Μενού
  • Α-
  • Α+

Οι βιομηχανίες τροφίμων θα συμμετάσχουν στην προσπάθεια για να διαμορφωθεί το φθηνό «καλάθι του νοικοκυριού» με εποικοδομητικό τρόπο, όπως διαβεβαίωσαν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνι Γεωργιάδη σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης. 

Διαβάστε ακόμη: Πετρέλαιο θέρμανσης: Την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου αρχίζει η διάθεση, οι δικαιούχοι για το επίδομα

Μετά τη σύσκεψη ο υπουργός δήλωσε: «Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ζήτησε από τη βιομηχανία τροφίμων να συμμετάσχει στην προσπάθεια για το «καλάθι του νοικοκυριού» με εποικοδομητικό τρόπο έτσι ώστε να «χτίσουμε» ένα καλάθι προϊόντων που θα προσφέρεται στον Έλληνα καταναλωτή στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, κάτω από τον πληθωρισμό.

Ο Σύνδεσμος αποδέχτηκε την πρόταση του Υπουργείου, δεσμεύτηκε να ενημερώσει τα μέλη του και να εργαστεί εποικοδομητικά με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ώστε το καλάθι του νοικοκυριού να έχει επιτυχία και να βοηθήσει σημαντικά στη διαβίωση του ελληνικού νοικοκυριού μέσα σ' αυτές τις πρωτοφανώς δύσκολες συνθήκες. Η κυβέρνηση ασφαλώς θα συνεχίσει τις πρωτοβουλίες σε όλο το μήκος της αγοράς για να επιτύχει τις καλύτερες δυνατές τιμές για τον Έλληνα καταναλωτή».

Στην τηλεδιάσκεψη εκτός από τον υπουργό συμμετείχαν ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος. Από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) μετείχαν ο πρόεδρος, Γιάννης Γιώτης, οι αντιπρόεδροι Γρηγόρης Αντωνιάδης και Ευστάθιος Λοϊζος, ο γενικός γραμματέας, Μανώλης Καραμολέγκος, τα μέλη του ΔΣ, Αγγελική Οικονόμου, Μαρία Αναργύρου Νίκολιτς και Αλέξανδρος Κίκιζας και η γενική διευθύντρια, Βάσω Παπαδημητρίου.

Πότε ξεκινά, ποια προϊόντα θα περιλαμβάνονται 

Στα τέλη του Οκτωβρίου αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το «καλάθι του νοικοκυριού», η λίστα των 50 προϊόντων που θα γίνει προσπάθεια ωστε να συγκρατηθούν οι νέες ανατιμήσεις που αναμένονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ και των αλυσίδων λιανικής πώλησης. Η λίστα που καταγράφει τις 31 κατηγορίες βασικών ειδών για τους καταναλωτές, έχει αποσταλεί από το υπουργείο στους εκπροσώπους των κλάδων που πλέον σταδιακά θα αρχίσουν να δίνουν υπόσταση στο καλάθι επιλέγοντας τα προϊόντα -είτε επώνυμα είτε ιδιωτικής ετικέτας- που θα περιληφθούν.

Οπως ανέφερε ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, θα επιδιωχθεί, σε εθελοντική βάση, από την επιχείρηση να μην ανατιμηθούν ή έστω να συγκρατηθούν σε χαμηλά επίπεδα οι τυχόν αυξήσεις τιμών. «για να είναι αποτελεσματικό ένα τέτοιο καλάθι, πρέπει να είναι περιορισμένο, διότι αν το ανοίξουμε σημαντικά, θα μειωθεί η ουσία του» ανέφερε στον ΑΝΤ1 και συμπλήρωσε: «Θα προσπαθήσουν να συγκρατηθούν οι τιμές, με ιδιωτική πρωτοβουλία και στην λογική του ανταγωνισμού. Ο σκοπός είναι το καλάθι αυτό να ανατιμάται με πιο αργό ρυθμό από όσο συμβαίνει σε άλλα προϊόντα».

Πότε θα αλλάζουν τα προϊόντα στο «καλάθι του νοικοκυριού»

Ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος διευκρίνισε πως «κάθε σούπερ μάρκετ μπορεί να περιλάβει όποιο προϊόν κρίνει κατάλληλο για να βάλει σε αυτό το καλάθι. Αν εμείς προτείναμε συγκεκριμένο προϊόν να μπει σε κάθε καλάθι, θα ετίθετο θέμα ανταγωνισμού. Κάθε εταιρεία θα πρέπει να προσέχει τα προϊόντα στο καλάθι της, ώστε να μην έχουν μεγάλες ανατιμήσεις, γιατί αυτό θα βλάψει και την φήμη της εταιρείας», ενώ συμπλήρωσε πως κάθε σούπερ μάρκετ θα αποφασίσει και ποια σήμανση θα υπάρχει σε αυτά για να τα αναγνωρίζουν οι καταναλωτές. «Η λίστα αυτή είναι δυναμική, θα υπάρχουν αλλαγές, αλλά οι βασικές κατηγορίες είναι αυτές που έχουν περιγραφεί. Τα προϊόντα θα μπορούν να αλλάζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα, κάθε 15 ημέρες θα αλλάζουν τα προϊόντα στο καλάθι κάθε σούπερ μάρκετ», σημείωσε ο Γ.Γ. Εμπορίου.

Η διαφορά με τις προσφορές των σούπερ μάρκετ

Απαντώντας, μάλιστα, σε ερώτηση αναφορικά με τις προσφορές που έχουν ούτως ή άλλως τα σούπερ μάρκετ, ο κ. Αναγνωστόπουλος διαυρκίνισε πως «οι προσφορές των σούπερ μάρκετ δεν καλύπτουν όλα τα προϊόντα στο καλάθι, αλλά μερικά από αυτά», καθώς και ότι από τις 31 κατηγορίες «λείπουν τα φρούτα και τα λαχανικά, καθώς πωλούνται φθηνότερα στις λαϊκές και προτρέπονται οι καταναλωτές να ψωνίζουν από εκεί. Αντιστοίχως, για τα νωπά κρέατα που πωλούνται στα κρεοπωλεία, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για λόγους ανταγωνισμού».

«Οι ανατιμήσεις δεν θα σταματήσουν»

Από την πλευρά των εμπόρων, ο πρόεδρος του Συλλόγου μικρών και μεσαίων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Γιάννης Πηλίδης χαρακτήρισε θετικές τις διαπραγματεύσεις. «Φυσικά και θα βγάλουμε καλάθι του νοικοκυριού. Έχουμε ξεκινήσει ήδη διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές. Οι ανατιμήσεις δεν θα σταματήσουν. Έρχονται κάθε μήνα δεκάδες κατάλογοι με νέες τιμές. Όλες οι εταιρείες κάνουν ανατιμήσεις κάθε μήνα. Ο καφές εσπρέσο θεωρείται είδος πολυτελείας γι΄ αυτό δεν τον έβαλαν στη λίστα», ανέφερε αρχικά, μιλώντας στο MEGA.

Για να προσθέσει: «Οι διαπραγματεύσεις είναι θετικές, έχουμε δυσκολία στα τυροκομικά και στα γαλακτοκομικά, και προσπαθούμε να το διαχειριστούμε. Υπάρχει σημασία να έχουμε επάρκεια, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Η τροφοδοσία θα έχει ένα πρόβλημα. Έτσι ώστε να έχει το κάθε κατάστημα την απαραίτητη ποσότητα. Ζητάμε τουλάχιστον μέχρι τα Χριστούγεννα να κρατηθεί μία σταθερή τιμή».

Οι κατηγορίες των προϊόντων

  • Ρύζι τύπου «Καρολίνα» μακρύκοκκο
  • Ψωμί για τοστ
  • Ψωμί φραντζόλα
  • Φρυγανιές
  • Μακαρόνια Νο 6
  • Συσκευασμένα
  • Συσκευασμένα
  • Γαλοπούλα ή/και πάριζα

ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

  • Ένα τουλάχιστον προϊόν

ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ

  • Γάλα φρέσκο πλήρες

ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ

  • Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά <2%

ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ

  • Γάλα εβαπορέ
  • Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
  • Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις (Χαμηλά λιπαρά <2%)
  • Φέτα
  • Γκούντα
  • Τυρί με Χαμηλά Λιπαρά

ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

  • Χυμός τομάτας διατηρημένος
  • Κλωβοστοιχίας και Αχυρώνα

ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ

  • Μαργαρίνες
  • Παρθένο ελαιόλαδο

ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ

  • Ηλιέλαιο

ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ

  • Τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια κατεψυγμένα
  • Λευκή ζάχαρη

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

  • Παιδικές τροφές (φόρμουλα μωρών)
  • Παιδικές τροφές (γάλα βρεφικής ηλικίας)
  • Ελληνικός καφές
  • Στιγμιαίος καφές
  • Γαλλικός καφές
  • Τσάι ή Χαμομήλι

KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ

  • Κακάο σε σκόνη

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ)

  • Εμφιαλωμένο μεταλλικό νερό (500 ml ή 1lt)

ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ

  • Χυμός πορτοκάλι

ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ

  • Απολυμαντικά χεριών και αντισηπτικά
  • Απορρυπαντικά πλυντηρίου (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
  • Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
  • Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
  • Χαρτί κουζίνας

ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

  • Οδοντόκρεμες
  • Χαρτί υγείας
  • Σερβιέτες
  • Ταμπόν
  • Σαμπουάν
  • Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
  • Πάνες ακράτειας

ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ

  • Πάνες για μωρά
  • Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (μωρομάντηλα)
  • Είδη ατομικής υγιεινής για μωρά (σαμπουάν)

ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ

  • Τροφή για σκύλους
  • Τροφή για γάτες
  • Ενα τουλάχιστον είδος αναψυκτικού
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA