Μενού
kid nation
O 8χρονος Τζιμι, συμμετέχων στο Kid Nation | Jon Tron YouTube screenshot
  • Α-
  • Α+

Υπήρξε στην κωμική σειρά «ΑΜΑΝ» ένα σκετς με έναν άντρα ντυμένο babysitter (Καλυβάτσης), που τον καλεί ένας πατέρας (Κανάκης) για να φυλάξει το παιδί του. Ο babysitter έρχεται με ταγερ (!), με ομιλίες του Χριστόδουλου, με βιντεοκασέτες για τις ερωτικές σχέσεις της Μαρίας Μαγδαληνής, με παιδικά γεύματα «Γύρος Kid», με μαχαίρια και χατζάρες για να εκπαιδεύσει το παιδί στον πόλεμο (το παιδί είναι βρέφος).

Το τελευταίο τμήμα αυτού του σκετς, αυτό με τις χατζάρες, μας θύμισε το 'Kid Nation', το χειρότερο ίσως ριάλιτι, στην ιστορία της αμερικάνικης τηλεόρασης. Προβλήθηκε το 2007 για μια σεζόν και η κεντρική του ιδέα ήταν η εξής: Αφού τα ριάλιτι επιβίωσης με ενήλικες, όπως το Survivor, αρέσουν στο κοινό, ας κάνουμε κι ένα με παιδιά ηλικίας 8 με 15 ετών! 

Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες καλούνταν να δημιουργήσουν μια σύγχρονη κοινωνία πάνω σε ένα έρημο ράντσο στο Νέο Μεξικό. Να βρουν τροφές, αλλά και τρόπους για να μαγειρεύουν αποτελεσματικά, να φτιάξουν καταλύματα, να εκλέξουν δημοτικό συμβούλιο, όλα αυτά σε μια ροή με δύσκολες δοκιμασίες, οι οποίες εξασφάλιζαν στους νικητές πόντους «αναρρίχησης» στη μικρή τους κοινωνία. Ο κάθε συμμετέχων έπαιρνε 5.000 δολάρια βάσει συμβολαίου. Οι παίκτες που κέρδιζαν τους περισσότερους πόντους, γίνονταν Gold μέλη, και τους αποδίδονταν το έπαθλο των 20.000 δολαρίων.

Τα προβλήματα

Από το πρώτο κιόλας επεισόδιο εμφανίστηκαν προβλήματα. Οι συμμετέχοντες δεν γνώριζαν στοιχειώδη, όπως το να βράσουν νερό για μακαρόνια, δεν ήξεραν πως να φτιάξουν ένα αυτοσχέδιο κρεβάτι.

Το περιστατικό όπου ο 8χρονος Τζίμι έκλαιγε λίγο πριν κοιμηθεί, ζητώντας τους γονείς του (αποχώρησε στο πρώτο επεισόδιο) ωχριά, μπροστά σε όσα συνέβησαν στη συνέχεια, όπως ο αποκεφαλισμός μιας κότας (!) που προκάλεσε τρόμο σε όλους τους συμμετέχοντες, το κάψιμο στο μάτι από τηγανητό λάδι, όταν η 11χρονη Ντιβάντ Μάιλς μαγείρεψε, μάλλον για πρώτη φορά στη ζωή της (στη συνέχεια η μητέρα της έκανε μήνυση στην παραγωγή για εκμετάλλευση ανηλίκων), και εκείνη η φρικτή στιγμή που ένα από τα κορίτσια μπέρδεψε το μπουκάλι της χλωρίνης με αναψυκτικό.

Το ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα

Οι γονείς όλων των συμμετεχόντων είχαν δώσει - μέσω συμβολαίου - την έγκριση τους στο τηλεοπτικό κανάλι CBS και στον παραγωγό Τομ Φόρμαν, ώστε τα παιδιά τους να εργάζονται απεριόριστες ώρες, μέχρι την ολοκλήρωση της παραγωγής. Αυτό που δεν είχε λογαριάσει κανείς τους όμως, ήταν οι νόμοι της πολιτείας του Νέου Μεξικό, σχετικά με την εργασία ανηλίκων, που έθεταν σαφείς περιορισμούς.

Η παραγωγή προσπάθησε να απαντήσει στις σκληρές κριτικές και τις απειλές μηνύσεων, λέγοντας πως αυτό που είχαν δημιουργήσει ήταν σαν «κατασκήνωση», και δεν παρέπεμπε σε χώρο εργασίας.

Μια ακόμα παραχώρηση που είχε γίνει μέσω συμβολαίου από τους γονείς προς την παραγωγή, αφορούσε τα ζητήματα υγείας, Οι γονείς είχαν δηλώσει πλήρη εμπιστοσύνη στην παραγωγή, αν και όπως αποδείχθηκε, τα πρωτόκολλα για την ασφάλεια των παιδιών τους, αλλά και οι κανόνες υγιεινής, ήταν μάλλον «χαλαροί» ( μεταξύ άλλων, είχαν μείνει για επτά ημέρες χωρίς μπάνιο), όπως αποκάλυψε ο Τζίμι, σε συνέντευξη του το 2020, σχεδόν 13 χρόνια μετά τη συμμετοχή του στο ριάλιτι.

Τελικά;

Το ριάλιτι, ίσως λόγω του σοκαριστικού του περιεχομένου, είχε αξιόλογα ποσοστά τηλεθέασης. Το πρώτο επεισόδιο είχε 9 εκατομμύρια θεατές, ενώ το 13ο και τελευταίο, 7.35. Σήμερα, η σειρά "Yellostone" με τον Κέβιν Κόστνερ, που θεωρείται μια από τις κορυφαίες σε τηλεθέαση σε όλη την Αμερική, κινείται σε ανάλογα νούμερα. Η Washington Post είχε γράψει πως ήταν μια αξιοπρόσεκτη παραγωγή, κυρίως γιατί πραγμάτωνε κάτι σαν «μύηση» των παιδιών στην καταναλωτική κουλτούρα (σε αρκετές δοκιμασίες κέρδιζαν συνάλλαγμα, με το οποίο αγόραζαν προϊόντα). Αυτή ήταν η μοναδική θετική κριτική του "Kid Nation", που κόπηκε, διότι η εταιρεία παραγωγής διαπίστωσε πως δεν μπορούσε να βρει κάποια πολιτεία των ΗΠΑ που να μην αναγνωρίζει την ιδέα του ριάλιτι ως παιδική εργασία, ώστε να πραγματοποιήσει εκεί τα γυρίσματα της. Αξίζει να τονίσουμε ότι πριν παρθεί η απόφαση για το «κόψιμο», είχαν ήδη γίνει κάστινγκ για τους πρωταγωνιστές της δεύτερης σεζόν. Ό,τι πουλάει στην αμερικάνικη τηλεόραση, δεν κόβεται εύκολα.

 

 

 

 

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA