Μενού
trena-tempi
Το σημείο της τραγωδίας στα Τέμπη | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Τα δικά τους πορίσματα για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη δημοσιεύουν τα κοινοβουλευτικά κόμματα. Αύριο το μεσημέρι στις 15:00 θα συνεδριάσει η Εξεταστική Επιτροπή επί των πορισμάτων και σύμφωνα με πληροφορίες θα διερευνηθεί το αν μπορεί να συνταχθεί μεταξύ των μελών της ένα κοινό πόρισμα.

Τα πορίσματα των κομμάτων για τα Τέμπη

Νέα Δημοκρατία

Η Νέα Δημοκρατία τονίζει ότι «εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί» και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα.

«Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από το σύνολο των δεδομένων είναι ότι ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως παραβιάστηκε επτά φορές με αποτέλεσμα να σημειωθεί το τραγικό δυστύχημα», επισημαίνουν επίσης οι βουλευτές της ΝΔ στο πόρισμά τους.

ΣΥΡΙΖΑ

Στο πόρισμά του ο ΣΥΡΙΖΑ διαπιστώνει ποινικές ευθύνες για τον πρώην υπουργό μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, που σχετίζονται με τον διορισμό του σταθμάρχη, την απουσία Θέσπισης Εθνικών Κανόνων Ασφαλείας στα τρένα και τη μη επισκευή τηλεδιοίκησης Λάρισας που είχε καταστραφεί το 2019.

Επιπλέον, η αξιωματική αντιπολίτευση διαπιστώνει ποινικές ευθύνες για τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ, Χ. Τριαντόπουλο σχετικά με τις παρεμβάσεις που έγιναν στον χώρο.

Ζητά δε διερεύνηση από φυσικό δικαστή για τυχόν ποινικές ευθύνες σχετικά με την περιβόητη σύμβαση 717 για τους Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Χρήστο Σπίρτζη και Κώστα Καραμανλή. Ακόμα, ζητά τη λήψη ομόφωνης απόφασης από την εξεταστική για άρση της βουλευτικής ασυλίας του Κώστα Καραμανλή.

Στο πόρισμά τους, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρονται σε μια διαρκή προσπάθεια της κυβέρνησης για συγκάλυψη του δυστυχήματος των Τεμπών, και πολιτικής επιβίωσης κάποιων και τονίζουν ότι το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί πιθανά αν είχε υλοποιηθεί η Σύμβαση 717.

Τονίζουν επίσης ότι το έγκλημα θα είχε αποφευχθεί εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε καθορίσει και εφαρμόσει τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, σύμφωνα με τους επιβεβλημένους Εθνικούς Κανόνες Ασφάλειας και εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε προβεί σε άμεσες διορθωτικές αποφάσεις μετά την καταστροφή του παλαιού συστήματος τηλεδιοίκησης στην Ζάχαρη Λάρισας.

ΠΑΣΟΚ

Το ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα καταθέσει πορισματικό κείμενο, καθώς, σύμφωνα με την άποψη του κόμματος, δεν έχει γίνει σωστά η διαδικασία, δεν έχουν εξεταστεί οι σωστοί μάρτυρες και δεν έχει κατατεθεί το σύνολο της δικογραφίας. Επιπλέον, κατά το ΠΑΣΟΚ, δεν έχει διερευνηθεί καθόλου η επόμενη ημέρα του δυστυχήματος.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το κόμμα ενδέχεται να καταθέσει πρόταση περαιτέρω διερεύνησης, με την Εξεταστική Επιτροπή να μετατρέπεται σε Προανακριτική και να ασκήσει τις αρμοδιότητες της σύμφωνα με το άρθρο 86 του Συντάγματος.

ΚΚΕ

Το ΚΚΕ κατέθεσε πόρισμα ήδη από την Παρασκευή και σύμφωνα με τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει «προκύπτουν σαφέστατες ποινικές ευθύνες των αρμόδιων Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών της περιόδου 2009 – 2023 για το κακουργηματικό αδίκημα της δια παραλείψεως διατάραξης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ο θάνατος 57 ανθρώπων και η βαριά σωματική βλάβη δεκάδων ακόμα ατόμων».

Ήδη ο γενικός γραμματέας του κόμματος, Δημήτρης Κουτσούμπας, κατέθεσε το πόρισμα στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.

Νέα Αριστερά

Η Νέα Αριστερά ζητά σύσταση προκαταρκτικής επιτροπής για τη διερεύνηση τυχόν ευθυνών του Κώστα Καραμανλή. Η βουλευτής Πέτη Πέρκα ζητά την περαιτέρω διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών.

Σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «δεν αρνηθήκαμε το κοινό πόρισμα. Αντιθέτως δηλώσαμε ότι είμαστε θετικοί σε κοινό πόρισμα των Κοινοβουλευτικών Ομάδων (Κ.Ο.) πλην ακροδεξιάς. Κοινό πόρισμα όμως σημαίνει συζήτηση, συνεννόηση και διαβούλευση.

Δεν είναι δυνατόν να μας έρχεται τελευταία στιγμή για συνυπογραφή ένα πόρισμα που μάλιστα ουδεμία σχέση έχει με όσα συζητήθηκαν-κατατέθηκαν στην εξεταστική επιτροπή και το οποίο προφανώς εκπονήθηκε σε κάποιο δικηγορικό γραφείο. Στην πραγματικότητα ακόμα δεν ξέρουμε πώς τελικά διαμορφώνεται αυτό το πόρισμα αφού σύμφωνα με πληροφορίες ακόμα δεν έχουμε δει την τελική του μορφή».

Ελληνική Λύση

Την άποψη ότι οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Μεταφορών, από το 2012 και εντεύθεν, μαζί με τους παράγοντες των σιδηροδρομικών εταιρειών και οι σχετικοί εργολάβοι «φέρουν την ανάλογη ποινική ευθύνη και θα πρέπει να αχθούν ενώπιον της Τακτικής Δικαιοσύνης» εξέφρασε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης και μέλος της εξεταστικής επιτροπής για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών», Παύλος Σαράκης.

Στο πόρισμά του που κατέθεσε σήμερα στην εξεταστική επιτροπή αναφέρει ότι «σύμφωνα με το σύνολο των διαπιστώσεων που έχουν εκφραστεί από τους ειδικούς, είναι αποδεδειγμένο και αδιαμφισβήτητο ότι:

  • Δεν λειτουργούσε το GSMR.
  • Δεν λειτουργούσε το ETCS σε καμία εκδοχή συνεισφοράς του ήδη από τον Ιούλιο του 2019.
  • Δεν λειτουργούσε η Φωτοσήμανση.
  • Δεν λειτουργούσε η Τηλεδιοίκηση.
  • Υπολειτουργούσε ο Τοπικός Πίνακας Χειρισμών [..]».

Επιπλέον «ΕΠΙΣΗΜΩΣ δεν υπήρχαν Εθνικοί Κανόνες Ασφαλείας» ενώ «με βάση το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων αλλά και τις δηλώσεις του ίδιου του κ.Μητσοτάκη, η σύγκρουση θα μπορούσε να αποφευχθεί με το ETCS σε λειτουργία (που είναι αναπόσπαστο τμήμα του ERTMS), το οποίο είναι όμως ταυτόχρονα και προϋπόθεση για να κινηθούν με 160km/h.»

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA