Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της εφημερίδας «Καθημερινή», οι δύο κοινοπραξίες κατέθεσαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας προσφυγές με τις οποίες η κάθε πλευρά ζητάει κατ’ αρχάς τον αποκλεισμό της άλλης ή, εφόσον κάτι τέτοιο δεν συμβεί, να μειωθεί η βαθμολογία της τεχνικής προσφοράς του ανταγωνιστή τους και να αυξηθεί η δική τους. 

Στόχος είναι ασφαλώς να αποκτήσουν προβάδισμα για τη συνέχεια του διαγωνισμού, όταν και θα ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές, που θα καθορίσουν και τον τελικό νικητή.

Οι διεκδικητές

Υπενθυμίζεται ότι τα δύο σχήματα που εξακολουθούν να διεκδικούν το μεγαλύτερο έργο της χώρας και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη είναι οι κοινοπραξίες Αβαξ - Ghella - Alstom Transport και Ακτωρ - Ansaldo - Hitachi Rail Italy. 

Τα στελέχη των ίδιων των εμπλεκόμενων εταιρειών κάνουν λόγο για «μάχη μέχρις εσχάτων», κάτι που μεταφράζεται και σε νέες προσφυγές ακόμα και στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), εφόσον, όπως είναι και το πιθανότερο, απορριφθούν οι σημερινές προσφυγές.

Αυτό μεταφράζεται σε περαιτέρω πολύμηνη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού, καθώς πρώτα θα πρέπει να υπάρξει απόφαση του ΣτΕ και στη συνέχεια να ανοιχθούν οι οικονομικές προσφορές. Συνεπώς, φορείς του κλάδου εκτιμούν ότι θα πρόκειται για σημαντικό επίτευγμα αν υπάρξει ανάδοχο σχήμα εντός του 2020 και ακόμα περισσότερο αν προχωρήσει η διαδικασία υπογραφής της σύμβασης.

Από πού θα περάσει

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας προβλέπει τη σύνδεση του Αλσους Βεΐκου με την περιοχή του Γουδή. Είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή). Ο συμβατικός χρόνος κατασκευής είναι τα οκτώ χρόνια. Η συνέχεια της γραμμής 4, με βάση τον σχεδιασμό της «Αττικό Μετρό», προβλέπει το τμήμα Γουδή - Μαρούσι - Εθνική Οδός, μήκους 14 χιλιομέτρων με 11 σταθμούς, το τμήμα Ευαγγελισμός - Άνω Ηλιούπολη, μήκους 4,1 χιλιομέτρων με 3 σταθμούς, και τέλος το τμήμα από το Άλσος Βεΐκου μέχρι την Πετρούπολη, μήκους 7,3 χιλιομέτρων, που προβλέπει την κατασκευή 6 νέων σταθμών.

Πηγή: Εφημερίδα «Καθημερινή»