Καμία δουλειά δεν είναι ντροπή και αυτό φαίνεται πώς ήταν κάτι που το εμπέδωσε νωρίς ο Γιώργος Λάνθιμος στην καλλιτεχνική του διαδρομή. Ο Γιώργος Λάνθιμος πριν τις οσκαρικές του περιπέτειες, είχε αναλάβει την σκηνοθεσία βιντεοκλίπ για Έλληνες τραγουδιστές, όπως ο Σάκης Ρουβάς, η Χάρις Αλεξίου και ο Κατερίνα Κυρμίζη. Μια τέτοια αναδρομή θα επιχειρήσουμε παρακάτω, σε μια εποχή που ο «Κυνόδοντας», ο «Αστακός» και η «Κινέττα» ήταν ιδέες και όνειρα στο μυαλό του δημιουργού τους, που ίσως και έμοιαζαν απραγματοποιήτα.
Εκτός λίστας: Οι Radiohead, ο Leon Of Athens και ό,τι δημιούργησε ο Γιώργος Λάνθιμος στην μετά-Κυνόδοντα εποχή. Επίσης οι «10 Εντολές της Δέσποινας Βανδή, ως αρκετά προφανές «προ-Κυνόδοντα» βιντεοκλίπ Λάνθιμου, όπως και αρκετές από τις συνεργασίες με τον Σάκη Ρουβά.
Διονύσης Σχοινάς - Μόνη Σου (1998)
Τι βλέπουμε: Πειράματα με τους φωτογραφικούς φακούς, με το φόντο, με τα έντονα χρώματα, μια απόπειρα δημιουργίας μιας ειδυλλιακής εικόνας, με ένα τραγούδι που δεν βοηθάει τόσο. Μάλλον υποτονικό αποτέλεσμα.
Στέλλα Γεωργιάδου - Τώρα Μου Μιλάει (1998)
Τι βλέπουμε: Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια υπογραφή του Λάνθιμου με ψευδώνυμο, κάτι που αποκάλυψε χρόνια αργότερα η Στέλλα Γεωργιάδου. Αρκετά πιο fun από το «Μόνη Σου», στο κλίμα της λαϊκοπόπ ανεμελιάς που ήταν αρκετά εμπορική τότε.
Νίκος Γρηγοριάδης - Ασημένιος Κύκλος (1997)
Τι βλέπουμε: Ένα εικαστικό ποίημα! Ο Λάνθιμος δημιουργεί ένα μελαγχολικό, ασπρόμαυρο φιλμάκι στους δρόμους γύρω από το λιμάνι του Πειραιά, φτάνοντας ως την Καστέλλα. Βοηθάει και η υπέροχη μουσική του Γρηγοριάδη.
Χaxakes - Στα Ξαφνικά (1997)
Τι βλέπουμε: Το λατρεμένο γκλαμ ροκ σχήμα του Γιάννη Νάστα στο ξεκίνημα του, με έντονα χρώματα, παγέτες και ένα σωρό 70ς αναφορές. Υπέροχο!
Καλλιόπη Βέττα - Το Τραγούδι στον Αέρα
Τι βλέπουμε: Μια παρουσίαση του τραγουδιού μπροστά από την κάμερα, πιστή στο εντεχνολαϊκό ύφος της ερμηνείας.
Μαντώ - Μάταια (1998)
Τι βλέπουμε: Πάνω-κάτω την ίδια προσέγγιση με το «Μόνη Σου», με την κάμερα να προσπαθεί να ανακαλύψει συναισθηματικές «ρωγμές» σε πρόσωπα ασάλευτα.
Αλέξια Βασιλείου- Woman In White (1999)
Τι βλέπουμε: Άλλη μια περίπτωση που ο Λάνθιμος βρήκε ένα υπέροχο ποπ τραγούδι και έφτιαξε ένα αντίστοιχα μαγικό φιλμάκι.
Kατερίνα Κυρμιζή - Στην Πίσω Τσέπη του Μπλουτζίν (1997)
Τι βλέπουμε: Πόσο γλυκά χρώματα! Νιώθεις πως το μπλε σε αγκαλιάζει και σε παρηγορεί.
Χάρις Άλεξίου- Ένας Φαντάρος σ' ένα τρένο (1998)
Τι βλέπουμε: Παιχνίδια με τα χρώματα, με τις ανέκφραστες μορφές, με τους φωτογραφικούς φακούς. Την κυρία Αλεξιόυ την σεβάστηκε, την άφησε ασάλευτη σε ένα συγκεκριμένο σημείο να τραγουδάει.
Σάκης Ρουβάς - Δεν Έχει Σίδερα η Καρδιά Σου (1999)
Τι βλέπουμε: Ένα γενετικό πείραμα α λα Φρανκενστάιν, σε ένα νέο που θέλει να πάψει να νιώθει πληγωμένος, θέλει να μη θυμάται. Μοιάζει με ένα "Poor Things" πριν καν γεννηθεί η ταινία.
Ειδική αναφορά:
Σάκης Ρουβάς - Ήρθες (2006)
Τι βλέπουμε: Τίποτα ιδιαίτερο ως κεντρική ιδέα, κυρίως ο Σάκης Ρουβάς και η κιθάρα του σε μια ερημική τοποθεσία, αν και η εκτέλεση της ιδέας είναι όπως πάντα μαγική. Το αναφέρουμε ειδικά για την αποκάλυψη του Ρουβά χρόνια αργότερα, πως στα παρασκήνια αυτού του κλιπ ήρθαν σε ρήξη με τον Λάνθιμο, καθώς ο σκηνοθέτης του ζητούσε επανειλημμένα διορθωτικές λήψεις, σε ένα γύρισμα που κράτησε πάρα πολλές μέρες («Με είχε βάλει να τρέχω ένα οκτάωρο να τρέχω στην Πεντέλη στους -2»). Αργότερα ο Σάκης Ρουβάς αντιλήφθηκε πως η εμμονή του Λάνθιμου με την τελειότητα είχε και μια - οσκαρική - αιτιολόγηση.
Ακολουθήστε το Reader στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις και τα νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.