ΚΟΙΝΩΝΙΑ
18/01/2022 17:21

Pantene: Γιατί όλοι μιλούν για τη viral διαφήμιση που σπάει τα στερεότυπα

Οι περισσότεροι χρήστες του Twitter υποδέχθηκαν θετικά τη διαφήμιση της Pantene, λέγοντας πως «πήγε την Ελλάδα 25 χρόνια μπροστά». Στο βίντεο πρωταγωνιστούν 5 queer άτομα, μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας

Newsroom
Κείμενο: Newsroom
Pantene: Γιατί όλοι μιλούν για τη viral διαφήμιση που σπάει τα στερεότυπα
Πηγή: YouTube
Ανάγνωση:

Κόντρα στα στερεότυπα η εταιρεία περιποίησης μαλλιών Pantene πραγματοποιεί μία «διαφορετική καμπάνια», υμνώντας τη διαφορετικότητα. Ο τίτλος της καμπάνιας είναι #HairHasNoGender, δηλαδή «Τα μαλλιά δεν έχουν γένος». Οι περισσότεροι χρήστες του Twitter υποδέχτηκαν θετικά τη διαφήμιση, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων πως «πήγε την Ελλάδα 25 χρόνια μπροστά», ενώ υπήρξαν και αρνητικές αντιδράσεις με... σημαιοφόρο την Αφροδίτη Λατινοπούλου, η οποία στο γνωστό της ύφος υποστήριξε πως αν στη χώρα οι πολίτες έμοιαζαν με αυτούς της διαφήμισης, οι Τούρκοι θα έφταναν στο Σύνταγμα. Ταυτόχρονα, η διαφήμιση έγειρε και προβληματισμούς σε άτομα όπως ο ακτιβιστής Ηλίας Γκιώνης που σχολίασαν ότι η εταιρεία χωρίζει τα προϊόντα της σε ανδρικά και γυναικεία τη στιγμή που «βασανίζει ζώα».

Διαβάστε ακόμη: #HairHasNoGender: 5 queer άτομα λάμπουν στη νέα καμπάνια της Pantene

Στο βίντεο της Pantene πρωταγωνιστούν 5 queer άτομα, μέλη της ελληνικής ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, που μοιράζονται τις δικές τους ιστορίες και μιλούν για την ενδυνάμωση και την ορατότητα, με τα μαλλιά τους να αποτελούν έναν ενωτικό συμβολισμό. Στο σποτ ακούγεται το τραγούδι «We are free», δηλαδή είμαστε ελεύθεροι, ενώ το σλόγκαν που το συνοδεύει είναι το «Ό,τι μαλλιά κι αν ονειρεύεσαι, είμαστε δίπλα σου». Στο σποτ προβάλλονται πέντε διαφορετικές ιστορίες καταπίεσης, που μοιράζονται πέντε άτομα, διαφορετικής ταυτότητας φύλου.

Σύμφωνα με διεθνή έρευνα που πραγματοποίησε το Pantene το 2017, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Γέιλ, τα μαλλιά παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αυτοεκτίμηση και αποτελούν σημαντική προέκταση και έκφραση της ταυτότητας του κάθε ατόμου. Ο αντίκτυπος που έχουν τα μαλλιά στην ψυχολογική και συναισθηματική ισορροπία του ατόμου είναι τόσο ισχυρός που συχνά ξεφεύγει από το πλαίσιο της εξωτερικής εικόνας. Αυτή η διαπίστωση βρίσκει ακόμα συχνότερη εφαρμογή στα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, όπου τα μαλλιά συχνά αποτελούν το πρώτο στάδιο σε ζητήματα coming out, αυτοπροσδιορισμού, φυλομετάβασης, προσωπικής ενδυνάμωσης κ.λπ.

Από την άλλη, συχνά διαπιστώνονται στην κοινωνία διακρίσεις, προκαταλήψεις, ακόμα και misgendering (λανθασμένη απόδοση διαφορετικού γένους από αυτό με το οποίο αυτοπροσδιορίζεται το άτομο) που συνδέονται με την εικόνα, ενώ τα στερεότυπα που κάνουν λόγο για «αντρικά» και «γυναικεία» μαλλιά, «αντρικά» και «γυναικεία» κουρέματα, τόσο στους επαγγελματικούς χώρους περιποίησης μαλλιών όσο και έξω από αυτούς, παραμένουν κραταιά, αναφέρει η Pantene.

«Φράντζα, κεφάλι ψηλά!» αναφωνεί στη διαφήμιση ο Δήμος, που είναι cis gay αγόρι. «Στις δουλειές πρέπει να αλλάζουν τα μυαλά και όχι τα μαλλιά» διαπιστώνει η Νικόλ, που είναι cis gay κορίτσι. «Πρώτα μάκρυνα τα μαλλιά μου και μετά είπα στους δικούς μου “αισθάνομαι, είμαι γυναίκα”» θυμάται η Καίτη, που είναι trans κορίτσι. «Δεν υπάρχουν “αντρικά” ή “γυναικεία” μαλλιά» διαπιστώνει η/το LEX, που είναι non-binary άτομο. «Ίσως κάποιοι νομίζουν ότι έτσι κρύβομαι, αλλά εγώ έτσι εκφράζομαι» εξηγεί ο Θέμης, μέσω της drag περσόνας του Holly Grace.

Αντιδράσεις για τη διαφήμιση της Pantene

Στο Twitter αρκετά ήταν τα θετικά σχόλια για τη διαφήμιση με χρήστες να υποστηρίζουν μεταξύ άλλων πως «πήγε την Ελλάδα 25 χρόνια μπροστά» και αποδεικνύει ότι «η αγάπη δεν έχει φύλο». Σε γενικές γραμμές η διαφήμιση δέχτηκε θετικές κριτικές ενώ υπάρχουν κάποιοι, όπως ο ακτιβιστής Ηλίας Γκιώνης, που υποστηρίζουν πως «αρχικά λέει ότι δεν έχει φύλλο στα προϊόντα αλλά τα ξεχωρίζει σε for men & for women» ενώ «δεν φτάνει να ξεπλύνει το αίμα των ζώων που βασανίζει».

Ωστόσο υπήρξαν και αρνητικές αντιδράσεις με κάποιους να δημιουργούν το hashtag #cancel_pantene. Μία από αυτές ήταν και η Αφροδίτη Λατινοπούλου που υποστήριξε: «Σκεφτείτε να ήταν η χώρα μας γεμάτη με πολίτες όπως οι πρωταγωνιστές της διαφήμισης της Pantene. Η Τουρκία θα είχε εισβάλει και θα έφτανε στο Σύνταγμα την ίδια ώρα που κάποιοι θα "έφτιαχναν τη φράντζα τους". Ευτυχώς όμως δεν είμαστε έτσι. Τροφή για σκέψη».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Google News
Ακολουθήστε το Reader στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.
# TAGS:
ΛΟΑΤΚΙ+ ΗΛΙΑΣ ΓΚΙΩΝΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΛΑΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ TWITTER ΜΑΛΛΙΑ
Newsroom
Κείμενο: Newsroom

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ