Μενού
  • Α-
  • Α+

Ναυπηγική κληρονομιά 400 χρόνων, που ξεκινά από τον καρδινάλιο Ρισελιέ και το βασιλιά Λουδοβίκο ΙΓ' και είναι ταυτισμένη με την εγκαθίδρυση της γαλλικής αποικιακής αυτοκρατορίας μέσω του βασιλικού ναυτικού έχει η Naval Group ο ναυπηγικός κολοσσός, που θα κατασκευάσει τις φρεγάτες Belharra για το Πολεμικό Ναυτικό. Ο οίκος με καθοριστική συμβολή στην ηγετική θέση του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού ελέγχεται σε ποσοστό 62,49% από το γαλλικό δημόσιο και ουσιαστικά αποτελεί τον εθνικό ναυπηγικό βραχίονα των ενόπλων δυνάμεων του Παρισιού. Η υψηλή τεχνολογία της Naval Group την κατατάσσει στην παγκόσμια ναυπηγική ελίτ πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων με την φρεγάτα Belharra να είναι το τελευταίο πρόγραμμα της.

Η άνοδος του καρδινάλιου Ρισελιέ στην πρωθυπουργία το 1624 σήμανε την αναγέννηση του γαλλικού βασιλικού ναυτικού, που έως τότε ήταν ανίσχυρο. Αυτό έγινε ακόμα πιο εμφανές κατά τη διάρκεια της εκστρατείας του εναντίον των Ουγενότων όταν ο βασιλιάς Λουδοβίκος ΙΓ' αναγκάστηκε να δανειστεί πλοία για να μεταφέρει τα στρατεύματα και τις προμήθειες τους. Η σχεδίαση της ναυτικής πολιτικής από το Ρισελιέ, που προέβλεπε την ανάπτυξη των ναυπηγείων και η υπογραφή της σχετικής απόφασης το 1631 σηματοδότησε την έναρξη μια μακραίωνης λαμπρής πορείας της γαλλικής ναυπηγικής μέχρι την κορυφή.

Το δίκτυο των ναυπηγείων του βασιλικού ναυτικού της Γαλλίας ενισχύθηκε περαιτέρω τον 18ο αιώνα ενώ το 1778 ξεκινούν εργασίες στα ναυπηγεία στη Λοριάν, όπου κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή οι δύο πρώτες Belharra από τις συνολικά 8+1, που προορίζονται για το γαλλικό και ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Το 1780 ο μαρκήσιος Ντε Λαφαγιέτ φτάνει στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού για να πολεμήσει στο πλευρό των Αμερικανών εναντίον των Βρετανών με την φρεγάτα Ερμιόνη. Ενα τεχνολογικό θαύμα της εποχής και το καμάρι του γαλλικού στόλου.

Κατά τη διάρκεια του 19ο αιώνα αλλάζει ριζικά η μορφή των γαλλικών ναυπηγείων καθώς ο στόλος των ιστιοφόρων αντικαταστάθηκε από μηχανοκίνητα σκάφη. Οι χώροι βιομηχανοποιούνται και τα ναυπηγεία ανά τη γαλλική επικράτεια εξειδικεύονται. Είναι η εποχή, που κάνουν την εμφάνισή τους τα πολεμικά υποβρύχια. Οι Γάλλοι ναυπηγούν το 1863 το πρώτο μηχανοκίνητο υποβρύχιο στον κόσμο ενώ το 1899 κατασκευάζουν το πρώτο επιχειρησιακό υποβρύχιο μεταφοράς τορπιλών στον κόσμο σε εγκαταστάσεις, που χρησιμοποιούνται ακόμα και σήμερα από τη Naval Group. Η πρωτοπορία και η τεχνογνωσία ενός και πλέον αιώνα τοποθετούν τη Γαλλία στο κλειστό κλαμπ των χωρών, που έχουν τη δυνατότητα ναυπήγησης πυρηνικών υποβρυχίων. Με την μακρά εμπειρία της τον τομέα αυτό, η Naval Group έχει αποκτήσει εκτεταμένη τεχνογνωσία στον σχεδιασμό stealth. Χάρη σε έρευνα και ανάπτυξη δεκαετιών είναι σε θέση να μειώσει το ακουστικό αποτύπωμα των υποβρυχίων μετριάζοντας τους μηχανικούς και υδροδυναμικούς θορύβους τους. 

Σταθμός στην ιστορία της Naval Group είναι αναμφισβήτητα η ναυπήγηση του αεροπλανοφόρου Charles de Gaulle το 1994. Μέχρι σήμερα, είναι το μόνο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο, που ναυπηγήθηκε εκτός του Πολεμικού Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών. Η Naval Group έχει αναλάβει τη συντήρησή του συμπεριλαμβανομένων όλων των σημαντικών επισκευών παραμένοντας το πιο εξελιγμένο πολεμικό πλοίο με τις υψηλότερες επιδόσεις, που κατασκευάστηκε ποτέ στην Ευρώπη. 

Πλέον, ο ναυπηγικός κολοσσός με ετήσιο κύκλο εργασιών για το 2019 ύψους 3,7 δις. ευρώ και παραγγελίες 5,3 δις. ευρώ έχει συμμετοχή στον εξοπλισμό του πολεμικού ναυτικού 50 χωρών. Υποβρύχια και μονάδες επιφανείας ενσωματώνουν τεχνολογίες αιχμής προσδίδοντας συγκριτικό πλεονέκτημα στα γαλλικά προγράμματα. Πυρηνικά υποβρύχια Rubis και Barracuda, πυρηνικά υποβρύχια εκτόξευσης βαλλιστικών πυραύλων Triomphant, συμβατικά υποβρύχια, ελικοπτεροφόρο Mistral, φρεγάτες πολλαπλών ρόλων Fremm, κορβέτες Gowind και εσχάτως η φρεγάτα Belharra αποτελούν μερικά από τα ναυπηγικά προγράμματα της Naval Group, που πλέον θα φέρουν και την ελληνική σημαία. 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA