά μας άλλαξε άρδην και πολλές ώρες από τις ζωές μας πάνε χαμένες στο «πήγαινε-έλα».

Εκτός του ότι είναι πασιφανές ότι η κίνηση είναι καθημερινό φαινόμενο πλέον και δεν χρειάζεται να έχει κλείσει κάποιος δρόμος από ατύχημα ή βλάβη σε κάποιο όχημα, το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει κι από μελέτη διεθνούς οργανισμού που μελετά τις συγκοινωνίες, σύμφωνα με το οποίο ο κάτοικος της Αθήνας χάνει έως και 70 ώρες από την ζωή του κολλημένος σε μποτιλιαρισμένους δρόμους! Σε όλα αυτά, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τους ρύπους, που παίζουν καταλυτικό ρόλο στην κλιματική κρίση, επηρεάζοντας τόσο τα μικροκλίματα όσο και τη γενικότερη επιβάρυνση του πλανήτη από τον ανθρώπινο παράγοντα.

Οι δρόμοι της Αθήνας πρωτίστως, και της Θεσσαλονίκης δευτερευόντως, το τελευταίο διάστημα, έγιναν απροσπέλαστοι, με τους οδηγούς να βρίσκονται καθημερινά πολλές ώρες μποτιλιαρισμένοι μέσα στα αυτοκίνητά τους.

Πλέον, η Αθήνα καταλαμβάνει την 30ή θέση στον χάρτη των πιο πολυσύχναστων πόλεων παγκοσμίως από την 35η που ήταν το 2020, ενώ ο μέσος οδηγός στο τρέχον έτος είχε 70 χαμένες ώρες μποτιλιαρισμένος, από τις 37 ώρες που είχε πέρυσι. Ο μέσος όρος ταχύτητας στο κέντρο της Αθήνας είναι 24χλμ/ώρα, όταν πέρυσι ήταν 26 χλμ/ώρα και το 2019 ήταν 19 χλμ/ώρα. Περιφερειακά του κέντρου η μέση ταχύτητα είναι 35χλμ/ώρα, δηλαδή όσο πέρυσι, ενώ το 2019 ήταν 32 χλμ/ώρα. Τέλος, μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας ο μέσος όρος ταχύτητας είναι 14 χλμ/ώρα, όταν πέρυσι ήταν 15χλμ/ώρα. Τα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων INRIX Inc, που ειδικεύεται στις μεταφορές, δείχνουν το μεγάλο πρόβλημα της ελληνικής πρωτεύουσας και όχι μόνο.

Πιο βελτιωμένη εικόνα στη Θεσσαλονίκη

Φυσικά, πρόβλημα με μποτιλιάρισμα και μεγάλη κίνηση έχει και η Θεσσαλονίκη, η οποία βιώνει σαφώς πιο βελτιωμένες καταστάσεις σε σχέση με την Αθήνα. Βρίσκεται στην 48η θέση, παγκοσμίως, στον χάρτη των πολυσύχναστων πόλεων, ενώ ο μέσος οδηγός μέσα στο 2021 είχε συνολικά 22 χαμένες ώρες.

Ο μέσος όρος ταχύτητας το 2020 στο κέντρο της πόλης ήταν 20χλμ/ώρα, ενώ το 2019 ήταν μόλις 18 χλμ/ώρα. Λίγο πιο περιφερειακά η μέση ταχύτητα ήταν 23 χλμ/ώρα το 2020, έναντι 25χλμ/ώρα που ήταν το 2019. Μέσα στον αστικό ιστό ο μέσος όρος ταχύτητας ήταν 18χλμ/ώρα το 2020, έναντι 13χλμ/ώρα που ήταν το 2019.

Η μελέτη, την οποία υπογράφει ο αναλυτής της εταιρείας INRIX Inc, Bob Pishue, επεσήμανε ότι «η κίνηση στους δρόμους είναι ένας δείκτης στενά συνδεδεμένος με την οικονομική δραστηριότητα και την ανάκαμψη. Οι έντονες διαφορές είναι το αποτέλεσμα των διαφορετικών προσεγγίσεων των κυβερνήσεων στους περιορισμούς της πανδημίας, των δομών των πόλεων, των επιχειρηματικών κέντρων στο κέντρο της πόλης και της ικανότητας των εργαζομένων να δουλεύουν από απόσταση».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA