Παρότι ο Χένρι Φορντ έχει μείνει στην ιστορία για την επινόηση της γραμμής παραγωγής και τη δημιουργία του πρώτου προσιτού αυτοκινήτου παγκοσμίως που βγήκε από αυτή, του Model T, έχει ταυτόχρονα ένα μεγάλο ιστορικό εξαιρετικών εφευρέσεων.

Μια από από αυτές είναι και το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με αμάξωμα από συνθετικό υλικό. Το οποίο μάλιστα κατασκεύασε από ένα μείγμα φυσικών υλών, με κύριο στοιχείο τους κόκκους σόγιας!

Ήταν τον Αύγουστο του 1941 όταν ο Φορντ παρουσίασε για πρώτη φορά αυτό που στο μέλλον έμελλε να μείνει στην ιστορία ως Soybean Car (αυτοκίνητο από κόκκους σόγιας), αλλά επισήμως η πατέντα για την δημιουργία του κατατέθηκε σαν σήμερα, στις 13 Ιανουαρίου του 1942.


O Φόρντ, δεξιά στην εικόνα, στην παρουσίαση του πρωτότυπου μοντέλου και πρώτου στον κόσμο αυτοκινήτου με συνθετικό αμάξωμα, το 1941.

Παρότι ο Φορντ έχει γράψει το όνομά του με χρυσά γράμματα στην ιστορία στην παγκόσμια ιστορία της βιομηχανίας, γεννήθηκε και μεγάλωσε σε αγροτική περιοχή και αγροτική οικογένεια. Η λατρεία τους για τις μηχανές εκδηλώθηκε μεν από νωρίς, ωστόσο ο Φορντ πάντα εμπνεόταν από τις γεωργικές ρίζες του. Ήδη, πριν τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, πολλά μοντέλα της Ford διέθεταν μέρη από οργανικά υλικά.

Το πλαστικό αυτοκίνητο που κατασκεύασε ο Ford είχε εξαιρετική αντοχή -μάλιστα υπάρχει εικόνα του ίδιου να χτυπά το αμάξωμα με τσεκούρι, χωρίς κανένα καταστροφικό αποτέλεσμα. Ταυτόχρονα ήταν ιδιαίτερα ελαφρύ κατά 25% περίπου σε σχέση με ένα συμβατικό ατσάλινο.

Πιο συγκεκριμένα, το Ford με συνθετικό αμάξωμα ζύγιζε περίπου 850 κιλά, όταν ένα αντίστοιχου μεγέθους με ατσάλινο αμάξωμα ήταν περίπου 1.150 κιλά. Προσθέστε σε αυτό και το γεγονός ότι το συνθετικό αμάξωμα δεν σκουριάζει, οπότε έχετε την εικόνα μιας ιδιαίτερα πρωτοποριακής πρότασης για την εποχή.


Ο Χένρι Φόρντ χτυπά με... τσεκούρι το συνθετικό αμάξωμα του μοντέλου που έμελλε να μείνει στην ιστορία ως Soybean Car, για να επιδείξει την αντοχή του. 

Παρότι το συνθετικό αμάξωμα ήταν μια εξαιρετική λύση ως υποκατάστατο του ατσαλιού που τόσο έλειπε εκείνες τις πρώτες ημέρες του πολέμου, όταν η διαθεσιμότητα του τελευταίου αποκαταστάθηκε ξεχάστηκε και κάθε πλεονέκτημα της συνθετικής λύσης -λόγω κυρίως υψηλότερου κόστους και δυσκολίας προσαρμογής στη μαζική παραγωγή.

Έτσι ο Ford δεν έβαλε ποτέ στην παραγωγή το πλαστικό του αυτοκίνητο, σε αντίθεση με την Trabant, που το πραγματοποίησε στην ανατολική Γερμανία το 1957.