Μενού
  • Α-
  • Α+

Οι άνθρωποι έχουν πολλούς λόγους για τους οποίους ταξιδεύουν. Υπάρχει όμως μια παγκόσμια κοινότητα που αριθμεί περίπου 30.000 μέλη και ταξιδεύουν για μία αγάπη: το κρασί. Λέγονται #winelovers και δεν είναι άλλο από άτομα που τους ενώνει το ενδιαφέρον για την ιστορία του κρασιού, την παραγωγή, τις ποικιλίες και τη σύνδεσή του με τη γεωγραφία, τη γαστρονομία και την κουλτούρα του κάθε τόπου. Μια ετερόκλιτη ομάδα ανθρώπων, κάποιοι επαγγελματίες του χώρου, οινογνώστες και ειδικοί και άλλοι ερασιτέχνες και λιγότερο μυημένοι.

 Ειδικά για την Ελλάδα, ο ambassador των #Winelovers στη χώρα μας (κάθε χώρα έχει και τον δικό της εκπρόσωπο) και κορυφαίος οινογνώστης, Θεόδωρος (Ted) Λέλεκας αναφέρει ότι ο οινοτουρισμός «δεν είναι τόσο ανεπτυγμένος στον βαθμό που θα μπορούσε αλλά αναπτύσσεται με αργά βήματα και δεν αργεί η ώρα του». Εξηγεί όμως, ότι ο οινοτουρισμός «δεν περιστρέφεται αποκλειστικά γύρω από το κρασί: Περικλείει και την τοπική γαστρονομία, τα τοπικά προϊόντα, τις φυσικές ομορφιές ενός τόπου, πιθανούς χώρους αρχαιολογικού ή λαογραφικού ενδιαφέροντος κλπ. Γι' αυτό και η ανάπτυξη του οινοτουρισμού δεν ωφελεί μόνον τους οινοποιούς, αλλά μία ολόκληρη αλυσίδα».

Η Ελλάδα, όπως τονίζει ο κ.Λέλεκας, και μπορεί και πρέπει να γίνει ανταγωνιστική στον οινοτουρισμό. «Έχουμε τεράστια γεωγραφική ποικιλομορφία (αμπελώνες σε βουνά, πεδιάδες, νησιά, δίπλα στη θάλασσα, σε μεγάλα υψόμετρα κλπ) και αυτό μεταφράζεται σε τεράστια ποικιλία εμπειριών που η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει στον οινοτουρίστα. Αντίστοιχα, έχουμε και ποικιλίες και τύπους κρασιών για όλα τα γούστα και όλα τα επίπεδα οινικής εμπειρίας», εξηγεί και προσθέτει: «Αυτό που πρέπει πάντα να έχουμε υπόψη μας, όσον αφορά στον οινοτουρισμό, είναι ότι δεν έχει την παραμικρή εποχικότητα. Ο οινοτουρίστας, δηλαδή, είτε προέρχεται από το εσωτερικό είτε από το εξωτερικό, μπορεί να περάσει το ίδιο εκπληκτικά το καλοκαίρι στην Κρήτη ή τη Σαντορίνη, όσο και το χειμώνα στο Μέτσοβο ή στη Νάουσα. Και, όπως όλοι ξέρουν, η 12μηνη σεζόν αποτελεί το "ιερό δισκοπότηρο" στον τουριστικό κλάδο».

Στην ερώτηση πιο είναι το αγαπημένο του κρασί, ο ιδρυτής των #winelovers Luiz Alberto αδυνατεί να απαντήσει: «Αυτή είναι μια ερώτηση πολύ δύσκολο να απαντηθεί. Στην πραγματικότητα, όταν λέω "πολύ δύσκολο" αυτό που πραγματικά εννοώ είναι ότι είναι πρακτικά αδύνατο για μένα να απαντήσω. Απλώς για να σας δώσω μια ιδέα για το βαθμό δυσκολίας, επιτρέψτε μου να πω ότι θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο για μένα να ονομάσω το αγαπημένο μου κρασί από τη Σαντορίνη. Πολλαπλασιάστε το αυτό με τα άλλα μέρη της Ελλάδας που παράγουν καλό κρασί και μετά με όλα τα μέρη που παράγουν καλό κρασί στις άλλες χώρες… Καταλάβατε;».

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο ίδιος, ένα καλό κρασί δεν είναι πάντα ακριβό. «Αυτό που πρέπει να υπάρχει είναι μια καλή αναλογία στη σχέση ποιότητας και τιμής, για να χαρακτηριστεί ένα κρασί καλό», επισημείνει ο κ.Alberto. Για τον κ.Λέλεκα, που είχε όπως λέει την τύχη να δοκιμάσει πολλά κρασιά από την Ελλάδα και τον κόσμο στην πορεία του ως τώρα - μεταξύ τους πολλά σπάνια, ακριβά, περίεργα, συλλεκτικά, ακυκλοφόρητα κλπ, η «αξία» ενός μπουκαλιού «δεν έχει να κάνει με το ταμπελάκι της τιμής, αλλά με τη στιγμή, το μέρος και - βέβαια - την παρέα με την οποία θα το μοιραστώ. Έτσι ξέρω ότι, όσα καλά κρασιά κι αν έχω απολαύσει στη ζωή μου, τα καλύτερα έρχονται!».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA