Μενού
gynaikes
Γυναίκες | Pixabay
  • Α-
  • Α+

Χάσε κιλά. Κάνε περιουσία. Δώσε λεφτά. Πάρε επικοινωνιολόγο, ακόμα και αν χρεωκοπήσει ο πατέρας σου. Η κλασσική συνταγή για να γίνει κάποιος είδωλο των 00's σκιαγραφείται από τις πρώτες σκηνές του «Queenmaker: The Making of an it girl», το ντοκιμαντέρ της Zackary Drucker για τις ιδρύτριες αυτού του ρεύματος, τα απότοκα του οποίου φαίνονται μέχρι σήμερα. 

Τα κοριτσίστικα είδωλα, οπλισμένα με διαφόρων ειδών «θέλγητρα», υπάρχουν από την κυριαρχία του καπιταλισμού...

Όμως η ιδιωτικότητα ήταν ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους των προνομιακών στρωμάτων και ο άγραφος κανόνας παλαιότερων εποχών όριζε πως οι ευυπόληπτες κυρίες έπρεπε να εμφανίζονται στις εφημερίδες μόνο όταν γεννιούνταν, παντρεύονταν ή πέθαιναν.

«Το αποκορύφωμα τις τοξικότητας προς τις γυναίκες»

Το ντοκιμαντέρ της διεμφυλικής Drucker περιγράφει τη στιγμή όταν μια πλειάδα τέτοιων γυναικών προσπαθούν να τραβήξουν την προσοχή της κοινής γνώμης. Κάτι που δεν είναι μια ανυψωτική και ενδυναμωτική εξέλιξη...

«Ήταν το αποκορύφωμα της τοξικότητας προς τις γυναίκες», είπε η Drucker και τόνισε πως «αυτό το ντοκιμαντέρ είναι για το μισογυνισμό». 

Η 40χρονη πλέον Drucker ζούσε στη Νέα Υόρκη και ήταν φοιτήτρια στη σχολή οπτικών τεχνών την εποχή που το ντοκιμαντέρ διαδραματίζεται.

Διάβαζε τις ταμπλόιντ εφημερίδες και πήγαινε στα κλαμπ του κέντρου όπου οι χαρακτήρες που πρωταγωνιστούν στο ντοκιμαντέρ της ήταν συνέχεια εκεί, στο VIP κομμάτι.

Έχοντας μια ιδιαίτερη σχέση με αυτούς, ήταν σχεδόν αναπόφευκτο, και μάλιστα τη βοήθησαν να συνειδητοποιήσει την πραγματική της ταυτότητα. «Συνειδητοποιούσα την ταυτότητα μου ως γυναίκα εκείνη την περίοδο», είπε. «Ξεκίνησα ορμονοθεραπεια το 2003».

Εκείνη την περίοδο, αμέσως μετά την 11η Σεπτεμβρίου, μεσουρανούσαν η Πάρις και η Νίκι Χίλτον, η Ιβάνκα Τραμπ, η Κέισι Τζόνσον, η κληρονόμος της Johnson and Johnson που πέθανε στο κρεβάτι στα 30 της το 2010.

Διάσημες για έναν λόγο: Επειδή τα έχουν όλα

Οι νεαρές αυτές γυναίκες ήταν σταρ της ριάλιτι τηλεόρασης πριν καν υπάρξει ριάλιτι τηλεόρασης, διάσημες όχι γιατί έκαναν κάτι, αλλά γιατί τα είχαν όλα: τσάντες, κοσμήματα και προσκλήσεις για τα πάντα.

Πολλες από αυτές είχαν τη βοήθεια του R Coury Hay, του επικοινωνιολόγου που φαίνεται στο ντοκιμαντέρ να αποκαλεί ο ίδιος τον εαυτό του «queenmaker». Έφτιαξε το καλούπι για την Tinsley Mortimer, μια εντυπωσιακή ξανθιά από το Νότο, που εργαζόταν κανονικά, σε έναν κοινωνικό κύκνο και τη μελλοντική πρωταγωνίστρια του ριάλιτι «The Real Housewives». 

H Mortimer παραιτήθηκε από τη δουλειά της για να την αναλάβει ο Hay. Της... δίδαξε το πώς θα μπορεί να εμφανίζεται σε 7 events μέσα σε μία βραδιά με διαφορετικά ρούχα. 

Ακόμα μία «queenmaker» ήταν η Πάρις Χίλτον που κατάλαβε πώς μπορεί να ξεσηκώσει την ίντριγκα χωρίς να πει πολλά κάτι παραπάνω από τη φράση: «αυτό είναι καυτό».

«Ήταν αφοσιωμένη στην κατασκευή μιας αφήγησης γύρω της που θα κρατούσε τους ανθρώπους στο να παρακολουθούν», λέει στην ταινία η πρώην ρεπόρτερ Lola Ogunnaike.

Ο φοιτητής που του συμπεριφέρονταν «σαν να ήμουν ο Χριστός» 

Ο Ben Widdicombe εργαζόταν ως ρεπόρτερ στο Page Six και ήταν μεταξύ των παραγωγών που αρχικά προσέγγισαν την Drucker. Αποφασίστηκε πως το αποτέλεσμα θα προέκυπτε βάσει των γυναικών που θα δέχονταν να δώσουν συνέντευξη. 

«Πολλές έχουν επιλέξει να μην είναι πλέον στο προσκήνιο», είπε η Drucker. Στο ντοκιμαντέρ εμφανίζεται η «βασίλισσα» της νυχτερινής ζωής Amy Sacco καθώς επίσης και η μπλόγκερ blogger Emily Gould. Η δεύτερη κλήθηκε να ακούσει tweets την εποχή που μεσουρανούσε στις tabloids και η έκφρασή της στην κάμερα είναι τρομοκρατημένη. 

Ένα μπλογκ που είχε εμμονή με τη Mortimer ήταν το Park Avenue Peerage, που θύμιζε περιοδικό. Ο ιδιοκτήτης του εντέλει αποκαλύφθηκε ότι ήταν ο James Kurisunkal, ένας ντροπαλός φοιτητής που ανέβαζε τις αναρτήσεις του από τον κοιτώνα του στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις.

Ένα περιοδικό της Νέας Υόρκης του πρόσφερε δουλειά ώστε να καλύπτει τη νυχτερινή ζωή της πόλης. «Μου συμπεριφέρονταν σαν να ήμουν ο Χριστός όταν μπήκα στο κτήριο», θυμάται ο μπλόγκερ.

Η δουλειά στο περιοδικό περιελάμβανε και άλλο ένα προνόμιο: μια ευκαιρία να αποκτήσει μια επαφή στη πραγματική ζωή με τη Mortimer. Οι παραγωγοί του ντοκιμαντέρ αναπαριστούν τη πρώτη τους συνάντηση, με εικόνες της εκδότριας της Vogue, Anna Wintour και του Graydon Carter, που διηύθυνε το Vanity Fair, να πλαισιώνουν το όλο σκηνικό.

«Να τη, η Tinsley Mortimer σε όλο της το μεγαλείο», ανέβαζε ο Kurisunkal. «Μια οπτασία σε Dior. Καλοκαιρινό μαύρισμα, χρυσά τακούνια, και αυτά τα μακριά ξανθά μαλλιά». 

Το κίνημα που έκανε τις queens... ντεμοντέ και ο μπλόγκερ τρανσέξουαλ 

Η αλληλεπίδραση τους σύντομα θα ξεφούσκωνε, μαζί την όλη σκηνή που ξαφνικά έγινε ντεμοντέ. Το κίνημα Occupy Wall Street τσαλαπάτησε την αποθέωση της υπερβολής που επικρατούσε.

Η Mortimer έκανε μια προσπάθεια στη ριάλιτι τηλεόραση, εμφανιζόμενη στην εκπομπή High Society που έληξε άδοξα. Ο Kurisunkal έκλεισε το μπλογκ του το 2010. «Δεν με εντυπωσιάζει πλέον αυτός ο κόσμος», ήταν η εξήγηση που έδωσε.

Ο Kurisunkal πλέον ζει ως Morgan Olivia Rose, μια γυναίκα που μοιάζει ανατριχιαστικά με τη Mortimer. Σε μαγνητοσκοπημένες συνεντεύξεις, εμφανίζεται με τα μαλλιά της λυτά, πολύ μακριές βλεφαρίδες και έντονα χείλη. Μη εξαρτώμενες η μία από την άλλη, εκείνη και η Mortimer απομακρύνθηκαν.

«Ένιωσα ότι δεν ήμουν πλέον σημαντική, και αυτό ήταν πολύ επίπονο για μένα», μοιράζεται η Rose στο ντοκιμαντέρ. «Ήταν τόσο πολύ εξαρτημένη από μένα, και μετά απλώς δεν νοιαζόταν». 

Όταν εμφανίζεται για τελευταία φορά η Mortimer στο ντοκιμαντέρ, βρισκόμαστε στο τέλος της πανδημίας και συνεχίζει να τραβάει τα βλέμματα, παίζοντας με έναν μικρό σκύλο σε μια εκδήλωση για αδέσποτα στο Σικάγο. Περιμένει μια επίσκεψη από τη Rose, της οποίας η αγάπη προς αυτήν έχει ατονήσει. «Τι κοινό έχω πλέον με αυτούς τους ανθρώπους; Απολύτως τίποτα», λέει η Rose. «Τι είμαι πλέον; Μια τρανσέξουαλ σεξεργάτρια». 

«Ήταν μεγάλη τιμή να εκτιμηθεί η διασταύρωση των εμπειριών των γυναικών και να υπάρχει και μια τρανς γυναίκα στην όλη υπόθεση», είπε η Drucker. «Κανείς δε σκέφτεται το τρανς άτομο να είναι μάρτυρας σε διάφορες καταστάσεις. Είμασταν απλώς κομπάρσοι που εξαφανίζονταν από το προσκήνιο». 

Η πανεύκολη συνταγή έχει αναβαθμιστεί στην εποχή του TikTok: γιατί να αποκτάς ψύχωση με διάσημους όταν μπορείς εσύ ο ίδιος να γίνεις;

Πηγή: Guardian

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA