Μενού
rd_tile_apologismos_600x450
  • Α-
  • Α+

Ο Ευαγγελάτος μπαίνει σε υποβρύχια και διαστημόπλοια, ο Αντρέας Μικρούτσικος αποχωρεί έξαλλος, η Καινούριου τσακώνεται με τον Μπιμπίλα, ο Βασάλος σφίγγει τα ηλιοκαμένα μπράτσα του, ο Πρετεντέρης κάνει γκριμάτσες ακούγοντας τη Ράνια Τζίμα, η Καινούριου συμφιλιώνεται με τον Μπιμπίλα, ο Μπισμπίκης χορεύει ζεϊμπέκικο, ο Καραγκούνιας προσπαθεί να πιάσει απ’ το λαιμό τον Μπάρτζη, ο Μπιμπίλας ξανά στην Καινούριου - ή μήπως στη Σκορδά; 

Η τηλεοπτική σεζόν που φτάνει στο τέλος της, αφήνει ανάμικτες αναμνήσεις, σκηνές αστείες, συγκινητικές ή τραγελαφικές. Ας θυμηθούμε κάποιες από αυτές, που τη χαρακτήρισαν...

Από τα βάθη της θάλασσας μέχρι το Διάστημα

Ο Νίκος Ευαγγελάτος είχε την τιμητική του κι έγινε επανειλημμένως viral στα social media, κυρίως λόγω των ταξιδιών του από τη Γη μέχρι τη Σελήνη…

Η εξέλιξη της τεχνολογίας του έδωσε την ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει σε κάθε είδηση: να μπει σε φυλακές και δικαστήρια, να σταθεί ανάμεσα σε φλόγες και σε τρομοκράτες, να περπατήσει στη θάλασσα και να "επιζήσει" από ναυάγια και βομβαρδισμούς, να παραστεί... αυτοπροσώπως στο Μπάκιγχαμ, αλλά και στην κηδεία του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου, να ταξιδέψει στο Διάστημα και να πατήσει πάνω σε αστεροειδή, να μπει μέσα στο μοιραίο υποβρύχιο που θέλησε να επισκεφτεί τον Τιτανικό, αλλά και στον ίδιο τον Τιτανικό (όπου πιθανόν συνάντησε τον Τζακ και τη Ρόουζ, όμως, θα μας τα διηγηθεί σε επόμενο επεισόδιο - συγγνώμη ενημερωτικό μαγκαζίνο…).

 
Οι περιπέτειές του στο σύμπαν - της ενημέρωσης; - έδωσαν έμπνευση, συζητήθηκαν και σχολιάστηκαν ποικιλοτρόπως, χωρίς να επηρεάσουν στο ελάχιστο την ταξιδιάρα ψυχή του και το μεράκι του να παρουσιάζει κάθε γεγονός σαν να βρισκόταν εκεί. Το μόνο προβληματάκι είναι ότι δεν βρισκόταν… 

Στην ουσία, με τη βοήθεια των γραφικών, ο Νίκος Ευαγγελάτος δημιουργεί μια νέα εκδοχή του γεγονότος, στην οποία ο ίδιος είναι παρών. Η αφήγηση, πάντα σε πρώτο πρόσωπο, υποδεικνύει με τη σειρά της ότι η αντικειμενικότητα δεν είναι το ζητούμενο. Η δημιουργία εντυπώσεων προφανώς προηγείται. 

evaggelatos-tafos-konstantinou
Νίκος Ευαγγελάτος | Mega

Γεγονός είναι πως το «κόλπο» έπιασε, η τηλεθέαση ανέβηκε, άρα έχουμε πολλά ταξίδια να περιμένουμε ακόμα...

Ο τραγέλαφος του infotainment

Αν κάτι είχε την τιμητική του, τη φετινή τηλεοπτική σεζόν, αυτό ήταν το λεγόμενο infotainment, στο οποίο κατά περιόδους ενέδωσαν όλες οι εκπομπές της πρωινής ζώνης, ακολουθώντας ως είθισται η μία την άλλη.

Το γεγονός ότι η επικαιρότητα ανέδειξε ειδήσεις που συγκλόνισαν, σόκαραν και μονοπώλησαν το ενδιαφέρον του κοινού είχε ως αποτέλεσμα να δούμε εκπομπές, όπως αυτή της Κατερίνας Καινούργιου να αφιερώνουν το χρόνο τους σε θέματα όπως η τραγωδία στα Τέμπη, η σοκαριστική υπόθεση της 12χρονης στον Κολωνό, οι αποκαλύψεις για την Κιβωτό του κόσμου

Πώς προσεγγίστηκαν αυτά; Ακριβώς όπως προσεγγίστηκαν και οι αποκαλύψεις - σοκ για το Survivor και για τη σχέση του Μαρίου Πρίαμου με την Ελευθερία Ελευθερίου. Με έμφαση στον κιτρινισμό, στην εκμετάλλευση του πόνου στον βωμό της τηλεθέασης και της προσωπικής προβολής, στις έξαλλες αντιπαραθέσεις, στην άκριτη ανάδειξη και καταδίκη ενόχων, σε φωνές, υστερίες και κλάματα, ανάμεσα σε παρουσιάσεις καλλυντικών, συνταγών, μαγειρικής και φαντασμαγορικών βίντεο με τα highlights του Just the two of us! 

Σε γενικές γραμμές, η Κατερίνα Καινούργιου και το πάνελ της πρωταγωνίστησαν σε όλη τη διάρκεια της σεζόν, λανσάροντας μια νέα μορφή τηλεοπτικού πάνελ, τα μέλη του οποίου τσακώνονται, φωνάζουν, κλαίνε ή και αποχωρούν. Συμφωνούν απαρεγκλίτως μόνο σε ένα πράγμα: πόσο μοναδικός, ταλαντούχος, αξεπέραστος και πάντα υπερ-τέλειος σε ό,τι κάνει είναι ο Νικόλας ο Κοκλώνης - παραγωγός τους, παρεμπιπτόντως. 

Η παρουσιάστρια τσακώθηκε επανειλημμένως με τον Μικρούτσικο, με την αρχισυντάκτρια της, με το κοντρόλ, με τον Μπιμπίλα, με δικηγόρους, με ρεπόρτερ - τον Μπιμπίλα τον είπα; Μοιράστηκε πάσης φύσεως εξομολογήσεις για τους πρώην της με το τηλεοπτικό κοινό, έβαλε τα κλάματα γιατί ήταν στις δύσκολες μέρες και σχολίασε κάθε θέμα που παρουσίαζε, θέτοντας τον εαυτό της σε ρόλο πρωταγωνιστή τύπου «εγώ αν ήμουν η Μενεγάκη…», «εγώ αν ήμουν στη θέση της Σκορδά», «εγώ αν ήμουν το κανάλι…», «εγώ αν ήμουν ο Ατζούν…» κ.ο.κ. Άντε και του χρόνου να δοκιμάσει το κόλπο με τα γραφικά του Ευαγγελάτου…

Ράνια Τζίμα: η νέα φωνή της λογικής

Η παρουσιάστρια του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του Mega, Ράνια Τζίμα, δεν χρειάστηκε γραφικά για να τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού πάνω της. Της ήταν αρκετό να αρθρώσει τη φωνή της λογικής και να επιμείνει σε αυτήν, προκαλώντας όλες τις διαφορετικές εκδοχές του σουφρώματος χειλιών στον σχολιαστή του δελτίου, Γιάννη Πρετεντέρη - και μόνο αυτό το τελευταίο έφτανε για να κλέψει για πάντα τις καρδιές μας. 

Η αμείλικτη Ράνια δείχνει αυτή τη στιγμή το next big thing των ειδήσεων, καθώς κερδίζει όλο και περισσότερο κοινό νεότερων ηλικιών, που είχε χάσει το ενδιαφέρον του για την τηλεοπτική ενημέρωση. Ιδίως την περίοδο μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν δίστασε να αρθρώσει άποψη, να θέσει συγκεκριμένες ερωτήσεις και να αντιδράσει απέναντι σε ακραίες τοποθετήσεις που προσπαθούσαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα - προκαλώντας τα γνωστά σουφρώματα, που λέγαμε...  

Στα χάιλαϊτς της μέχρι στιγμής πορείας της, οι αντιπαραθέσεις της με τον Γιάννη Πρετεντέρη, η ερώτηση προς τον κυβερνητικό εκπρόσωπο «μήπως κάνετε όλοι σόου;» και η απόλυτα ανέκφραστη αντίδρασή της, όταν ακούστηκε το όνομα του συζύγου της, Γαβριήλ Σακελλαρίδη ανάμεσα στους υποψήφιους για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ μετά την αποχώρηση του Αλέξη Τσίπρα. 

Μυθοπλασία και σκληρό ριάλιτι

Η ελληνική μυθοπλασία της σεζόν έδωσε δείγματα εξέλιξης στην κατεύθυνση της νέας εποχής της τηλεόρασης - όπως αυτή ορίζεται από τα μεγάλα διεθνή δίκτυα και τις συνδρομητικές πλατφόρμες- που θέλει και μπορεί να ανταγωνιστεί το σινεμά. 

Στο prime time, βρέθηκαν σειρές που ανεξάρτητα από την τηλεθέαση που σημείωσαν, ανταποκρίθηκαν σε υψηλές προδιαγραφές ποιότητας και αισθητικής. Στις κορυφαίες, αν όχι κορυφαίο σίριαλ της σεζόν, το «Αυτή η νύχτα μένει» του Alpha, που έφερε το τηλεοπτικό κοινό σε επαφή με εξαιρετικούς ηθοποιούς του θεάτρου. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και σε σειρές της ΕΡΤ, όπως το «Βραχιόλι της φωτιάς», αλλά και στο «Maestro» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στο Mega, πρώτη ελληνική σειρά που ανέβηκε σε διεθνή συνδρομητική πλατφόρμα. 

Απέναντί της, η ελληνική μυθοπλασία βρήκε πολλές διαφορετικές εκδοχές ριάλιτι, που όπως εμφανίστηκαν έτσι ακριβώς ξεχάστηκαν - θυμάται κανείς ποιος κέρδισε το GNTM και ποιος το Love Island

Τελευταίο για τη σεζόν ήρθε το Survivor All Star, το οποίο κατάφερε να επιβιώσει για έξι μήνες, αναδεικνύοντας την πιο σκληρή πλευρά του ριάλιτι: αυτή που θέλει παίκτες να ψάχνουν για φαγητό στα σκουπίδια σε βιντεάκια που - περιέργως - διέρρεαν, άλλους να ερωτοτροπούν σε κρυμμένες καλύβες χωρίς να γνωρίζουν ότι καταγράφονται, άλλους να αποβάλλονται γιατί πιάστηκαν με φαγητό ή κινητό κι άλλους να βρίζονται μέχρι και να πιάνονται στα χέρια…

Γεγονός είναι πως τροφοδότησε μερίδα των social και των πρωινών εκπομπών με κυρίαρχες αναζητήσεις τύπου «τελικά με ποια τα έχει ο Μάριος;» και δύσκολα διλήμματα όπως «Βασάλος ή Μπάρτζης;» 

Τι άλλο είχε το - κατά τον τίτλο του μόνο - All Star; Μαυρισμένα κορμιά με γυμνασμένους μύες, στρατηγικές, ίντριγκες και αλληλο-θάψιμο μέχρι τελικής πτώσης από παίκτες που προβάλλουν εαυτούς ως πρότυπα για τη νεολαία - αλλά όπως διαπιστώθηκε σε σχετική δοκιμασία, δεν ξέρουν να αναφέρουν ούτε ένα ποίημα του Καβάφη…

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA