Μενού

Η Lidl Ελλάς βαδίζει αποφασιστικά προς ένα καλύτερο και πιο «πράσινο» αύριο

perivalon-lidl
Shutterstock
  • Α-
  • Α+

Με το βλέμμα της στραμμένο σε ένα πιο βιώσιμο και πράσινο αύριο η Lidl Ελλάς είναι μεταξύ του ολοένα αυξανόμενου αριθμού εταιρειών που υιοθετούν αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές πρακτικές και ενσωματώνουν στον πυρήνα της λειτουργίας τους αρχές και αξίες που οδηγούν προς αυτή την κατεύθυνση. 

Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα 24 χρόνια και μέσα σε όλο αυτό το διάστημα έχει αποδείξει ξανά και ξανά ότι τόσο οι δικοί της άνθρωποι όσο το κοινωνικό σύνολο και το περιβάλλον αποτελούν προτεραιότητές της, θέτοντας πάντα στόχους με ρεαλισμό και αυτογνωσία και κατανοώντας τις εκάστοτε ανάγκες, ώστε να προσαρμόζει - βάσει αυτών - τις πρακτικές της.

Πώς εξασφαλίζεται η μείωση του οικολογικού αποτυπώματος

Με σταθερούς ρυθμούς η Lidl Ελλάς μειώνει το οικολογικό της αποτύπωμα, δηλαδή τις συνέπειες που προκαλούν στη Γη και στο περιβάλλον οι δραστηριότητες των ανθρώπων με διάφορους τρόπους. Πρώτον η εταιρεία προμηθεύεται τις πρώτες ύλες με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, ενώ μειώνει τη σπατάλη τροφίμων και υλικών συσκευασίας. Παράλληλα, επιδιώκει - ήδη από την αλυσίδα εφοδιασμού της - να γίνεται μια κοινωνικά δίκαιη, οικολογικά βιώσιμη και οικονομικά ωφέλιμη κατανάλωση νερού. Με την ίδια δε λογική λειτουργεί και όσον αφορά τις ροές άλλων υλικών, όπως χαρτί, πλαστικό, παλέτες, έχοντας μια ολιστική προσέγγιση στο θέμα. 

Πώς μειώνεται η σπατάλη

Δεδομένου ότι παρατηρείται μεγάλη σπατάλη προϊόντων και υλών σε παγκόσμιο επίπεδο, φαινόμενο που επιβαρύνει τον πλανήτη και δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού, η Lidl Ελλάς επενδύει στη διεύρυνση της γκάμας σε βιώσιμα προϊόντα, ώστε να μειώσει το δικό της μερίδιο σπατάλης. Ταυτόχρονα, οι αρχές της βιωσιμότητας είναι το βασικό κριτήριο με το οποίο λειτουργεί η αλυσίδα ανεφοδιασμού από τη συλλογή των ανακυκλώσιμων υλικών μέχρι τις παραγγελίες των προϊόντων που διατίθενται στο καταναλωτικό κοινό και πάντα βάσει των εκάστοτε αναγκών.  

Πώς μειώνονται οι εκπομπές CO2

Οι στόχοι της Lidl Ελλάς καθορίζονται με βάση την πρωτοβουλία Science Based Targets, η οποία δείχνει στις εταιρείες τον δρόμο για το πώς να πετύχουν τη μείωση εκπομπών CO2, σύμφωνα με όσα προβλέπει η Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή. 

Μάλιστα, η Lidl στοχεύει μέχρι το 2030 να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που προκύπτουν από την επιχειρησιακή της λειτουργία, συνολικά κατά 80% συγκριτικά με το 2019, σε όλες τις χώρες, ενώ την ίδια στιγμή χρησιμοποιεί πράσινη ηλεκτρική ενέργεια στο 100% σε όλες τις εγκαταστάσεις της. 

Επιπλέον, επιθυμία της εταιρείας είναι να εξασφαλίσει τη δέσμευση των προμηθευτών της ότι έως το 2026 θα ορίσουν τους κλιματικούς τους στόχους με βάση την πρωτοβουλία Science Based Targets δεδομένου ότι οι μεγαλύτερες εκπομπές CO2 οφείλονται στην παραγωγή των προϊόντων.    Η Lidl Ελλάς συνεργάζεται με έμπειρους εταίρους με στόχο την αντιστάθμιση των αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής λειτουργίας. Έτσι, οι άμεσες και οι έμμεσες εκπομπές μειώνονται μέσω των έργων αντιστάθμισης που επιλέγονται σύμφωνα με υψηλής ποιότητας απαιτήσεις. Έτσι, αποφεύγονται - όπου είναι εφικτό - οι εκπομπές CO2, μειώνονται οι αναπόφευκτες εκπομπές με αποτέλεσμα οι επιχειρηματικές δραστηριότητες να είναι ανθρακικά ουδέτερες.

Πώς επιτυγχάνεται η ενεργειακή αναβάθμιση

Στοχεύοντας στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας η Lidl Ελλάς έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση περίπου 10.000 φωτοβολταϊκών πάνελ, ενώ έχει υιοθετήσει εσωτερικά πληθώρα σχετικών μέτρων.

Στα επόμενα τέσσερα χρόνια θα έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά συστήματα στο 25% των καταστημάτων της, ενώ υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης σε όλο το δίκτυο των καταστημάτων της.

Ακόμα η Lidl Ελλάς έχει ήδη μεριμνήσει για 28 πράσινους σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στους χώρους στάθμευσης καταστημάτων και στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, ενώ επέλεξε τη χρήση 100% LED φωτισμού στον χώρο πώλησης όλων των καταστημάτων. Παράλληλα, προχώρησε στην εγκατάσταση 10 φωτοβολταϊκών συστημάτων σε στέγες των καταστημάτων και δύο στις αποθήκες.

Τέλος, ως μέλος του Ομίλου Schwarz η Lidl Ελλάς έχει δεσμευτεί ως το 2025 για 20% λιγότερο πλαστικό και 25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, καθώς επίσης για 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής της λειτουργίας μέχρι το 2030. 

Ταυτόχρονα, υπάρχει δέσμευση για 100% πιστοποιημένες κρίσιμες πρώτες ύλες μέχρι το 2025, 100% χωρίς στερεά και υγρά μικροπλαστικά στη σύνθεση των καλλυντικών προϊόντων καθώς και σε απορρυπαντικά και καθαριστικά, ενώ το 100% των συσκευασιών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να καταστεί ανακυκλώσιμο στο μέγιστο δυνατό βαθμό έως το 2025. 

Με όλα τα παραπάνω η Lidl Ελλάς αποδεικνύει καθημερινά και σε κάθε της βήμα ότι ο στόχος για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο πράσινο μέλλον είναι χαραγμένος στον πυρήνα της. 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.